Styropian DP Styropmin – najpopularniejszy od 30 lat
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Styropian dach-podłoga (EPS) to najpopularniejszy na rynku materiał do termoizolacji, oferowany przez Styropmin od 30. lat. Jest lekki, trwały i odporny na ściskanie. Skutecznie chroni budynek przed utratą ciepła. Jak jednak bardzo zmienił się przez ten czas?
Styropmin od początku, od roku 1993, stawiał na skuteczną termoizolację. Jako pierwsze oferowane były płyty styropianowe przeznaczone do izolacji tylko podłóg i ścian. Dzisiaj oferta firmy jest znacznie bogatsza, ale w tamtych czasach był to jedyny wybór.
- Gdy 30 lat temu zaczynaliśmy produkcję, na rynku styropian występował w dwóch odmianach. Na ściany i na podłogi. Klienci określali go jako styropian (zwykły na ściany) i styropian utwardzany (na podłogi). Jedynym rozróżnikiem tych produktów była waga. Natomiast reszty parametrów w ogóle się nie badało - nie było nawet takich możliwości – wspomina Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Skuteczne ocieplenie podłóg
Czasy się zmieniły. Obecnie styropian podłogowy nadal skutecznie chroni budynek przez utratą ciepła, ale wybór pod kątem jego parametrów jest znacznie szerszy. - Dziś mamy wiele grup styropianów precyzyjnie skierowanych do aplikowania w różnych miejscach budynku. Rozróżniamy styropiany pod wieloma parametrami takimi jak: termika (lambda), wytrzymałość mechaniczna, hydrofobowość, odporność ogniowa, poziom tłumienia dźwięków - dodaje Dariusz Pruszkowski.
Styropian przeznaczony do podłóg jest przede wszystkim znacznie twardszy niż styropian fasadowy. Musi on znieść obciążenie poruszających się w pomieszczeniach ludzi, a także mebli czy bardzo ciężkiego wyposażenia domu, np. wanny lub murowanego kominka. Bardzo istotne są tu właściwości termoizolacyjne. - Styropmin DP CS PRO 100 zapewnia bardzo skuteczne ocieplenie. Współczynnik przewodzenia ciepła Lambda= 0,036 W/mK to praktycznie najlepsza wartość osiągana przez styropiany białe. Lepszy parametr λ mają tylko droższe produkty jak styropiany grafitowe lub styropiany parkingowe. Jednak do większości zastosowań taki współczynnik λ w zupełności wystarczy. Co istotne ma też bardzo dobrą wytrzymałość na ściskanie (>100 kPa). Oznacza to, że produkt wytrzymuje obciążenie do 3 t/m2 - podkreśla Dariusz Pruszkowski.
Izolacja podłóg i posadzek przemysłowych to jeszcze większe wyzwanie dla inwestorów. Zdecydowanie sprostają temu płyty Styropmin DP CS 150 i DP CS 200. Wytrzymują one nie tylko duże obciążenie, ale także mają podwyższoną odporność na działanie wody i wilgoci.
Ciepło dachem już nie ucieka
30 lat temu nie zwracano większej uwagi na skuteczną izolację termiczną dachów. - Aby zatrzymać ciepło w domu, trzeba zadbać o solidne ocieplenie podłogi i dachu. Nie wystarczy dobra termoizolacja ścian zewnętrznych. Wielu inwestorów już się przekonało do solidnego ocieplenia dachu. Przez dach ucieka najwięcej ciepła z budynku, ponieważ przemieszcza się ono ku górze. Linia płyt styropianowych Styropmin DP CS PRO skutecznie temu zapobiega – podsumowuje Dariusz Pruszkowski. Twarde styropiany EPS można stosować zarówno do dachów płaskich, jak i skośnych, a także poddaszy użytkowych.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.