Termoizolacja – oszczędności na każdym etapie
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Szacuje się, że termomodernizowane budynki zużywają nawet do 60 procent mniej energii. Izolacja termiczna pozwala więc na znaczne ograniczenie strat ciepła, a co za tym idzie, efektywnie przyczynia się do zmniejszenia wydatków na poczet ogrzewania. Wykonanie tego typu prac nie musi być drogie - decydując się na teoretycznie droższe, ale i lepsze jakościowo, materiały na jej przeprowadzenie, możemy teraz bardzo dużo zaoszczędzić.
Dzięki skutecznej termoizolacji ciepło nie „ucieka” przez mury budynku. Nie ma więc konieczności dostarczania go ze zwiększoną częstotliwością do wnętrza domu. Niezwykle istotne są materiały, które zostaną wykorzystane do jej wykonania. Odpowiednio dobrane zatrzymują ciepło w zimie i chłód w lecie, zapobiegając przenikaniu energii przez ściany, podłogi i dachy. W efekcie nie jest ona marnowana na ogrzewanie lub klimatyzację, a koszty spowodowane stratami ciepła ulegają znacznemu zmniejszeniu. – Tutaj warto wybrać płyty styropianowe o maksymalnie niskim współczynniku przewodzenia ciepła, o niskiej wartości lambda. Jest ona charakterystyczna dla styropianów pasywnych, których nazwa nawiązuje do budownictwa pasywnego, czyli wykorzystującego minimalną ilość energii. Ten rodzaj styropianu łatwo rozpoznać – ma ciemnoszary kolor, uzyskiwany w efekcie dodatku grafitu, który poprawia jego właściwości izolacyjne - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Mniej znaczy lepiej
Dla przykładu płyty Passive λ Pro 31 firmy Styropmin charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła na poziomie zaledwie λ ≤ 0,031. To jedna z najniższych wartości wśród styropianów dostępnych na rynku. Pozwala to w wyraźny sposób zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. - Dom, w którym wykorzystano tego rodzaju płyty, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, co pozwala na znaczne zmniejszenie wydatków na ogrzewanie. Są też inne korzyści płynące z wykorzystania cieńszych płyt. Pomimo wyższej ceny styropianu pasywnego w porównaniu do standardowego, zużyjemy go mniej, a właściwości termoizolacyjne będą lepsze. Przełoży się to więc na znaczną oszczędność - nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku – dodaje Dariusz Pruszkowski.
Możliwość dofinasowania
Wyższa cena nie musi być jednak teraz przeszkodą w wyborze. – Aby uniknąć wysokich rachunków w za ogrzewanie, a jednocześnie zaoszczędzić na etapie prac termoizolacyjnych warto skorzystać z rządowego programu „Czyste Powietrze”. Wybierając taki produkt jak grafitowy styropian Passive λ Pro 31 Styropmin, który jest wpisany na listę ZUM – uprawniającą do benefitów, zyskujemy na każdym etapie – podsumowuje Dariusz Pruszkowski. Termoizolacja i dofinansowanie do niej przysługuje właścicielom domów jednorodzinnych, na trzech poziomach dofinansowania w zależności od wysokości dochodów i podejmowanych działań termomodernizacyjnych. Konieczne jest przygotowanie odpowiednich dokumentów, a także złożenie wniosków do końca czerwca 2027 roku. Program trwa do 2030 roku, a inwestycję należy zrealizować w ciągu 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.