Zorganizuj kącik pracy na wiosnę
Wiosna to doskonały czas na zmiany. Te większe i te mniejsze. Zabierając się za organizację home office trzeba zacząć od analizy kilku rzeczy: warunków lokalowych, wymogów jakie stawia przed nami charakter wykonywanych obowiązków, a także ergonomii i estetyki. Wbrew pozorom każda z nich jest równie istotna.
Ile miejsca mamy na home office?
Zacznijmy od metrażu. Czy możemy przeznaczyć na domowe biuro cały pokój? Czy też możemy jedynie wydzielić część sypialni lub salonu na kącik do pracy? Jeśli przestrzeń nie jest problemem, z pewnością mamy więcej możliwości. Ale nie oznacza to, że osoby z niewielkim mieszkaniem muszą pogodzić się z niewygodą. Wbrew przeciwnie. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom, nawet maleńki kącik może być wygodny i komfortowy. O ile mądrze go wyposażymy. Sztuką będzie wybór rzeczy maksymalnie funkcjonalnych i uniwersalnych.
Sprytne rozwiązanie na wagę złota
Dobrym pomysłem jest zastosowanie mebli mobilnych – biurka, które można schować w szafie albo kontenerów, które można szybko wysunąć na środek pokoju, gdy pracujemy, a później jeszcze szybciej schować, gdy kończymy obowiązki i chcemy inaczej wykorzystać przestrzeń.
Warto pamiętać, by wybierając meble i akcesoria postawić na rzeczy dobrej jakości. Im mniejszy metraż, tym to ważniejsze. Dlaczego? Bo to one decydują o komforcie. Weźmy pod lupę wspomniane biurowe kontenerki. Jeśli będą zamontowane na wykonanych z elastycznego tworzywa kółkach SUPRA REJS, nie będziemy musieli szarpać szafki, by ją przesunąć. Poza tym nie będziemy musieli się martwić zniszczoną podłogą. Kółka dzięki łożyskowaniu w płaszczyźnie poziomej zapewniają swobodny obrót 360 stopni i płynny ruch. Dostępne są w wersji z hamulcem i bez, w dwóch rozmiarach 35 i 50 mm, a ich udźwig to odpowiednio 30 i 40 kg. Innymi słowy – mała rzecz, a jaka wygoda w codziennym użytkowaniu!
Przede wszystkim funkcjonalność
Innym ukłonem w stronę funkcjonalności i wygody są szuflady. One w kąciku pracy są absolutnie niezbędne. Dlaczego? Bo ułatwiają organizację i utrzymanie w porządku wszystkich potrzebnych do pracy dokumentów, przyborów i akcesoriów. Nowe szuflady Ultra Box REJS do biura pasują znakomicie. I to z kilku powodów. Są utrzymane w minimalistycznej stylistyce. Ich smukłe boczki ładnie wyglądają, a przy tym pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz szuflady. Poza tym Ultra Box są dostępne w 4 wysokościach (86, 118, 167 i 199 mm) i 6 długościach prowadnic (300, 350, 400, 450, 500 i 550 mm), a ich udźwig to aż 40 kg. Dzięki temu można w nich przechowywać nawet grube i ciężkie teczki z dokumentami. Ale to nie wszystko.
W biurach Ultra Box sprawdzają się również dlatego, że można w nich zamontować praktyczne systemy organizacji. Metalowe wkłady i pojemniki pozwalają oddzielić i utrzymać na swoim miejscu najróżniejsze akcesoria: przybory do pisania, ale też do szycia czy projektów DIY. Wkłady dostępne są w różnych rozmiarach, więc można wybrać modele, które nam najbardziej odpowiadają.
Charakter pracy a organizacja kącika pracy
I tu przechodzimy do kolejnej kwestii – własnych potrzeb. Zupełnie inaczej wyglądać będzie kącik osób tylko okazjonalnie pracujących w domu, a inaczej tych, dla których to stałe miejsce pracy. Inaczej tych, którzy potrzebują wyłącznie laptopa, a inaczej tych, którzy wymagają przestrzeni na papiery, narzędzia i akcesoria. O ile w pierwszych przypadkach sprawdzi się niewielkie biureczko, o tyle w drugich – już niekoniecznie. Jeśli pracujecie w domu codziennie, naprawdę warto zainwestować w duże biurko. Najlepiej z regulacją wysokości, tak by móc podczas dnia kilka razy zmienić pozycję i zadbać o swój kręgosłup.
- Idealnym rozwiązaniem jest stelaż elektryczny Futuro, który pozwala na regulację wysokości blatu od 625 do 1275 mm. Można więc przy nim i siedzieć, i stać, a co najważniejsze dopasować mebel do własnych potrzeb, by czuć się komfortowo podczas pracy. Zmiana pozycji jest dziecinnie prosta – wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk. Poza tym Futuro umożliwia zapamiętanie 4 wybranych pozycji. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu REJS. – Do Futuro można zamontować blat z drewna lub płyty o wymiarach 1000x2000 mm. To dużo w porównaniu ze standardowymi biurkami. Stelaż uzupełnia gama akcesoriów dodatkowych. Są to m.in. specjalne korytko na kable i ładowarki, podwieszany stelaż pod jednostkę główną komputera, panele akustyczne, na których można wieszać notatki. I stelaż, i akcesoria dostępne są w 3 kolorach (białym, czarnym i srebrnym).
Zaaranżuj po swojemu
Ostatnim, ale z pewnością nie najmniej ważnym elementem jest estetyka domowego kącika pracy. Ważne by pasował pod względem wizualnym do reszty domu. Zwłaszcza gdy nie jest zamknięty w oddzielnym pomieszczeniu. Co ważne, kilka zasad i rozwiązań sprawdzi się zawsze, niezależnie od stylistyki, jaką preferujemy.
Dobrym przykładem jest staranne ukrywanie elementów montażowych i technicznych. Zwłaszcza, gdy nie mają walorów dekoracyjnych. Jak można to zrobić? Ponownie, za pomocą sprytnych i innowacyjnych produktów. Podpórki pod półki, można zastąpić niewidzialnymi ramionami REJS. To łatwy sposób, by zapewnić sobie nowoczesny efekt. Mocowane na zasadzie kołka rozporowego, wkręcane ramiona dostępne są w 3 wymiarach: 10x100, 10x145 i 11,5x120 mm. Udźwig na każdą półkę to 15 kg, więc możemy na nich ustawić bibeloty, kwiaty a nawet ulubione książki.
Ukryć można również przedłużacze i gniazdka. Te niezbędne w niemal każdym biurze urządzenia, z których korzystamy przecież codziennie, rzadko są ładne. Wyjątkiem są TUBUS i KWADRO, które można zamontować i schować w różnych częściach zabudowy np. w blacie biurka. Okrągły TUBUS w całości wsuwa się w blat, zaś prostokątny KWADRO – delikatnie przekręca. Dostępne są w uniwersalnej kolorystyce w dwóch wariantach – tylko z tradycyjnymi gniazdami (dwoma lub trzema), a także z gniazdami i z portami USB.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.