Somfy Climate: odpowiedź na pojawiające się wyzwania klimatyczne
Komfort termiczny dla domu i biura
Problemy klimatyczne stają się coraz bardziej realne. Fale upałów z każdym rokiem są dłuższe i intensywniejsze. Lipiec ubiegłego roku był globalnie najgorętszym miesiącem w historii pomiarów temperatury. Zimą zużywamy duże ilości energii na ogrzewanie, nie zastanawiając się nad wyczerpalnością źródeł. W odpowiedzi na te problemy, Somfy stworzyło linię produktów, które mają zapewnić lepszy komfort termiczny i poprawić efektywność energetyczną naszych domów przez cały rok.
Najłatwiejsze rozwiązania okazują się często tymi najlepszymi. Promienie wpadające przez szyby generują 500 W energii na metr kwadratowy, dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o okna, a dokładnie o ich zasłanianie oraz ekspozycję na słońce – w zależności od pory roku. Do tego dobrze sprawdzają się inteligentne napędy, które zimą w ciągu dnia odsłaniają rolety, aby naturalnie ogrzać dom ciepłem słonecznym, a wieczorem zamykają je, aby zatrzymać energię wewnątrz. Dzięki automatyzacji możliwe jest zmniejszenie zużycia ciepła nawet o 30% .
Latem, gdy promienie słońca są najbardziej intensywne, osłony okienne zamykają się automatycznie, aby utrzymać dom w chłodzie. Dzięki temu możliwe jest obniżenie temperatury w pomieszczeniach od 4 do 7°C podczas fal upałów, a także zmniejszenie pracy klimatyzacji nawet o 70% .
Somfy słynie z napędów do automatyzacji rolet, osłon czy bram. Dotychczas wystarczyło ustawić w centrali TaHoma switch odpowiedni scenariusz, by wprawić konkretne elementy systemu w ruch. Teraz firma poszła o krok dalej i stworzyła Amy io, przełącznik ścienny, zawierający czujnik temperatury wewnętrznej i wbudowane procesory, które przewidują szczyty ciepła i automatycznie uruchamiają funkcje, które zapewniają komfortową temperaturę w domu podczas upałów. Jest to przydatne na przykład podczas pracy zdalnej, kiedy pochłonięci piętrzącymi się obowiązkami, nie mamy przestrzeni na zajmowanie się swoim otoczeniem i reagujemy dopiero wtedy, kiedy temperatura staje się nie do wytrzymania.
Amy io zdobyło nagrodę Gold Innovation Award w kategorii „Building Automation” podczas targów R+T 2024 w Stuttgardzie. Wyróżnienia były przyznawane za przyszłościowe osiągnięcia techniczne, wyróżniające się projekty lub szczególnie zrównoważone i energooszczędne produkty ze świata rolet, drzwi i osłon przeciwsłonecznych.
Producent rozwiązań smart home przy tworzeniu serii Climate pomyślał również o zarządzaniu większymi budynkami. Animeo suite to ekosystem automatyzacji zacieniania dla budynków komercyjnych, który jest połączony ze stacją pogodową i dostosowuje ustawienie rolet w biurowcach do aktualnych warunków atmosferycznych. Możliwe jest również zdefiniowanie różnych stref w budynku w celu dostosowania automatyki do pozycji słońca, co przekłada się na lepszą efektywność energetyczną i wygodę użytkowników, a także ułatwia pracę administracji budynku poprzez zautomatyzowanie części procesów.
Innowacje dla zrównoważonej przyszłości
Somfy Climate to nie tylko inteligentne rozwiązania do zarządzania komfortem termicznym, ale także technologie, które sprawiają, że domy stają się jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska i wygodniejsze w użytkowaniu. Można się o tym przekonać podczas trwających od 19 do 23 lutego targów R+T w Stuttgardzie. To międzynarodowe wydarzenie branżowe, poświęcone roletom, bramom i osłonom przeciwsłonecznym.
– Somfy zaprezentuje wszystkie swoje innowacje podczas targów branżowych R+T. To właśnie na tym międzynarodowym forum nasza firma przybliży funkcjonalność nowych produktów do automatyzacji okien, drzwi oraz innych elementów inteligentnych budynków. Będzie to doskonała okazja dla specjalistów z branży do zapoznania się z nową linią Somfy Climate oraz pozostałymi rozwiązaniami, które firma wprowadza na rynek – powiedział Krzysztof Majewski, Country Manager Somfy.
Do nowości należy m.in. napęd do rolet J4S, który wytwarza mniej hałasu i wibracji, niż jego poprzednicy. Oprócz poprawy komfortu użytkownika, wpływa to także na zwiększenie wydajności odbiornika sterującego napędem. Dodatkowo w ofercie Somfy pojawi się nowa gama napędów, przeznaczonych do osłon wewnętrznych. Dzięki zastosowaniu protokołu Zigbee 3.0. użytkownik otrzyma informację zwrotną i będzie mógł sprawdzić status urządzeń w aplikacji TaHoma®. Otwartość protokołu umożliwia wykorzystanie dodatkowych akcesoriów pochodzących od producentów innych marek. Dużym usprawnieniem jest zapowiedziany przez Somfy napęd do bram Dexxo Compact io, który dotychczas był dostępny wyłącznie z protokołem RTS. Dzięki protokołowi io, użytkownik będzie miał podgląd w aplikacji TaHoma®, na jakim etapie zamykania lub otwierania jest jego brama oraz otrzyma komunikat, jeśli brama napotka na przeszkodę. Dexxo Copact io umożliwia również otwieranie zdalne, co pomaga w sytuacjach, gdy chcemy wpuścić na posesję kuriera lub kogoś z rodziny gdy nie ma nas w domu.
Firma wprowadzi również nowe funkcjonalności do linii wideodomofonów, umożliwiające m.in. zarządzanie bramami, alarmami i scenariuszami aplikacji TaHoma® bezpośrednio z monitora samochodowego, a w 2025 roku pojawi się Suneis io – nowy czujnik temperatury i nasłonecznienia.
Somfy zobowiązuje się do redukcji emisji CO2
Rozwiązania Somfy wspierają efektywność energetyczną i tym samym pomagają ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Marka, we współpracy z niezależną firmą konsultingową specjalizującą się w strategii klimatycznej, obliczyła, że produkowane przez nią urządzenia przyczyniają się do zmniejszenia dwukrotnie większej emisji CO2 niż same generują przez cały cykl życia.
Od 2015 roku Somfy należy do „Act for Green”. Wszystkie produkty sygnowane tym oznaczeniem są zaprojektowane w sposób ekologiczny i zmniejszają wpływ na środowisko od wydobycia surowców do końca eksploatacji. W 2024 roku ponad 65% produktów Somfy sprzedawanych na świecie to produkty „Act for Green”. Celem firmy jest osiągnięcie 100% do 2030 roku.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.