Samsung zaprojektował prototyp ekologicznej toalety przyszłości we współpracy z
Samsung poinformował o zakończeniu prac nad projektem realizowanym wspólnie z Fundacją Billa i Melindy Gatesów w ramach konkursu „Reinvent the Toilet Challenge”. Efektem podjętych działań jest prototyp bezpiecznej, przeznaczonej do użytku domowego, toalety przyszłości.
Według Światowej Organizacji Zdrowia oraz UNICEF około 3,6 miliarda ludzi na całym świecie jest zmuszonych do korzystania z niebezpiecznych dla ich zdrowia rozwiązań sanitarnych. Przyczyniają się one każdego roku do śmierci pół miliona dzieci w wieku poniżej 5 lat, które umierają z powodu chorób biegunkowych wywoływanych ograniczonym dostępem do czystej wody i brakiem higieny.
Konkurs „Reinvent the Toilet Challenge” jest inicjatywą powołaną w roku 2011 przez Fundację Billa i Melindy Gatesów, której celem jest opracowanie przełomowych technologii w zakresie produkcji toalet, dzięki którym będą działać wydajnie, a ich użytkowanie będzie bezpieczniejsze oraz bardziej ekologiczne (link). Dziś Samsung poinformował, że zakończył proces opracowywania kluczowych technologii zastosowanych w innowacyjnej toalecie, prototyp nabrał fizycznego kształtu oraz został przetestowany.
Podczas trwających trzy lata prac Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT), czyli jednostka badawczo-rozwojowa Samsung Electronics, opracowała ogólny projekt rozwiązania, a także jego poszczególne komponenty i technologię modułową. Wydajna energetycznie toaleta posiada możliwość oczyszczania ścieków, a jej parametry odpowiadają wymaganiom określonym przez Fundację Billa i Melindy Gatesów. Wszystko to sprawia, że domowa toaleta przyszłości jest gotowa do fazy komercjalizacji.
Do kluczowych technologii opracowanych przez firmę Samsung należą: procesy obróbki cieplnej i oczyszczania biologicznego, które pozwalają na wyeliminowanie ze ścieków wszelkich patogenów oraz gwarantują, że opuszczające urządzenie nieczystości płynne i stałe będą bezpieczne dla środowiska. System umożliwia także pełen recykling oczyszczanej w nim wody. Odpady stałe są odwadniane, osuszane i spalane na popiół, zaś frakcja płynna jest poddawana procesowi oczyszczania biologicznego.
W fazie komercjalizacji produktu Samsung planuje bezpłatnie przekazać krajom rozwijającym się licencje na związane z projektem patenty. Firma będzie również nadal blisko współpracować z Fundacją Billa i Melindy Gatesów starając się wdrożyć najnowsze technologie do produkcji masowej. Obydwie organizacje połączą także siły w procesie identyfikacji partnerów biznesowych, którzy będą w stanie skomercjalizować technologię po dopracowaniu projektu pod kątem produkcji masowej.
Wiceprezes Samsung Electronics Jay Y. Lee 16 sierpnia spotkał się z Billem Gatesem, pełniącym funkcję współprzewodniczącego Fundacji Billa i Melindy Gatesów, w celu omówienia wyników prac nad innowacyjnym projektem toalety. Panowie wymienili się również pomysłami dotyczącymi globalnych inicjatyw społecznych. Podczas spotkania Bill Gates opowiedział o swojej wizji związanej z działalnością filantropijną oraz poinformował o aktualnych działaniach Fundacji. Jay Y. Lee wyraził natomiast wolę zaangażowania firmy Samsung i wykorzystania jej technologii do rozwiązania problemów, z jakimi zmaga się ludzkość.
W odbywającej się w koreańskim mieście Suwon uroczystości, podczas której ogłoszono zakończenie prowadzonych przez SAIT prac nad rewolucyjną toaletą, uczestniczyli: Gyoyoung Jin - Prezes i Dyrektor Generalny SAIT; Doulaye Kone - Zastępca Dyrektora ds. Rozwiązań Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych, Sun Kim - Menedżer Programów Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych w Fundacji Billa i Melindy Gatesów oraz Yong Chae Lee - zewnętrzny doradca Fundacji. W spotkaniu udział wzięli także pracownicy SAIT zaangażowani w prace nad projektem.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.