Zwizualizowane mieszkanie
Proponowane przez deweloperów mieszkania cieszą się bardzo dużą popularnością. Najdobitniej potwierdza to fakt, że zdecydowana większość lokali mieszkalnych sprzedaje się jeszcze przed zakończeniem inwestycji. Nowoczesne technologie, służące prezentacji oferty deweloperów w biurze lub online, nie tylko są w stanie przekonać klientów do zakupu rok, czy dwa przed odbiorem kluczy. Wręcz pozwalają zajrzeć do wnętrz i poznać nowy dom niemal w każdym detalu. Szaleństwo? Dziś to już standard.
Oferty od deweloperów, ich wygląd i charakter oraz sposób prezentacji to ważny element całego rynku mieszkaniowego. Najczęściej premiera sprzedażowa następuje wraz z otrzymaniem pozwolenia na budowę. Ruszają wtedy kampanie reklamowe, a do potencjalnych klientów trafia szereg materiałów prezentujących dany projekt. - Dzięki nowoczesnym technologiom, które na stałe weszły do naszej branży, prezentacja mieszkania klientowi jest bardzo komfortowa, zarówno w biurze sprzedaży, jak i sferze online. Filmy, foldery, dopracowane rzuty 3D mieszkań, wizualizacje wnętrz oraz wiele innych elementów przedstawiają najistotniejsze parametry techniczne i oddają charakter inwestycji. Polski Związek Firm Deweloperskich na bieżąco wspiera wszystkie firmy członkowskie merytorycznie, prezentując podczas szkoleń najnowsze narzędzia prosprzedażowe. Rzecz jasna każda z firm sama wdraża różne rozwiązania w tym zakresie, ale chętnie przekazujemy nasze rekomendacje – mówi Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Poznać ulubioną lokalizację
Wybierając osiedle, na którym planujemy zamieszkać, zwykle zaczynamy od lokalizacji. Jest to podstawowe kryterium, ponieważ chcemy mieć wszędzie blisko, oszczędzając czas, a także cieszyć się spokojnym miejscem, gdzie możemy wypocząć po całym dniu pracy.
- Prezentując naszą ofertę, korzystamy na naszej stronie z interaktywnych map inwestycji, dzięki czemu przyszły nabywca może zobaczyć projekt i jego otoczenie w szerszej perspektywie. Jednocześnie można zweryfikować, jak blisko są tak ważne punkty, jak placówki edukacyjne sklepy, czy usługi. Osoby zainteresowane już konkretnym mieszkaniem, mogą na stronie internetowej zobaczyć także jego rzut z wszystkimi danymi technicznymi, cenę oraz standard wykonania – wskazuje Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Agrobex.
- Wchodząc na stronę internetową z naszą ofertą i klikając w zakładkę lokalizacja, klient otwiera panoramiczne zdjęcie 3D, będące jednocześnie mapą inwestycji oraz okolicy. Kilkoma kliknięciami sprawdzamy odległość z Osiedla Przy Jeziorach do Poznania, Suchego Lasu, Złotnik i terenów zielonych. A to wszystko w perspektywie 360 stopni, w pełni interaktywnie. Warto też nadmienić, że aktualnie oferujemy dwa typy domów, z czterema i pięcioma pokojami. Wszystkie różnice pomiędzy nimi można dostrzec, oglądając rzuty aksonometryczne parterów i pięter – opisuje Tomasz Pietrzyński, członek zarządu firmy More Place.
Wybieramy mieszkanie
Kiedy postawimy na konkretne miejsce i inwestycję, wybieramy mieszkanie. Na tym etapie także pojawiają się pytania, natomiast można na nie znaleźć odpowiedź dzięki wsparciu doradców klienta z biura sprzedaży danego dewelopera. – Klienci pytają o wiele spraw. Na szczęście, wiele wątpliwości i odpowiedzi "udziela" interaktywna wizualizacja budynków. Wchodząc na przykład na naszą stronę projektu Nowe Ogrody klient może najeżdżając kursorem myszki wybrać kondygnację, a następnie zobaczyć jej rzut, wraz z konkretnym mieszkaniem. To spore ułatwienie, dzięki czemu nie trzeba prezentować całego prospektu i planów architektonicznych. - wyjaśnia Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Development. – W przypadku inwestycji Nautic Park stworzyliśmy interaktywną makietę 3D dostępną w biurze sprzedaży. Dzięki niej klient może sprawdzić nie tylko jaki będzie mieć widok na Bałtyk ze swojego apartamentów ale również jak prezentuje się najbliższa okolica – dodaje Piotr Łopatka.
- Dla naszej najnowszej propozycji, jaką jest Osiedle Malarska pod Poznaniem, przygotowaliśmy wizualizacje kompleksowo – od budynków zewnętrznych do poszczególnych mieszkań, wraz z rzutami aksonometrycznymi. Ponadto prezentujemy wizualizacje strefy sportowej, komercyjnej, zieleni i placu zabaw. Klient może w pełni poznać osiedle, na którym w przyszłości zamieszka – mówi Marcin Ostojski, reprezentujący KDM Deweloper.
Zaglądamy do mieszkań…przed odbiorem kluczy
Wirtualny spacer, przygotowany przez profesjonalną firmę 3Destate pozwala zajrzeć do każdego mieszkania długo przed odbiorem kluczy przez nabywcę. – Poznać ustawność pomieszczeń, ich możliwości aranżacyjne, a nawet zainspirować się stylem wykończenia to duża korzyść. Spacer wirtualny po Apartamentach Bergera pozwala "wejść" do każdego kąta w poszczególnych mieszkaniach, a co warto sprawdzić na naszej stronie www – mówi Agata Nowaczyk, specjalista z biura sprzedaży EBF Development.
- W inwestycji Rodzinny Zakątek w gminie Kórnik proponujemy dwa typy domów szeregowych, o powierzchni 74 i 92 mkw. Dla obu stworzyliśmy realistyczne wizualizacje 3D oraz wirtualny spacer 360 stopni, pozwalający sprawdzić wygląd pomieszczeń w całej okazałości. Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od klientów, dla których taka forma prezentacji była przydatna. Tym bardziej że mówimy o ważnej inwestycji, jaką jest zakup domu, czyli miejscu docelowym, w którym zostajemy na lata – zauważa Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
- Profesjonalna prezentacja online przynosi wiele pozytywów. Klient oszczędza czas, ponieważ mieszkanie ogląda z dowolnego miejsca, nie ma więc mowy o jakichkolwiek barierach. Wirtualna prezentacja 3D oraz atrakcyjne wizualizacje domów sprawiają, że nabywca na dłużej zatrzymuje się przy ofercie, jest bardziej zaangażowany, dostrzega więcej elementów, rozwija wyobraźnię i widzi siebie we wnętrzu. Przez to patrzy na naszą ofertę bardziej przychylnie, ale na starcie procesu zakupowego ma mniej wątpliwości, bo np. widzi, jakie meble i sprzęty zmieszczą się w poszczególnych pomieszczeniach. Dlatego dla inwestycji Rodzinne Podolany na stronie internetowej wdrożyliśmy spacer 3D dostępny na dowolnym urządzeniu z połączeniem internetowym. Z kolei w najnowszym projekcie Nowy Gruszczyn postawiliśmy na realistycznie wizualizacje wnętrz i wizualizację całego terenu inwestycji, w stylu rozszerzonej rzeczywistości. To ważne dla klientów dopiero poznających okolicę – podkreśla Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments.
Łatwo zauważyć, że osób poszukujących własnego M nadal nie brakuje. Zróżnicowane propozycje, atrakcyjnie przedstawione pobudzają wyobraźnię i skłaniają do spełnienia marzeń o nowym domu. Nie może więc dziwić fakt, że lokale mieszkalne znikają z oferty przed zakończeniem budowy, a nabywcy wybierają je na podstawie m.in. wizualizacji. Nowoczesne technologie wiele ułatwiają. Natomiast eksperci podkreślają, że warto podejść do zakupu rozważnie, prosząc dewelopera o dodatkowe materiały, jak: portfolio dotychczasowych inwestycji, prospekt informacyjny nowego osiedla, standard wykończenia, lista możliwych zmian lokatorskich, czy wreszcie harmonogram płatności. Ustawa deweloperska wszystkie te kwestie doprecyzowuje, a w jej ramach działają najlepsi deweloperzy. Z kolei wizualizacja i wszelkie materiały reklamowe sprawiają, że widzimy się w nowym mieszkaniu, co nastraja niezwykle pozytywnie.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.