Komunikaty PR

Doświadczenie i czujność. Na co zwrócić uwagę zabezpieczając duże wydarzenia?

2022-05-23  |  16:00
Kontakt
Biuro Prasowe
GISPartner S.A.

Jana Długosza 60
51-162 Wrocław
media|gispartner.pl| |media|gispartner.pl
+48 605 286 264
www.gispartner.pl

Pandemia COVID-19 na niemalże dwa lata wstrzymała organizację imprez masowych z udziałem osób trzecich. Teraz, gdy obostrzenia zostały zniesione, imprezy masowe wracają do kalendarza – szczególnie w okresie wiosenno-letnim. O czym trzeba pamiętać zabezpieczając tak duże imprezy? Na co szczególnie zwracać uwagę?

W przypadku imprez masowych, zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym, bezpieczeństwo imprezy odmieniane jest przez wszystkie przypadki i jest kluczowe dla powodzenia całego wydarzenia. Szczególnie natomiast tam, gdzie udział biorą tzw. goście VIP (ang. Very Important Person) oraz VVIP (Very Very Important Person).

Istotną kwestią każdego dużego wydarzenia jest zabezpieczanie imprezy przez wiele służb, które mają swoje ściśle określone zadania. Efektywna współpraca pomiędzy nimi zależy głównie od sprawnej komunikacji – Janusz Pniak, dyrektor ds. imprez masowych w Grupie Impel. Na powodzenia wpływa też czujność – każde duże wydarzenie należy traktować jako zupełnie nowe doświadczenie, niezależnie od liczby zabezpieczonych imprez i lat doświadczeń w branży. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie zachować uważność i na bieżąco analizować ryzyko – dodaje.

Partner-przewodnik

Służby wchodzące na obiekt, takie jak na przykład Służba Ochrony Państwa, Policja, Straż Graniczna, Państwowa Straż Pożarna, Straż Miejska czy medycy, często nie znają go tak dobrze jak firma, która go ochrania. Dlatego jednym z głównym zadań partnera odpowiedzialnego za bezpieczeństwo i ochronę imprezy masowej jest pełnienie roli przewodnika po obiekcie oraz skoordynowanie komunikacji i prac wszystkich służb.

Co więcej, należy zwrócić uwagę, że podmiot świadczący usługę ochrony, podczas zabezpieczania wydarzenia musi doskonale orientować się w przepisach prawa i protokołach bezpieczeństwa, jakie obowiązują w trakcie organizowania imprez krajowych, międzynarodowych oraz tych, z udziałem gości VIP. Rolą usługodawcy jest uczestniczenie od samego początku w planowaniu wszystkich aspektów zabezpieczenia imprezy. Pracownicy muszą mieć pewność, że żadna z procedur bezpieczeństwa nie zawiedzie, a wszystkie systemy są sprawdzone. 

Profesjonalny partner odpowiedzialny za bezpieczeństwo dużego wydarzenia jest wsparciem i towarzyszy organizatorowi praktycznie przez całą dobę, również wtedy, gdy impreza trwa kilka dni – mówi Janusz Pniak. Jedną z flagowych imprez, które zabezpieczamy jest Tour de Pologne. To doskonały przykład imprezy, w której partner odpowiedzialny za bezpieczeństwo uczestniczy w całości wyścigu, przemieszczając się razem z organizatorami. Dzięki temu codziennie rano jesteśmy w stanie analizować sytuację w danym miejscu, weryfikować strategię działania oraz być w stanie reagować na bieżące wyzwania – podkreśla.

Doświadczenie ponad wszystko

Praca nad zabezpieczeniem imprezy zaczyna się dużo wcześniej niż planowane wydarzenie – w dużej mierze zależy to od skali wydarzenia i liczby uczestników. Zabezpieczenie takiej imprezy, jak na przykład Tour de Pologne, którą Grupa Impel zabezpiecza od ponad 10 lat, wymaga wielu tygodni współpracy ze służbami, wizji lokalnych, czy zmiany organizacji ruchu na odcinkach miejskich, za które partner zabezpieczający wydarzenie odpowiada. To w takich momentach liczy się przede wszystkim doświadczenie, a co za tym idzie biegłość w przygotowywaniu terenu i dokumentacji.

Wieloletnie doświadczenie firmy ochraniającej uczy jej pracowników, że nie ma dwóch takich samych wydarzeń. Nawet na tym  samym obiekcie podczas dwóch innych wydarzeń, zabezpieczenie znacząco się różnić. To powoduje, że plan ochrony całkowicie się zmieni.

W trakcie jednego z Tour de Pologne, obecny w trakcie wydarzenia VIP wszedł na trasę wyścigu dosłownie kilka sekund przed przejazdem peletonu. Tylko dzięki doświadczeniu pracownicy byli w stanie chłodno ocenić sytuację, właściwie zadziałać i zapobiec tragedii – mówi Janusz Pniak. Tam, gdzie chodzi o bezpieczeństwo, a co za tym idzie o zdrowie i życie ludzi, nie można iść na skróty i liczyć, że jakoś się uda. Współpracę przy zabezpieczeniu dużych wydarzeń od początku musi cechować zaufanie i rzetelność – podsumowuje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu Biuro prasowe
2024-04-25 | 17:00

ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu

Wyprodukowane z myślą o zwrocie i recyklingu – marka ASICS przedstawia najnowszy model biegowy NIMBUS MIRAI. Obuwie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby można było
Sport ASICS State of Mind Study
2024-04-09 | 17:30

ASICS State of Mind Study

Badanie przeprowadzono na próbie ponad 26 tysięcy respondentów z 22 krajów. Wykazało ono, że im więcej ludzie ćwiczą, tym wyższe są ich wyniki w zakresie „stanu
Sport BRAK ZDJĘCIA
2024-02-29 | 01:00

Gospodarka obiegu zamkniętego Jack Wolfskin, czyli technologia „Textile to texti

Gdy w przemyśle tekstylnym pada wyrażenie „materiały pochodzące z recyklingu”, zwykle chodzi o włókna syntetyczne uzyskane z przetworzonych plastikowych butelek. Jack Wolfskin również wykorzystuje tego typu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.