Wymiana okien przed sezonem zimowym
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Powoli zbliżają się mroźne miesiące, co oznacza, że nadszedł czas na wykonanie niezbędnych prac termomodernizacyjnych w domu lub mieszkaniu. Jeżeli planujemy wymianę wysłużonych okien, to nie zapominajmy, o szczelnym montażu nowej stolarki.
Jedną z najczęstszych przyczyn wychłodzenia pomieszczeń w sezonie zimowym stanowią błędy popełnione podczas instalacji okien. Nieprawidłowe uszczelnienie styku stolarki ze ścianą zewnętrzną – nawet jeśli zamontowane okna charakteryzują się bardzo dobrym współczynnikiem izolacyjności termicznej – może skutkować dużymi stratami ciepła i pogorszeniem się charakterystyki energetycznej całego budynku. Stąd zawsze należy zadbać nie tylko o jakość instalowanego wyrobu, ale również o jakość jego montażu. Rozwiązaniem, które skutecznie eliminuje problem nieszczelnego złącza okiennego, jest system ciepłego montażu stolarki budowlanej Soudal Window System (SWS), opracowany przez firmę Soudal.
System SWS swoją wysoką efektywność zawdzięcza wykorzystaniu podczas instalacji okien trzech ściśle współpracujących ze sobą warstw uszczelniających. Do wypełnienia pustej przestrzeni między oknem a murem używana jest pianka poliuretanowa o doskonałych właściwościach izolacyjnych (np. Flexifoam), która stanowi warstwę środkową. Pianka poliuretanowa pełni funkcję izolatora termicznego również w montażu tradycyjnym, jednak w Soudal Window System dodatkowo zabezpieczona jest specjalnymi materiałami paroizolacyjnymi (od strony wewnętrznej i zewnętrznej), przeciwdziałającymi przenikaniu do pianki wilgoci. Zabezpieczenia te są konieczne, ponieważ zawilgocona pianka z czasem ulega degradacji, w konsekwencji czego wokół okna pojawiają się mostki termiczne, przez które ucieka ciepło.
Do wykonania warstwy wewnętrznej stosowane są taśmy okienne SWS lub płynne membrany Soudatight o właściwościach paroszczelnych (chronią one piankę przed wnikaniem wilgoci gromadzącej się w pomieszczeniu), natomiast warstwę zewnętrzną stanowią taśmy lub membrany paroprzepuszczalne (zapobiegają one degradacji pianki na skutek działania m.in. wody opadowej i promieniowania UV, umożliwiając zarazem odprowadzenie pary wodnej z wnętrza złącza okiennego na zewnątrz). O ile prawidłowe przyklejenie taśm okiennych SWS zakłada specjalne przygotowanie podłoża, które powinno być maksymalnie równe i stabilne, o tyle aplikacja płynnych membran Soudatight nie wymaga tego typu przygotowań. Dlatego membrany Soudatight zalecane są w przypadku wymiany stolarki, zwłaszcza w starszych budynkach, w którym wyrównanie otworów okiennych mogłoby się okazać bardzo pracochłonnym przedsięwzięciem.
Co istotne, Soudal Window System jest rozwiązaniem całorocznym, z którego możemy skorzystać nawet jeśli nie zdążymy wymienić wysłużonej stolarki przed nastaniem zimy – firma Soudal opracowała pianki poliuretanowe i taśmy okienne o specjalnej formule, które mogą być aplikowane również w ujemnych temperaturach.
Więcej informacji na temat systemu SWS oraz jego komponentów można znaleźć na stronie https://domszczelny.pl/
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.