V Kongres Deweloperski już 18 października!
18 października w Poznaniu odbędzie się V Kongres Deweloperski organizowany przez Polski Związek Firm Deweloperskich.
Kongres Deweloperski to największa ogólnopolska konferencja branżowa, której celem jest otwarta, wielosektorowa debata podmiotów kształtujących rynek deweloperski w Polsce.
Tytuł tegorocznej edycji kongresu to „Miasta Jutra”. Poruszymy szereg powiązanych z futurologią tematów poświęconych urbanistyce, czy mobilności. Gościem specjalnym kongresu będzie twórca idei miasta 15-minutowego – profesor Carlos Moreno.
Podczas wydarzenia nie będziemy unikać także tematów odnoszących się do obecnej sytuacji gospodarczej. Słaby złoty, wysoka inflacja, malejąca zdolność kredytowa Polaków, brak gruntów, wreszcie wojna w Ukrainie to czynniki, które istotnie wpływają na plany biznesowe firm deweloperskich. Dlatego też na Kongresie nie zabraknie tematów dotyczących finansowania branży, perspektyw rozwoju jej poszczególnych segmentów, czy panelu o polityce mieszkaniowej.
– Już 18 października na teren poznańskich targów zjadą przedstawiciele firm budujących mieszkania, domy, biurowce, czy magazyny z całej Polski. Spotkamy się, by m.in. wraz z samorządowcami i przedstawicielami władzy centralnej rozmawiać o przyszłości naszego rynku. Rynku, który wchodzi w okres wyzwań, ale i szans. Jako Polski Związek Firm Deweloperskich zawsze staramy się dostarczać naszym członkom rzetelną wiedzę o rynku, inspirować do zmian, poprawiać realia funkcjonowania. Według takiego klucza przygotowana została również agenda tegorocznej, piątej już edycji Kongresu Deweloperskiego. Zapraszam do Poznania – podkreśla Grzegorz Kiełpsz, prezes zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Krajowy rynek nieruchomości stoi w obliczu bezprecedensowych wyzwań. Sektor biurowy po covidowym lockdownie obudził się w zupełnie nowej, hybrydowej rzeczywistości. Pandemia spowodowała zmianę modeli zakupowych, przenosząc aktywność klientów do sieci. Co stanowiło mocny impuls dla rozwoju rynku magazynowego, a właścicieli galerii handlowych zmusiło do przeanalizowania strategii na dalsze lata. Teraz w fazę turbulencji wchodzi sektor mieszkaniowy. Wpływa na niego wiele czynników: wysokie stopy procentowe, malejąca zdolność kredytowa Polaków, szalejąca inflacja, wojna w Ukrainie.
Co czeka mieszkaniówkę za zakrętem? Jaką lekcję z kryzysowych sytuacji wyciągnął rynek komercyjny? Z jak dużym spadkiem inwestycji będziemy mieć do czynienia? Jak długo potrwa spowolnienie?
To jedne z wielu pytań, jakie zadamy zaproszonym ekspertom. A wśród nich są m.in.:
Hanna Gill-Piątek z Polska 2050, Franciszek Sterczewski z Koalicji Obywatelskiej, Bartłomiej Wróblewski z Prawa i Sprawiedliwości, Jacek Tomczak z PSL, prof. Waldemar Rogowski czy dr Adam Czerniak.
Kongres Deweloperski odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przy ul. Głogowskiej 10. Tegoroczne wydarzenie gościć będzie ok. 800 gości i wystawców.
www.kongresdeweloperski.pl
Partnerami wydarzenia są:
Partner szafirowy: Mfinanse
Partner badania foresight: Skanska Residential Development Poland
Partner platynowy: H+H
Partnerzy srebrni: Aereco, nieruchomości-online.pl
Partner merytoryczny: JLL
Główny partner technologiczny: Otodom
Partner brązowy: Upper Finance Group, TPA, Cenatorium
Partner gali kongresowej: Obido
Wystawcy: Aereco, nieruchomości-online.pl, 3Destate, Fundacja Rozwoju Miasta Poznania, Integrum Management, Bank Nowy, Mfinanse, Otodom
Patronaty:
Patronaty honorowe: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Poznań, Royal Danish Embassy
Patronaty instytucjonalne: Hutnicza Izba Przemysłowo-Handlowa, APPLIA Producent AGD, Business Centre Club, Krajowa Izba Gospodarcza, Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Polska Izba Rozwoju Elektromobilności, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Warszawski Instytut Bankowości, Polskie Okna i Drzwi, Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych, Polska Rada Biznesu, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Polska Rada Centrów Handlowych, Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej, Urban Land Institute, Związek Banków Polskich
Patronaty medialne: Wyborcza.biz, Property Insider, Amron, Builder, Hotelarz, Forum Polskiej Gospodarki, Lokalny Fyrtel, Nasz Głos Poznański, Magazyn Obiekty, URB News, Architecture Snob.
Polski Związek Firm Deweloperskich jest największą i najbardziej wpływową organizacją branży deweloperskiej, która od 20 lat reprezentuje interesy firm deweloperskich w Polsce i Unii Europejskiej. Podejmujemy działania na rzecz tworzenia dobrego prawa, polepszania warunków inwestowania na rynku nieruchomości, rozwoju zawodowego pracowników firm członkowskich oraz poprawy wizerunku branży. Zrzeszamy 300 firm z całego kraju, reprezentując cały przekrój rynku – zarówno małe firmy rodzinne, jak i międzynarodowe korporacje, obejmując rynek mieszkaniowy i komercyjny. Jesteśmy członkiem Build Europe, organizacji reprezentującej interesy rynku nieruchomości wobec Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i innych instytucji unijnych. Współpracujemy stale z organami administracji państwowej i samorządowej, organizacjami eksperckimi, prawnikami, finansistami, architektami, urbanistami i szeroko pojętym biznesem, przez co wywieramy istotny wpływ na sytuację branży w Polsce.
Kontakt dla mediów:
Zuzanna Wiak
Manager ds. PR i Marketingu
zuzannna.wiak@pzfd.pl
+48 537 156 577
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.