Poznaj Polską Grupę Porcelanową
W 2018 roku temu powstała Polska Grupa Porcelanowa – najsilniejsza w Polsce i wiodąca w Europie grupa wytwórców porcelany stołowej. Każda z marek należących do PGP ma swoją ugruntowaną pozycję na rynku, a więc połączenie sił służy lepszemu odpowiadaniu na potrzeby klientów. Celem powstania grupy była konsolidacja mocy produkcyjnych i zwiększenie dostępności poszczególnych wyrobów. Grupa łączy nie tylko cztery brandy ale i tradycję ze współczesnością, wyróżniając się doskonałym wzornictwem i jakością. Dzięki innowacyjności i kreatywnemu podejściu do produktu, PGP jest liderem segmentu HoReCa i Porcelany Premium.
Lubiana na całym świecie
Zakłady Porcelany Stołowej „Lubiana” SA działają nieprzerwanie od 1969 roku i są jednym z największych i wiodących producentów wyrobów porcelanowych w Europie. Spółka realizuje sprzedaż w prawie 40 krajach na całym świecie, co stanowi ponad 70% całej produkcji. Nowoczesne wyroby marki Lubiana można znaleźć m.in. w hotelach, kawiarniach czy restauracjach, jak również w znanych sieciach handlowych. Marka jest też ceniona przez miliony indywidualnych odbiorców w Polsce i za granicą. Jedną z bardziej nowatorskich kolekcji porcelany marki Lubiana jest Stone Age, nagrodzona wyróżnieniem Design dla Konesera. Inspirowana nieokiełznaną naturą linia zachwyca asymetrią i odrobiną ekstrawagancji, rzucając odważne wyzwanie tradycyjnym formom i kształtom. Zestawy są dostępne w kolorach: morskim, beżowym, z niebieskimi zdobieniami i w klasycznej bieli. W odpowiedzi na dynamicznie rozwijający się rynek oraz potrzeby klientów marki Lubiana w 2023r. do oferty dołączyły również produkty Stoneware. Kolekcje zostały stworzone z naturalnych materiałów, w nowoczesnej hali produkcyjnej, z wykorzystaniem najnowszych technologii. Docenione i nagrodzone kryształową statuetką Innowatory 2023 w kategorii Innowacyjny Design. Czym wyróżniają się kolekcje Desert i Cosmos z nowej serii Stoneware? To produkty, które oddają hołd naturze i sztuce, zachowując jej surowość i autentyczność, dzięki zastosowanej nowoczesnej technologii podczas ich produkcji.
Chodzież – wszystko, co znane i dobre
Chodzież to marka z tradycjami, które sięgają 1852 roku. Obecnie znakomicie sprawdza się na rynku, zmieniając się wraz z duchem czasu. Jednocześnie zachowuje tradycyjne atuty wynikające z poszanowania dawnych wzorców. Nic dziwnego, że od pokoleń gości w tysiącach domów. Dowodem uznania dla marki Chodzież jest przyznanie jej tytułu i certyfikatu Rodzinnej Marki Roku 2023. Kolekcja Iwona Złota Róża to prawdziwa wizytówka marki Chodzież, która od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Ponadczasowy motyw królowej kwiatów i zdobienia w formie subtelnych angielskich róż – w połączeniu z dyskretnymi, złotymi zdobieniami – są wyróżnikami tej zastawy. Całości dopełniają relief i oryginalne uchwyty.
Ćmielowska tradycja i przyszłość
Porcelana z Ćmielowa to ponad 230 lat kunsztu. Jest marką samą w sobie i stanowi trwałą część polskiej kultury materialnej. Doskonała jakość i tradycja klasycznej porcelany stołowej przetrwała zawieruchę dziejów. Obecnie porcelana z Ćmielowa pisze już nowe karty historii. Ćmielowska zastawa porcelanowa to propozycja dla osób, które cenią sobie szyk, elegancję, finezję oraz poszukują niebanalnych rozwiązań w aranżacji stołu. Kolekcja Rococo to klasyka ćmielowskiej porcelany, której korzenie sięgają XVIII wieku. Inspiracją dla twórców fasonu Rococo były niezmienne kanony piękna, które sprawdzają się również na współczesnych stołach. Oprócz harmonijnej formy i asymetrycznych zdobień, cienkościenna porcelana z tej serii cechuje się dużą trwałością i funkcjonalnością.
Ćmielów Design Studio, czyli nowy wymiar porcelany
Najmłodsza z marek PGP – Ćmielów Design Studio – w bieżącym roku świętuje 10-lecie. W tym czasie najlepsi projektanci, korzystając z najnowszych technologii, stworzyli dzieła nowoczesnej sztuki użytkowej, która zachwyca i zadziwia swoją innowacyjnością. Oprócz ciągłego wytyczania trendów, studio z szacunkiem podchodzi do polskich tradycji produkcji porcelany, czego wyrazem jest stosowanie unikatowych metod ręcznego wytwarzania i zdobienia.
Bau Solo to kolekcja zaskakująca swoją innowacyjnością i funkcjonalnością. Zaprojektowana została przez Edytę Cieloch. Linia zyskała międzynarodowe uznanie, a 5 lutego 2023 roku podczas targów AMBIENTE 2023 otrzymała prestiżową nagrodę w kategorii Coffee/Teaware. Tradycyjne bryły czajnika i filiżanki ustępują tutaj miejsca jednolitej, nowatorskiej formie. Zestawy są dostępne w siedmiu kolorach: niebieskim, różowym, szarym, ceglastym, grafitowym, migdałowym, jasnozielonym oraz w wersji białej.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego
Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Polityka
PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.