Osiedle Silesia z panelami fotowoltaicznymi
Fotowoltaika to nie tylko trend, ale też znak czasów. To także troska o planetę, a przy okazji niższe rachunki. Rozwiązania takie już od jakiegoś czasu są udziałem deweloperów. Również w Zielonej Górze, gdzie panele fotowoltaiczne powstaną w ramach projektu mieszkaniowego Osiedle Silesia.
Instalacje fotowoltaiczne to rozwiązania, które w szybkim tempie zyskują na popularności. Są nie tylko opłacalne, ale także ekologiczne. A w kontekście naszej planety to już nie tyle moda, ale konieczność. Świadomi tego są również inwestorzy, którzy wykorzystują energię ze słońca w swoich najnowszych projektach deweloperskich, czego przykładem jest Osiedle Silesia realizowane w Zielonej Górze przez spółkę Agrobex. - Panele fotowoltaiczne posiadają już nasze inne inwestycje na terenie Poznania. Kliencie chwalą sobie takie rozwiązanie, które może zaspokoić zapotrzebowanie na prąd, na przykład w klatkach schodowych, czy przy oświetleniu terenów zielonych wspólnoty - mówi Krzysztof Kruszona, Prezes Zarządu firmy Agrobex. Osiedle Silesia realizowane jest w Zielonej Górze przy ulicy Osiedle Śląskie. Docelowo powstaną dwa budynki wielorodzinne z 117 mieszkaniami łącznie. Inwestycja została podzielona na etapy, a pierwszy z nich obejmuje 59 mieszkań o powierzchni od 43,46 do 59,04 mkw., czyli lokale 2- i 3- pokojowe. Do mieszkań na parterze przynależą ogródki, a pozostałe lokale będą posiadały balkony. Wśród udogodnień dla mieszkańców warto wymienić, poza fotowoltaiką, także rowerownie, wózkarnie, windy, komórki lokatorskie oraz plac zabaw. Dla zmotoryzowanych nie zabraknie miejsca na naziemnym parkingu. Wszystkie mieszkania dostępne są w standardzie deweloperskim z możliwością wykończenia pod klucz w jednym z proponowanych pakietów. - Budowa naszej najnowszej inwestycji w Zielonej Górze trwa bez zakłóceń, a nawet trochę przyspieszyliśmy przyjęty harmonogram. Na budynku nr 1 niedługo rozpoczniemy prace związane z pokryciem dachowym oraz montażem instalacji elektrycznych. Z kolei budynek nr 2 to stawianie murów 3 kondygnacji. - mówi Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Agrobex. Ceny mieszkań na Osiedlu Silesia rozpoczynają się od 4900 zł brutto za mkw, a planowany termin zakończenia realizacji pierwszego budynku to koniec II kwartału 2021 roku.
Ważnym atutem osiedla jest jego lokalizacja. Komunikacja z centrum oraz obwodnicą miasta pozwoli na sprawne przemieszczanie się po mieście, czy wyjazd poza teren aglomeracji. W najbliższej okolicy inwestycji mieszczą się także wszystkie udogodnienia zapewniające komfort zamieszkiwania - szkoła, przedszkole, przychodnia, klub fitness, czy liczne punkty handlowo-usługowe.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.