Zamieszkać w przyjaznym otoczeniu
Tendencja wyprowadzki z miasta na rzecz spokojnych terenów znajdujących się wokół dużych metropolii nie zwalnia. Coraz więcej osób decyduje się na zamieszkanie w domu z ogrodem i dostępem do atutów podmiejskiego otoczenia.
Z roku na rok coraz bardziej zmieniają się preferencje klientów rynku nieruchomości. Jeszcze jakiś czas temu to miasta były najbardziej pożądanym miejscem do zamieszkania. Teraz zaś w dużej mierze doceniane są gminy ościenne, w otoczenie których niejako wkomponowane są projekty deweloperskie, znajdujące się wokół terenów zielonych czy infrastruktury ułatwiającej codzienne funkcjonowanie. Przykładem takiej inwestycji jest osiedle domów w zabudowie szeregowej Rodzinny Zakątek. Projekt zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie łąk czy lasów ze ścieżkami pieszo-rowerowymi. Nieco dalej jest Kórnik z dostępem do chociażby licznych punktów handlowo-usługowych, placówek oświatowych czy Jeziora Kórnickiego. W okolicy znajduje się również sprawna komunikacja miejska, wojewódzkie drogi dojazdowe i ekspresowa S11. Można stąd dojechać w łatwy sposób w różny zakątek Polski, w tym w ok. 20 minut do Poznania. – Rodzinny Zakątek to miejsce dla każdego. Jego dogodne położenie pozwala na zarówno odpoczynek od miejskiego zgiełku, jak i na aktywne spędzanie wolnego czasu. Jest swego rodzaju oazą spokoju, do której przekonało się już wielu klientów, w tym rodziny z dziećmi i zwierzętami domowymi – powiedział Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
Inwestycja jest rozbudowywana o kolejny V etap domów, który składać się będzie z sześciu szeregowców, łącznie 62 domów. Cztery z nich są gotowe, a w dwóch trwają prace budowlane. – W naszej ofercie dostępnych jest aktualnie 11 domów gotowych w podwyższonym standardzie deweloperskim. Do wszystkich można wejść oraz sprawdzić ich ustawność pomieszczeń. Na rynku ciężko o nieruchomości, które pozwalają na dokładne obejrzenie wnętrza jeszcze przed zakupem, dlatego w tym przypadku podjęcie decyzji o wyborze swojego miejsca zamieszkania staje się łatwiejsze i nie ma mowy o kupnie „kota w worku”. Warto dodać, że na życzenie klienta możemy przygotować wnętrze w standardzie pod klucz, dzięki czemu odbiór kluczy oznaczać będzie wprowadzkę na swoje – podsumował Maciej Bartczak. Deweloper proponuje dwa typy domów. Mniejsze o metrażu 74 mkw. i cenie 415 tys. zł brutto, a także większe o metrażu 92 mkw. w cenie – zależnej od wielkości działki – od 480 do 530 tys. zł brutto. Każdy z nich został podzielony na strefę dzienną oraz nocną. Na parterze znajduje się salon z aneksem kuchennym, łazienka, jak również przynależący ogród z tarasem i pergolą, zaś na piętrze dwie sypialnie, łazienka i balkon. Ponadto, jest strych, który można zaadoptować na powierzchnię użytkową. Co istotne, zakupując większy metraż dostępne będzie także pomieszczenie gospodarcze i trzecia sypialnia wraz z garderobą. W cenie podwyższonego wykończenia przyszli mieszkańcy mają zagwarantowane trzyszybowe okna, drzwi wejściowe, kondensacyjny piec gazowy, skrzynki i prowadnice rolet zewnętrznych. Jest też system indywidualnego sterowania ogrzewaniem (również podłogowym) w każdym pomieszczeniu osobno. Takie rozwiązanie to oszczędność oraz wygoda w użytkowaniu, gdyż pozwala zdalnie sterować temperaturą np. za pomocą smartfona i ogrzać wnętrze przed przyjazdem z pracy czy podróży. Każdy lokal został przygotowany także pod instalację systemu fotowoltaicznego. Przed posesjami są darmowe miejsca postojowe, a na terenie osiedla znajdują się udogodnienia w formie dwóch placów zabaw i sklepu spożywczego „Żabka”. Całość dopełnia droga wewnętrzna z kostki brukowej, a w planach jest budowa większej części handlowej i rekreacyjno-sportowej.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.