Samsung zaprojektował prototyp ekologicznej toalety przyszłości we współpracy z
Samsung poinformował o zakończeniu prac nad projektem realizowanym wspólnie z Fundacją Billa i Melindy Gatesów w ramach konkursu „Reinvent the Toilet Challenge”. Efektem podjętych działań jest prototyp bezpiecznej, przeznaczonej do użytku domowego, toalety przyszłości.
Według Światowej Organizacji Zdrowia oraz UNICEF około 3,6 miliarda ludzi na całym świecie jest zmuszonych do korzystania z niebezpiecznych dla ich zdrowia rozwiązań sanitarnych. Przyczyniają się one każdego roku do śmierci pół miliona dzieci w wieku poniżej 5 lat, które umierają z powodu chorób biegunkowych wywoływanych ograniczonym dostępem do czystej wody i brakiem higieny.
Konkurs „Reinvent the Toilet Challenge” jest inicjatywą powołaną w roku 2011 przez Fundację Billa i Melindy Gatesów, której celem jest opracowanie przełomowych technologii w zakresie produkcji toalet, dzięki którym będą działać wydajnie, a ich użytkowanie będzie bezpieczniejsze oraz bardziej ekologiczne (link). Dziś Samsung poinformował, że zakończył proces opracowywania kluczowych technologii zastosowanych w innowacyjnej toalecie, prototyp nabrał fizycznego kształtu oraz został przetestowany.
Podczas trwających trzy lata prac Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT), czyli jednostka badawczo-rozwojowa Samsung Electronics, opracowała ogólny projekt rozwiązania, a także jego poszczególne komponenty i technologię modułową. Wydajna energetycznie toaleta posiada możliwość oczyszczania ścieków, a jej parametry odpowiadają wymaganiom określonym przez Fundację Billa i Melindy Gatesów. Wszystko to sprawia, że domowa toaleta przyszłości jest gotowa do fazy komercjalizacji.
Do kluczowych technologii opracowanych przez firmę Samsung należą: procesy obróbki cieplnej i oczyszczania biologicznego, które pozwalają na wyeliminowanie ze ścieków wszelkich patogenów oraz gwarantują, że opuszczające urządzenie nieczystości płynne i stałe będą bezpieczne dla środowiska. System umożliwia także pełen recykling oczyszczanej w nim wody. Odpady stałe są odwadniane, osuszane i spalane na popiół, zaś frakcja płynna jest poddawana procesowi oczyszczania biologicznego.
W fazie komercjalizacji produktu Samsung planuje bezpłatnie przekazać krajom rozwijającym się licencje na związane z projektem patenty. Firma będzie również nadal blisko współpracować z Fundacją Billa i Melindy Gatesów starając się wdrożyć najnowsze technologie do produkcji masowej. Obydwie organizacje połączą także siły w procesie identyfikacji partnerów biznesowych, którzy będą w stanie skomercjalizować technologię po dopracowaniu projektu pod kątem produkcji masowej.
Wiceprezes Samsung Electronics Jay Y. Lee 16 sierpnia spotkał się z Billem Gatesem, pełniącym funkcję współprzewodniczącego Fundacji Billa i Melindy Gatesów, w celu omówienia wyników prac nad innowacyjnym projektem toalety. Panowie wymienili się również pomysłami dotyczącymi globalnych inicjatyw społecznych. Podczas spotkania Bill Gates opowiedział o swojej wizji związanej z działalnością filantropijną oraz poinformował o aktualnych działaniach Fundacji. Jay Y. Lee wyraził natomiast wolę zaangażowania firmy Samsung i wykorzystania jej technologii do rozwiązania problemów, z jakimi zmaga się ludzkość.
W odbywającej się w koreańskim mieście Suwon uroczystości, podczas której ogłoszono zakończenie prowadzonych przez SAIT prac nad rewolucyjną toaletą, uczestniczyli: Gyoyoung Jin - Prezes i Dyrektor Generalny SAIT; Doulaye Kone - Zastępca Dyrektora ds. Rozwiązań Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych, Sun Kim - Menedżer Programów Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych w Fundacji Billa i Melindy Gatesów oraz Yong Chae Lee - zewnętrzny doradca Fundacji. W spotkaniu udział wzięli także pracownicy SAIT zaangażowani w prace nad projektem.
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Nowa Murowana i Nowe Szczytniki z kolejnymi postępami
NOWOŚĆ! Rewolucja na polskim rynku - FLOLUCE - oświetlenie przyjazne roślinom
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.