Otovo ogłasza wyniki finansowe za III kwartał 2023 r.
W trzecim kwartale 2023 roku norweska firma Otovo odnotowała 35% wzrost przychodów oraz wzrost liczby instalacji o 33%. Dla Polski ten okres był bardzo dobry pod względem liczby instalacji, polski oddział Otovo po raz drugi uzyskał także dodatni wskaźnik EBITDA.
Przychody Otovo wzrosły do 20,9 miliona euro, co stanowi wzrost o 35% w porównaniu do trzeciego kwartały poprzedniego roku. Firma zanotowała wzrost liczby instalacji o 33%. W trzecim kwartale 2023 roku zainstalowano 2 629 instalacji w porównaniu do 1 970 instalacji w tym samym kwartale w roku poprzednim.
Warto zaznaczyć, że był to rekordowy kwartał dla Otovo pod względem rentowności. Zgłoszone marże zgodne z MSSF wyniosły 21%, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Marża brutto, która uwzględnia również segment leasingu konsumenckiego, osiągnęła solidne 26%, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 r.
Firma pozostaje optymistyczna co do perspektyw rynkowych i zauważa pozytywne zmiany na rynku energii słonecznej w Europie – Ceny sprzętu są obecnie na niskim poziomie, a koszty instalacji nadal maleją. Dodatkowo, wiele europejskich rządów wprowadza programy dotacyjne, które zachęcają konsumentów do instalowania fotowoltaiki, co sprawia, że perspektywy na przyszłość są obiecujące – powiedział Andreas Thorsheim, założyciel i CEO Otovo.
Perspektywy na zimę są znacznie lepsze niż przez wiele poprzednich kwartałów.
– Od nowego roku, kiedy kolejne podwyżki cen prądu staną się faktem, wiele osób może być zaskoczonych, ponieważ do tej pory rządowe tarcze ochronne zniwelowały te wzrosty. Jednak w nadchodzącym roku spodziewamy się, że te podwyżki będą rzeczywistością na znacznie większą skalę – powiedziała Paulina Ackermann, szefowa polskiego oddziału Otovo – Obecne okresowe spowolnienie zostanie zastąpione dynamicznym wzrostem cen energii elektrycznej, co z kolei skłoni wielu do zainwestowania w fotowoltaikę. Dla tych, którzy planują odliczyć ten wydatek w swoim zeznaniu podatkowym (PIT) w 2023 roku, teraz jest idealny moment na zakup, ponieważ obniżone ceny komponentów i możliwość odliczenia podatkowego sprawią, że popyt na panele słoneczne znacząco wzrośnie – dodała Ackermann.
Wyniki finansowe Otovo za III kwartał 2023 r. w liczbach poniżej. Prezentacja raportu dostępna po kliknięciu w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI, znajdujący się pod tekstem.
- Silny roczny wzrost o 2 629 instalacji w porównaniu do 1 970 w tym samym kwartale w poprzednim roku, wzrost o 33%
- Przychody zgodne z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) wyniosły 235 milionów koron norweskich, wzrost o 35% w porównaniu do roku poprzedniego
- 2 073 sprzedane jednostki w porównaniu do 2 740 w tym samym kwartale w poprzednim roku, spadek o 24%
- Osiągnięta marża wg IFRS wynosiła 21%, wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku poprzedniego
- Wygenerowana marża brutto wyniosła 26%, wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do roku poprzedniego
Otovo to najprostszy sposób na zakup fotowoltaiki na dachu lub na gruncie i magazynu energii dla domu. Firma zrzesza sieć setek lokalnych, wysokiej jakości i dokładnie sprawdzonych instalatorów energetycznych. Wykorzystuje autorską technologię do analizy potencjału każdego domu i precyzyjnie doradza w zakresie montażu fotowoltaiki, aby w kilka sekund przedstawić klientom ofertę.
Otovo założone zostało w Oslo w 2016 roku. Jest wiodącą firmą na rynku energii słonecznej w Europie. Sprzedała i zrealizowała tysiące projektów fotowoltaicznych na całym kontynencie. Jej zespół tworzą inżynierowie, programiści i konsultanci techniczni z całej Europy.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.