Zamieszkać w przyjaznym otoczeniu
Tendencja wyprowadzki z miasta na rzecz spokojnych terenów znajdujących się wokół dużych metropolii nie zwalnia. Coraz więcej osób decyduje się na zamieszkanie w domu z ogrodem i dostępem do atutów podmiejskiego otoczenia.
Z roku na rok coraz bardziej zmieniają się preferencje klientów rynku nieruchomości. Jeszcze jakiś czas temu to miasta były najbardziej pożądanym miejscem do zamieszkania. Teraz zaś w dużej mierze doceniane są gminy ościenne, w otoczenie których niejako wkomponowane są projekty deweloperskie, znajdujące się wokół terenów zielonych czy infrastruktury ułatwiającej codzienne funkcjonowanie. Przykładem takiej inwestycji jest osiedle domów w zabudowie szeregowej Rodzinny Zakątek. Projekt zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie łąk czy lasów ze ścieżkami pieszo-rowerowymi. Nieco dalej jest Kórnik z dostępem do chociażby licznych punktów handlowo-usługowych, placówek oświatowych czy Jeziora Kórnickiego. W okolicy znajduje się również sprawna komunikacja miejska, wojewódzkie drogi dojazdowe i ekspresowa S11. Można stąd dojechać w łatwy sposób w różny zakątek Polski, w tym w ok. 20 minut do Poznania. – Rodzinny Zakątek to miejsce dla każdego. Jego dogodne położenie pozwala na zarówno odpoczynek od miejskiego zgiełku, jak i na aktywne spędzanie wolnego czasu. Jest swego rodzaju oazą spokoju, do której przekonało się już wielu klientów, w tym rodziny z dziećmi i zwierzętami domowymi – powiedział Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
Inwestycja jest rozbudowywana o kolejny V etap domów, który składać się będzie z sześciu szeregowców, łącznie 62 domów. Cztery z nich są gotowe, a w dwóch trwają prace budowlane. – W naszej ofercie dostępnych jest aktualnie 11 domów gotowych w podwyższonym standardzie deweloperskim. Do wszystkich można wejść oraz sprawdzić ich ustawność pomieszczeń. Na rynku ciężko o nieruchomości, które pozwalają na dokładne obejrzenie wnętrza jeszcze przed zakupem, dlatego w tym przypadku podjęcie decyzji o wyborze swojego miejsca zamieszkania staje się łatwiejsze i nie ma mowy o kupnie „kota w worku”. Warto dodać, że na życzenie klienta możemy przygotować wnętrze w standardzie pod klucz, dzięki czemu odbiór kluczy oznaczać będzie wprowadzkę na swoje – podsumował Maciej Bartczak. Deweloper proponuje dwa typy domów. Mniejsze o metrażu 74 mkw. i cenie 415 tys. zł brutto, a także większe o metrażu 92 mkw. w cenie – zależnej od wielkości działki – od 480 do 530 tys. zł brutto. Każdy z nich został podzielony na strefę dzienną oraz nocną. Na parterze znajduje się salon z aneksem kuchennym, łazienka, jak również przynależący ogród z tarasem i pergolą, zaś na piętrze dwie sypialnie, łazienka i balkon. Ponadto, jest strych, który można zaadoptować na powierzchnię użytkową. Co istotne, zakupując większy metraż dostępne będzie także pomieszczenie gospodarcze i trzecia sypialnia wraz z garderobą. W cenie podwyższonego wykończenia przyszli mieszkańcy mają zagwarantowane trzyszybowe okna, drzwi wejściowe, kondensacyjny piec gazowy, skrzynki i prowadnice rolet zewnętrznych. Jest też system indywidualnego sterowania ogrzewaniem (również podłogowym) w każdym pomieszczeniu osobno. Takie rozwiązanie to oszczędność oraz wygoda w użytkowaniu, gdyż pozwala zdalnie sterować temperaturą np. za pomocą smartfona i ogrzać wnętrze przed przyjazdem z pracy czy podróży. Każdy lokal został przygotowany także pod instalację systemu fotowoltaicznego. Przed posesjami są darmowe miejsca postojowe, a na terenie osiedla znajdują się udogodnienia w formie dwóch placów zabaw i sklepu spożywczego „Żabka”. Całość dopełnia droga wewnętrzna z kostki brukowej, a w planach jest budowa większej części handlowej i rekreacyjno-sportowej.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.