Komunikaty PR

Wienerberger przedstawia Leadax Roov – najbardziej innowacyjne, cyrkularne rozwi

2024-03-06  |  18:00
Biuro prasowe

Wienerberger przedstawia Leadax Roov – najbardziej innowacyjne, cyrkularne rozwiązanie do dachów płaskich

Wienerberger, wiodący producent ceramicznych materiałów budowlanych, rozszerza swoją ofertę o rozwiązanie na dachy płaskie i wprowadza Wienerberger Leadax Roov – innowacyjną, pochodzącą z recyklingu i w pełni nadającą się do przetworzenia białą membranę z PVB, której żywotność wynosi aż do 50 lat. Produkt jest odpowiedzią na współczesne wyzwania środowiskowe dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. Dodatkowo biały kolor off-white skutecznie odbija światło słoneczne, co wspomaga działanie paneli PV i prowadzi do oszczędności energii oraz ograniczenia występowania miejskich wysp ciepła.

W ramach strategii i działań ESG Wienerberger konsekwentnie dąży do poprawy jakości życia przyszłych pokoleń poprzez rozwijanie ekologicznych produktów i rozwiązań budowlanych. Po wprowadzeniu niskoemisyjnych pustaków Porotherm Klima+ czy nowoczesnych paneli fotowoltaicznych Wevolt X-Tile zintegrowanych z dachówkami ceramicznymi przyszedł czas na Wienerberger Leadax Roov – innowacyjną membranę przeznaczoną do krycia dachów płaskich. Dzięki rozszerzeniu swojego portfolio, firma dostarcza kompleksowe rozwiązania do konstrukcji niskoemisyjnych domów, co czyni ją idealnym partnerem dla wymagających inwestorów chcących budować z myślą o przyszłości.

Zielone rozwiązanie, teraz w bieli

Wienerberger Leadax Roov doskonale wpisuje się w Program Zrównoważonego Rozwoju firmy Wienerberger, gdzie kluczowym filarem jest zasada obiegu zamkniętego. Membrana wykonana została z folii PVB – odpadu ze szkła bezpiecznego, którego co roku w Europie produkuje się nie mniej niż 1,5 miliarda kilogramów, co odpowiada 150-krotności wagi wieży Eiffla. Przeważająca ilość tego materiału jest zazwyczaj wyrzucana lub spalana. Dlatego Wienerberger wykorzystując go jako główny surowiec do produkcji membrany przyczynia się do odpowiedzialnego zarządzania tymi odpadami.

Membrana nie tylko w  70 proc. stworzona została z recyklingu, ale wyróżnia się także imponującą trwałością. Przeprowadzone w laboratoriach liczne próby starzeniowe wskazują, że przewidywany okres żywotności membrany w warunkach europejskich wynosi nawet 50 lat. Co więcej, po tym czasie produkt można jeszcze trzykrotnie wykorzystać do produkcji nowego pokrycia dachowego, zamykając w ten sposób cykl życia materiału.

Dodatkowym atutem membrany Wienerberger Leadax Roov jest jej kolor – złamana biel off-white. Jasne dachy odbijają więcej światła słonecznego, co skutkuje niższą o około 30 proc. temperaturą pokrycia niż w przypadku dachu czarnego. Pomaga to w utrzymaniu komfortu termicznego w budynku, oszczędza energię na chłodzenie, a także niweluje efekt miejskich wysp ciepła i zapewnia wyższą wydajność paneli fotowoltaicznych.

Dodatkowe parametry, które przekonują

Membrana Wienerberger Leadax Roov, oprócz swoich ekologicznych parametrów, wyróżnia się wszechstronnością, co czyni ją doskonałym wyborem dla różnych systemów dachowych. Może być stosowana na dachy zielone, niebieskie (retencyjne) czy solarne. Świetnie sprawdzi się zarówno przy układaniu nowych, jak i przy renowacji starych połaci. Dzięki wysokiej paroprzepuszczalności membrana jest odporna na powstawanie pleśni i ich zarodników i wspomaga odparowywanie wilgoci, która może się zgromadzić np. na warstwie ocieplenia. Membrana posiada ognioodporność klasy Broof(t1). Oznacza to, że materiał ten spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i jest odporny na iskry niesione przez wiatr, np. te pochodzące z pobliskich ognisk czy fajerwerków.

Specjalne korzyści dla dekarzy

Montaż membrany jest bardzo prosty. Do jej zainstalowania wystarczy jedynie niewielka skrzynka z narzędziami. Rolki Wienerberger Leadax Roov o szerokości 1 m mogą być układane natychmiast po rozwinięciu. Wykonywanie połączeń i detali jest łatwe, a podczas instalacji istnieje możliwość korekty ułożenia – zwłaszcza przy zastosowaniu systemowego kleju na bazie wody. Innowacyjna technologia pozwala na elastyczne dostosowywanie układu, do czasu, kiedy spoiwo pozostaje mokre. Łączenie membrany jest zdrowe i bezpieczne dla dekarza. Nie wymaga pracy z otwartym ogniem a biały kolor powoduje, że dach się nie przegrzewa co zwiększa komfort pracy.  Membranę łączy się czystym, barwionym na niebieski kolor alkoholem, który nie pozostawia śladów po wyparowaniu. Elementy systemu nie wydzielają żadnych szkodliwych oparów, membrana nie pyli ani nie wydziela zapachu.

Standard Wienerberger

Wienerberger Leadax Roov to rozwiązanie wyprodukowane w Standardzie Wienerberger, który gwarantuje najwyższą jakość i trwałość na pokolenia. Potwierdzają to również certyfikaty niezależnych instytutów badawczych wydawane dla wszystkich produktów marki (np. KIWA). Standard Wienerberger to także kompleksowość rozwiązań ułatwiająca pracę oraz gwarancja profesjonalnego wsparcia Doradców Technicznych producenta na każdym etapie projektowania i budowy. Oznacza to, że inwestorzy mogą liczyć na wsparcie przeszkolonej grupy dekarzy, którzy zadbają o prawidłowy montaż systemu na dachu.

Więcej informacji o Wienerberger Leadax Roov można znaleźć na stronie: www.wienerberger.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.