Zorganizuj kącik pracy na wiosnę
Wiosna to doskonały czas na zmiany. Te większe i te mniejsze. Zabierając się za organizację home office trzeba zacząć od analizy kilku rzeczy: warunków lokalowych, wymogów jakie stawia przed nami charakter wykonywanych obowiązków, a także ergonomii i estetyki. Wbrew pozorom każda z nich jest równie istotna.
Ile miejsca mamy na home office?
Zacznijmy od metrażu. Czy możemy przeznaczyć na domowe biuro cały pokój? Czy też możemy jedynie wydzielić część sypialni lub salonu na kącik do pracy? Jeśli przestrzeń nie jest problemem, z pewnością mamy więcej możliwości. Ale nie oznacza to, że osoby z niewielkim mieszkaniem muszą pogodzić się z niewygodą. Wbrew przeciwnie. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom, nawet maleńki kącik może być wygodny i komfortowy. O ile mądrze go wyposażymy. Sztuką będzie wybór rzeczy maksymalnie funkcjonalnych i uniwersalnych.
Sprytne rozwiązanie na wagę złota
Dobrym pomysłem jest zastosowanie mebli mobilnych – biurka, które można schować w szafie albo kontenerów, które można szybko wysunąć na środek pokoju, gdy pracujemy, a później jeszcze szybciej schować, gdy kończymy obowiązki i chcemy inaczej wykorzystać przestrzeń.
Warto pamiętać, by wybierając meble i akcesoria postawić na rzeczy dobrej jakości. Im mniejszy metraż, tym to ważniejsze. Dlaczego? Bo to one decydują o komforcie. Weźmy pod lupę wspomniane biurowe kontenerki. Jeśli będą zamontowane na wykonanych z elastycznego tworzywa kółkach SUPRA REJS, nie będziemy musieli szarpać szafki, by ją przesunąć. Poza tym nie będziemy musieli się martwić zniszczoną podłogą. Kółka dzięki łożyskowaniu w płaszczyźnie poziomej zapewniają swobodny obrót 360 stopni i płynny ruch. Dostępne są w wersji z hamulcem i bez, w dwóch rozmiarach 35 i 50 mm, a ich udźwig to odpowiednio 30 i 40 kg. Innymi słowy – mała rzecz, a jaka wygoda w codziennym użytkowaniu!
Przede wszystkim funkcjonalność
Innym ukłonem w stronę funkcjonalności i wygody są szuflady. One w kąciku pracy są absolutnie niezbędne. Dlaczego? Bo ułatwiają organizację i utrzymanie w porządku wszystkich potrzebnych do pracy dokumentów, przyborów i akcesoriów. Nowe szuflady Ultra Box REJS do biura pasują znakomicie. I to z kilku powodów. Są utrzymane w minimalistycznej stylistyce. Ich smukłe boczki ładnie wyglądają, a przy tym pozwalają maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz szuflady. Poza tym Ultra Box są dostępne w 4 wysokościach (86, 118, 167 i 199 mm) i 6 długościach prowadnic (300, 350, 400, 450, 500 i 550 mm), a ich udźwig to aż 40 kg. Dzięki temu można w nich przechowywać nawet grube i ciężkie teczki z dokumentami. Ale to nie wszystko.
W biurach Ultra Box sprawdzają się również dlatego, że można w nich zamontować praktyczne systemy organizacji. Metalowe wkłady i pojemniki pozwalają oddzielić i utrzymać na swoim miejscu najróżniejsze akcesoria: przybory do pisania, ale też do szycia czy projektów DIY. Wkłady dostępne są w różnych rozmiarach, więc można wybrać modele, które nam najbardziej odpowiadają.
Charakter pracy a organizacja kącika pracy
I tu przechodzimy do kolejnej kwestii – własnych potrzeb. Zupełnie inaczej wyglądać będzie kącik osób tylko okazjonalnie pracujących w domu, a inaczej tych, dla których to stałe miejsce pracy. Inaczej tych, którzy potrzebują wyłącznie laptopa, a inaczej tych, którzy wymagają przestrzeni na papiery, narzędzia i akcesoria. O ile w pierwszych przypadkach sprawdzi się niewielkie biureczko, o tyle w drugich – już niekoniecznie. Jeśli pracujecie w domu codziennie, naprawdę warto zainwestować w duże biurko. Najlepiej z regulacją wysokości, tak by móc podczas dnia kilka razy zmienić pozycję i zadbać o swój kręgosłup.
- Idealnym rozwiązaniem jest stelaż elektryczny Futuro, który pozwala na regulację wysokości blatu od 625 do 1275 mm. Można więc przy nim i siedzieć, i stać, a co najważniejsze dopasować mebel do własnych potrzeb, by czuć się komfortowo podczas pracy. Zmiana pozycji jest dziecinnie prosta – wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk. Poza tym Futuro umożliwia zapamiętanie 4 wybranych pozycji. – wyjaśnia Joanna Posadzy, Dyrektor Marketingu REJS. – Do Futuro można zamontować blat z drewna lub płyty o wymiarach 1000x2000 mm. To dużo w porównaniu ze standardowymi biurkami. Stelaż uzupełnia gama akcesoriów dodatkowych. Są to m.in. specjalne korytko na kable i ładowarki, podwieszany stelaż pod jednostkę główną komputera, panele akustyczne, na których można wieszać notatki. I stelaż, i akcesoria dostępne są w 3 kolorach (białym, czarnym i srebrnym).
Zaaranżuj po swojemu
Ostatnim, ale z pewnością nie najmniej ważnym elementem jest estetyka domowego kącika pracy. Ważne by pasował pod względem wizualnym do reszty domu. Zwłaszcza gdy nie jest zamknięty w oddzielnym pomieszczeniu. Co ważne, kilka zasad i rozwiązań sprawdzi się zawsze, niezależnie od stylistyki, jaką preferujemy.
Dobrym przykładem jest staranne ukrywanie elementów montażowych i technicznych. Zwłaszcza, gdy nie mają walorów dekoracyjnych. Jak można to zrobić? Ponownie, za pomocą sprytnych i innowacyjnych produktów. Podpórki pod półki, można zastąpić niewidzialnymi ramionami REJS. To łatwy sposób, by zapewnić sobie nowoczesny efekt. Mocowane na zasadzie kołka rozporowego, wkręcane ramiona dostępne są w 3 wymiarach: 10x100, 10x145 i 11,5x120 mm. Udźwig na każdą półkę to 15 kg, więc możemy na nich ustawić bibeloty, kwiaty a nawet ulubione książki.
Ukryć można również przedłużacze i gniazdka. Te niezbędne w niemal każdym biurze urządzenia, z których korzystamy przecież codziennie, rzadko są ładne. Wyjątkiem są TUBUS i KWADRO, które można zamontować i schować w różnych częściach zabudowy np. w blacie biurka. Okrągły TUBUS w całości wsuwa się w blat, zaś prostokątny KWADRO – delikatnie przekręca. Dostępne są w uniwersalnej kolorystyce w dwóch wariantach – tylko z tradycyjnymi gniazdami (dwoma lub trzema), a także z gniazdami i z portami USB.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Firma
Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.