Samsung zaprojektował prototyp ekologicznej toalety przyszłości we współpracy z
Samsung poinformował o zakończeniu prac nad projektem realizowanym wspólnie z Fundacją Billa i Melindy Gatesów w ramach konkursu „Reinvent the Toilet Challenge”. Efektem podjętych działań jest prototyp bezpiecznej, przeznaczonej do użytku domowego, toalety przyszłości.
Według Światowej Organizacji Zdrowia oraz UNICEF około 3,6 miliarda ludzi na całym świecie jest zmuszonych do korzystania z niebezpiecznych dla ich zdrowia rozwiązań sanitarnych. Przyczyniają się one każdego roku do śmierci pół miliona dzieci w wieku poniżej 5 lat, które umierają z powodu chorób biegunkowych wywoływanych ograniczonym dostępem do czystej wody i brakiem higieny.
Konkurs „Reinvent the Toilet Challenge” jest inicjatywą powołaną w roku 2011 przez Fundację Billa i Melindy Gatesów, której celem jest opracowanie przełomowych technologii w zakresie produkcji toalet, dzięki którym będą działać wydajnie, a ich użytkowanie będzie bezpieczniejsze oraz bardziej ekologiczne (link). Dziś Samsung poinformował, że zakończył proces opracowywania kluczowych technologii zastosowanych w innowacyjnej toalecie, prototyp nabrał fizycznego kształtu oraz został przetestowany.
Podczas trwających trzy lata prac Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT), czyli jednostka badawczo-rozwojowa Samsung Electronics, opracowała ogólny projekt rozwiązania, a także jego poszczególne komponenty i technologię modułową. Wydajna energetycznie toaleta posiada możliwość oczyszczania ścieków, a jej parametry odpowiadają wymaganiom określonym przez Fundację Billa i Melindy Gatesów. Wszystko to sprawia, że domowa toaleta przyszłości jest gotowa do fazy komercjalizacji.
Do kluczowych technologii opracowanych przez firmę Samsung należą: procesy obróbki cieplnej i oczyszczania biologicznego, które pozwalają na wyeliminowanie ze ścieków wszelkich patogenów oraz gwarantują, że opuszczające urządzenie nieczystości płynne i stałe będą bezpieczne dla środowiska. System umożliwia także pełen recykling oczyszczanej w nim wody. Odpady stałe są odwadniane, osuszane i spalane na popiół, zaś frakcja płynna jest poddawana procesowi oczyszczania biologicznego.
W fazie komercjalizacji produktu Samsung planuje bezpłatnie przekazać krajom rozwijającym się licencje na związane z projektem patenty. Firma będzie również nadal blisko współpracować z Fundacją Billa i Melindy Gatesów starając się wdrożyć najnowsze technologie do produkcji masowej. Obydwie organizacje połączą także siły w procesie identyfikacji partnerów biznesowych, którzy będą w stanie skomercjalizować technologię po dopracowaniu projektu pod kątem produkcji masowej.
Wiceprezes Samsung Electronics Jay Y. Lee 16 sierpnia spotkał się z Billem Gatesem, pełniącym funkcję współprzewodniczącego Fundacji Billa i Melindy Gatesów, w celu omówienia wyników prac nad innowacyjnym projektem toalety. Panowie wymienili się również pomysłami dotyczącymi globalnych inicjatyw społecznych. Podczas spotkania Bill Gates opowiedział o swojej wizji związanej z działalnością filantropijną oraz poinformował o aktualnych działaniach Fundacji. Jay Y. Lee wyraził natomiast wolę zaangażowania firmy Samsung i wykorzystania jej technologii do rozwiązania problemów, z jakimi zmaga się ludzkość.
W odbywającej się w koreańskim mieście Suwon uroczystości, podczas której ogłoszono zakończenie prowadzonych przez SAIT prac nad rewolucyjną toaletą, uczestniczyli: Gyoyoung Jin - Prezes i Dyrektor Generalny SAIT; Doulaye Kone - Zastępca Dyrektora ds. Rozwiązań Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych, Sun Kim - Menedżer Programów Wodnych, Sanitarnych i Higienicznych w Fundacji Billa i Melindy Gatesów oraz Yong Chae Lee - zewnętrzny doradca Fundacji. W spotkaniu udział wzięli także pracownicy SAIT zaangażowani w prace nad projektem.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.