Otovo ogłasza wyniki finansowe za III kwartał 2023 r.
W trzecim kwartale 2023 roku norweska firma Otovo odnotowała 35% wzrost przychodów oraz wzrost liczby instalacji o 33%. Dla Polski ten okres był bardzo dobry pod względem liczby instalacji, polski oddział Otovo po raz drugi uzyskał także dodatni wskaźnik EBITDA.
Przychody Otovo wzrosły do 20,9 miliona euro, co stanowi wzrost o 35% w porównaniu do trzeciego kwartały poprzedniego roku. Firma zanotowała wzrost liczby instalacji o 33%. W trzecim kwartale 2023 roku zainstalowano 2 629 instalacji w porównaniu do 1 970 instalacji w tym samym kwartale w roku poprzednim.
Warto zaznaczyć, że był to rekordowy kwartał dla Otovo pod względem rentowności. Zgłoszone marże zgodne z MSSF wyniosły 21%, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Marża brutto, która uwzględnia również segment leasingu konsumenckiego, osiągnęła solidne 26%, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 r.
Firma pozostaje optymistyczna co do perspektyw rynkowych i zauważa pozytywne zmiany na rynku energii słonecznej w Europie – Ceny sprzętu są obecnie na niskim poziomie, a koszty instalacji nadal maleją. Dodatkowo, wiele europejskich rządów wprowadza programy dotacyjne, które zachęcają konsumentów do instalowania fotowoltaiki, co sprawia, że perspektywy na przyszłość są obiecujące – powiedział Andreas Thorsheim, założyciel i CEO Otovo.
Perspektywy na zimę są znacznie lepsze niż przez wiele poprzednich kwartałów.
– Od nowego roku, kiedy kolejne podwyżki cen prądu staną się faktem, wiele osób może być zaskoczonych, ponieważ do tej pory rządowe tarcze ochronne zniwelowały te wzrosty. Jednak w nadchodzącym roku spodziewamy się, że te podwyżki będą rzeczywistością na znacznie większą skalę – powiedziała Paulina Ackermann, szefowa polskiego oddziału Otovo – Obecne okresowe spowolnienie zostanie zastąpione dynamicznym wzrostem cen energii elektrycznej, co z kolei skłoni wielu do zainwestowania w fotowoltaikę. Dla tych, którzy planują odliczyć ten wydatek w swoim zeznaniu podatkowym (PIT) w 2023 roku, teraz jest idealny moment na zakup, ponieważ obniżone ceny komponentów i możliwość odliczenia podatkowego sprawią, że popyt na panele słoneczne znacząco wzrośnie – dodała Ackermann.
Wyniki finansowe Otovo za III kwartał 2023 r. w liczbach poniżej. Prezentacja raportu dostępna po kliknięciu w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI, znajdujący się pod tekstem.
- Silny roczny wzrost o 2 629 instalacji w porównaniu do 1 970 w tym samym kwartale w poprzednim roku, wzrost o 33%
- Przychody zgodne z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) wyniosły 235 milionów koron norweskich, wzrost o 35% w porównaniu do roku poprzedniego
- 2 073 sprzedane jednostki w porównaniu do 2 740 w tym samym kwartale w poprzednim roku, spadek o 24%
- Osiągnięta marża wg IFRS wynosiła 21%, wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku poprzedniego
- Wygenerowana marża brutto wyniosła 26%, wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do roku poprzedniego
Otovo to najprostszy sposób na zakup fotowoltaiki na dachu lub na gruncie i magazynu energii dla domu. Firma zrzesza sieć setek lokalnych, wysokiej jakości i dokładnie sprawdzonych instalatorów energetycznych. Wykorzystuje autorską technologię do analizy potencjału każdego domu i precyzyjnie doradza w zakresie montażu fotowoltaiki, aby w kilka sekund przedstawić klientom ofertę.
Otovo założone zostało w Oslo w 2016 roku. Jest wiodącą firmą na rynku energii słonecznej w Europie. Sprzedała i zrealizowała tysiące projektów fotowoltaicznych na całym kontynencie. Jej zespół tworzą inżynierowie, programiści i konsultanci techniczni z całej Europy.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.