Rodzinne Podolany. Ponad 70 lokali znalazło swoich nabywców.
Preferencje mieszkaniowe klientów na poznańskim rynku nieruchomości zmierzają ku większej przestrzeni i przyrodzie. Dobrze, kiedy nowa inwestycja cechuje się kameralną zabudową i sąsiaduje z niewielkimi budynkami, np. domami jednorodzinnymi. Taki trend potwierdza deweloper Sky Investments, który w ramach osiedla Rodzinne Podolany w Poznaniu sprzedał już ponad 70 mieszkań dwupoziomowych i domów.
Przy ul. Heleny Rzepeckiej w Poznaniu powstaje kompleksowe osiedle złożone z domów jednorodzinnych szeregowych z ogrodami oraz mieszkań dwupoziomowych, z tarasami na dachu. Projekt zakłada zbudowanie dziewięciu szeregów, z czego pięć zostało wykonanych, a lokale przekazane nabywcom. Kolejne szeregi są w budowie, na różnym etapie zaawansowania, a wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. W całej inwestycji pozostało jedynie 14 lokali o powierzchni 76 lub 78 m kw. Pozostałe 73 domy i mieszkania znalazły już swoich nabywców. – Cieszymy się, że przygotowana przez nas propozycja spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów na rynku nieruchomości. Przemyślany układ pomieszczeń, pełna architektura, a przede wszystkim lokalizacja sprawiły, że Rodzinne Podolany stały się miejscem rozpoznawalnym dla osób poszukujących miejsca do zamieszkania w tej części Poznania – mówi Katarzyna Piwczyńska z biura sprzedaży Sky Investments.
Jak podkreśla przedstawiciel dewelopera, lokalizacja nowego osiedla została dokładnie przemyślana przez zespół projektowy i inwestycyjny. W okolicy ul. Heleny Rzepeckiej znajduje się głównie niska zabudowa jednorodzinna. Przez niemal całą ulicę Strzeszyńską prowadzi nowa ścieżka rowerowa, którą dojedziemy nad Strzeszynek i Rusałkę. Latem jest tutaj bardzo zielono, a sam Strzeszyn i Podolany, które można traktować jako całość, są chętnie wybierane przez osoby poszukujące nowej nieruchomości. Przy ulicy Strzeszyńskiej znajduje się Galeria Podolany (a w niej dyskont, poczta, punkt odbioru przesyłek kurierskich, klub fitness), apteka, a także przystanki autobusowe.
Poznaniacy szukają przestrzeni
Zdaniem wielu ekspertów rynku mieszkaniowego, okres pandemii był bardzo pouczający zarówno dla nabywców, jak i deweloperów. Okazuje się, że kompaktowy lokal z niewielkim balkonem, nawet w centrum miasta, nie jest idealnym rozwiązaniem, kiedy zaczynamy spędzać w nim więcej czasu. – By mieszkać komfortowo, każdy domownik potrzebuje swojej przestrzeni do wypoczynku, rozwijania własnych pasji, a czasami pracy zdalnej. Kiedy wybieramy dom z ogrodem lub dwupoziomowe mieszkanie o powierzchni ponad 70 mkw., łatwiej taką przestrzeń zaplanować. Stąd zainteresowanie naszym osiedlem jest bardzo duże. Proponujemy większe przestrzenie, a ich naturalnym uzupełnieniem są ogrody przynależne do domów szeregowych oraz tarasy o powierzchni około 19 mkw. przy mieszkaniach dwupoziomowych – zauważa Katarzyna Piwczyńska. Bez względu na wybrany metraż, nabywca może liczyć na przemyślany układ pomieszczeń, w tym: salon z aneksem kuchennym na parterze, a także trzy sypialnie i łazienkę na piętrze.
Dziś klient dewelopera poszukuje również przestrzeni wokół siebie, nie tylko tej mieszkalnej. Projekt osiedla Rodzinne Podolany zakłada realizację układu komunikacyjnego, który będzie odpowiedni dla mieszkańców zmotoryzowanych, poruszających się pieszo, jak i rowerzystów. - Drogi wewnętrzne, oświetlenie, chodniki pozwalają mieszkańcom na poczucie swobody oraz bezpieczeństwa – mówi Katarzyna Piwczyńska z firmy Sky. - Czasami klienci, spotykając się z nami w biurze sprzedaży, wspominają, że decydują się na zakup, ponieważ oferujemy domy z ogrodami i mieszkania dwupoziomowe w granicach miasta, a dotąd takich propozycji na poznańskim rynku brakowało, albo były w gminach ościennych – dodaje. Przy ul. Heleny Rzepeckiej w Poznaniu aktualnie są realizowane: etap II (szeregi C i F) oraz etap IV (szeregi H, I) osiedla Rodzinne Podolany. Całość inwestycji będzie gotowa w I kwartale 2023.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.