Za co klienci cenią deweloperów? Odpowiadają przedstawiciele biur sprzedaży.
Sytuacja na rynku nieruchomości ostatnio jest bardzo dynamiczna. Od rekordowych wyników sprzedażowych, których nie zatrzymała w ubiegłym roku pandemia koronawirusa, po zupełnie nową rzeczywistość kreowaną – czy tego chcemy, czy nie – przez wojnę w Ukrainie. Nie zmienia się fakt, że podaż nowych mieszkań zapewniają deweloperzy. Z przedstawicielami biur rozmawiamy o tym, za co klienci cenią ich obsługę i w czym rynek pierwotny przewyższa wtórny. Warto podkreślić: mieszkania wciąż się sprzedają.
Przejrzysty proces zakupu
Zakup nowego mieszkania od firmy deweloperskiej wiąże się z różnymi formalnościami, natomiast od początku do końca cały proces jest przejrzysty, co nabywcy bardzo sobie cenią. Dzięki temu wiedzą, gdzie zacząć, do kogo skierować swoje kroki. Wystarczy odwiedzić biuro sprzedaży, a tam specjalista o wszystko zadba: doradzi, jakie mieszkanie będzie najlepsze, przedstawi standard wykonania, przygotuje listę potrzebnych dokumentów.
- Klienci wybierający dom z naszej oferty, kierują również wiele pytań dotyczących zakupu w oparciu o kredyt hipoteczny. To naturalne, ponieważ taka transakcja ma znaczenie, a sama decyzja powinna być odpowiedzialna. Do dyspozycji pozostaje nasz specjalista ds. kredytów, który zbada zdolność kredytową, obliczy przykładową ratę kredytu, skompletuje całą dokumentację do wniosku kredytowego, a przede wszystkim porówna oferty z różnych banków, na co przeciętnemu klientowi może brakować czasu i sił - tłumaczy Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments, wspominając o inwestycjach Rodzinne Podolany i Nowy Gruszczyn.
- W przypadku zakupu mieszkania z rynku pierwotnego, księga wieczysta zostaje założona wraz z umową przeniesienia własności. Banki oczywiście są przygotowane na taką ewentualność i nie stanowi to problemu w uzyskaniu kredytu hipotecznego - wskazuje z kolei Agata Nowaczyk, specjalista z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development.
Bardziej komfortowo i piękniej
Każdy, kto poszukiwał własnego M i zajrzał do oferty deweloperów, musi przyznać, że po prostu jest ona szeroka. Odwiedzając Targi Mieszkań i Domów, czy popularne portale ogłoszeniowe, mamy do dyspozycji pełne spektrum: od komfortowych kawalerek w centrum, mieszkań 2- i 3-pokojowych do przestronnych domów w granicach Poznania, czy na jego przedmieściach. – Aktualnie oferujemy niedaleko Śródki nowe lokale mieszkalne w ramach projektu Rynek Wschodni. To 5-cio kondygnacyjny budynek wielorodzinny, w którym znajdzie się 47 mieszkań o powierzchni od 29 do 89 m kw. Oznacza to, że niemal każda grupa docelowa znajdzie propozycję mieszkaniową dedykowaną dla siebie – opisuje Marek Smogór, reprezentujący Quadro Development. - Ponadto warto dodać, że zakup mieszkania na wczesnym etapie realizacji to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Jako nowi właściciele, możemy dokonać zmian lokatorskich, a w efekcie uczynić swoje nowe M wymarzonym i niepowtarzalnym już na tym etapie. Deweloperzy oddają lokale w bardzo dobrym standardzie, służą swoją radą i pomocą w projektowaniu przestrzeni mieszkalnej – tłumaczy Marek Smogór.
Z kolei More Place oferuje domy na Osiedlu Przy Jeziorach w Poznaniu, przy ul. Golęczewskiej. Każdy lokal jest położony na dużej działce ponad 400 mkw., co pozwala na korzystanie z dużego, zielonego ogrodu oraz tarasu. – Dostrzegamy nadal duże zainteresowanie naszą propozycją lokali w zabudowie bliźniaczej – mówi Tomasz Pietrzyński, członek zarządu firmy More Place. Podsumowując – od kawalerek, aż do domów, jest z czego wybierać.
Mieszkania w nowym budownictwie to bezdyskusyjnie nowoczesność. – Zadbane, reprezentatywne części wspólne wewnątrz budynku to priorytet każdej naszej inwestycji. Przykładem może być tutaj chociażby projekt Słowackiego 7, czy Nowe Ogrody 6.0 w Poznaniu. Dla komfortu życia mieszkańców w każdym projekcie powstaną rowerownie, a na zewnątrz pojawi się z kolei przytulny skwer, zapewniający mieszkańcom relaks na świeżym powietrzu. Są to elementy, których nie znajdziemy w starszym budownictwie – zauważa Piotr Łopatka, Członek Zarządu Proxin Development.
- Klienci cenią sobie możliwość wykończenia nowego lokalu „pod klucz”, w stylistyce w pełni odpowiadającej ich oczekiwaniom estetycznym. Mamy do dyspozycji projektanta wnętrz, zaangażowanego we wsparcie naszych przyszłych mieszkańców w kwestii aranżacji mieszkań – mówi Marcin Ostojski z KDM Deweloper.
Budują specjaliści
Duża część klientów na poznańskim rynku poszukuje domu pod miastem. Wśród nich nie brakuje rzecz jasna rodzin z dziećmi, dla których spokój i poczucie swobody są bardzo ważnymi wartościami.
- Wyobraźmy sobie sytuację, że ktoś chce zbudować dom metodą gospodarczą, własnymi siłami. Zatem musi zakupić działkę, zadbać o niezbędne media, projekt domu, wystąpić o pozwolenie na budowę, następnie przypilnować wykonawcy od A do Z. W aktualnej sytuacji rynkowej, kiedy materiały budowlane raczej drożeją, podobnie jak wyceny ekip budowlanych, jest to spore przedsięwzięcie. Ponadto trzeba mieć niezbędną wiedzę, by skutecznie zadbać o realizację. Alternatywą jest zakup domu z naszej oferty, gdzie wiele formalności i budowę bierzemy na siebie. Dodatkowo dbamy o części wspólne i infrastrukturę, w tym drogi wewnętrzne, co stanowi swoistą wartość dodaną – argumentuje Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building. Firma do końca II kwartału 2022 zakończy budowę 20 lokali szeregowych, o powierzchniach 74 i 92 mkw. Dzięki temu droga do wymarzonego domu zdecydowanie się skraca.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.