Komunikaty PR

Termoizolacja – oszczędności na każdym etapie

2023-09-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Szacuje się, że termomodernizowane budynki zużywają nawet do 60 procent mniej energii. Izolacja termiczna pozwala więc na znaczne ograniczenie strat ciepła, a co za tym idzie, efektywnie przyczynia się do zmniejszenia wydatków na poczet ogrzewania. Wykonanie tego typu prac nie musi być drogie - decydując się na teoretycznie droższe, ale i lepsze jakościowo, materiały na jej przeprowadzenie, możemy teraz bardzo dużo zaoszczędzić.

Dzięki skutecznej termoizolacji ciepło nie „ucieka” przez mury budynku. Nie ma więc konieczności dostarczania go ze zwiększoną częstotliwością do wnętrza domu. Niezwykle istotne są materiały, które zostaną wykorzystane do jej wykonania. Odpowiednio dobrane zatrzymują ciepło w zimie i chłód w lecie, zapobiegając przenikaniu energii przez ściany, podłogi i dachy. W efekcie nie jest ona marnowana na ogrzewanie lub klimatyzację, a koszty spowodowane stratami ciepła ulegają znacznemu zmniejszeniu. – Tutaj warto wybrać płyty styropianowe o maksymalnie niskim współczynniku przewodzenia ciepła, o niskiej wartości lambda. Jest ona charakterystyczna dla styropianów pasywnych, których nazwa nawiązuje do budownictwa pasywnego, czyli wykorzystującego minimalną ilość energii. Ten rodzaj styropianu łatwo rozpoznać – ma ciemnoszary kolor, uzyskiwany w efekcie dodatku grafitu, który poprawia jego właściwości izolacyjne - wyjaśnia Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.

Mniej znaczy lepiej

Dla przykładu płyty Passive λ Pro 31 firmy Styropmin charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła na poziomie zaledwie λ ≤ 0,031. To jedna z najniższych wartości wśród styropianów dostępnych na rynku. Pozwala to w wyraźny sposób zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. - Dom, w którym wykorzystano tego rodzaju płyty, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, co pozwala na znaczne zmniejszenie wydatków na ogrzewanie. Są też inne korzyści płynące z wykorzystania cieńszych płyt. Pomimo wyższej ceny styropianu pasywnego w porównaniu do standardowego, zużyjemy go mniej, a właściwości termoizolacyjne będą lepsze. Przełoży się to więc na znaczną oszczędność - nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku – dodaje Dariusz Pruszkowski.

Możliwość dofinasowania

Wyższa cena nie musi być jednak teraz przeszkodą w wyborze. – Aby uniknąć wysokich rachunków w za ogrzewanie, a jednocześnie zaoszczędzić na etapie prac termoizolacyjnych warto skorzystać z rządowego programu „Czyste Powietrze”. Wybierając taki produkt jak grafitowy styropian Passive λ Pro 31 Styropmin, który jest wpisany na listę ZUM – uprawniającą do benefitów, zyskujemy na każdym etapie – podsumowuje Dariusz Pruszkowski. Termoizolacja i dofinansowanie do niej przysługuje właścicielom domów jednorodzinnych, na trzech poziomach dofinansowania w zależności od wysokości dochodów i podejmowanych działań termomodernizacyjnych. Konieczne jest przygotowanie odpowiednich dokumentów, a także złożenie wniosków do końca czerwca 2027 roku. Program trwa do 2030 roku, a inwestycję należy zrealizować w ciągu 24 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.