Oddział Poznański PZFD: Klienci nie rezygnują, wielkopolscy deweloperzy budują
Nabywcy odwiedzają biura sprzedaży deweloperów, korzystają też z możliwości obejrzenia mieszkań na budowach, rzecz jasna przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności.
Deweloperzy: budujemy!
Branża deweloperska działa nieprzerwanie. Dla klientów, którzy już kupili wymarzone M, liczą się postępy na inwestycji, a także potwierdzenie, że termin odbioru kluczy jest niezagrożony. – Oddział Poznański PZFD, wzorem pozostałych oddziałów, rekomendował wdrażanie zaleceń przygotowanych przez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie. Prace na inwestycjach w naszym regionie przebiegają bez opóźnień. Członkostwo w Polskim Związku Firm Deweloperskich to gwarancja dla klienta, ponieważ każdego dewelopera w PZFD obowiązuje Kodeks Dobrych Praktyk – zaznacza Lucyna Jarczyńska, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Ponadto Oddział zaangażował się w akcję „#nabudowach” z Obido Polska, której celem jest poinformowanie klientów firm deweloperskich, że prace cały czas postępują według harmonogramów, mimo że w ostatnich tygodniach mieliśmy do czynienia z rozwijającą się pandemią. – Zaprosiliśmy do projektu nasze firmy członkowskie, jak i deweloperów spoza związku, ponieważ wszyscy mamy wspólny cel. Na przygotowanej stronie internetowej, firmy publikują aktualizacje z inwestycji – zauważa Joanna Janowicz, reprezentująca Oddział Poznański PZFD.
Klienci nie rezygnują. Wybierają najlepszych
Dodatkowo ważne jest, że funkcjonują biura sprzedaży. W ogromnej większości klient sam wybiera, jaka forma kontaktu jest dla niego najlepsza – online, telefoniczna, czy w biurze.
- Skala zjawiska odstąpień od umów u deweloperów jest naprawdę niewielka, co potwierdzają ankiety wśród członków PZFD. 99 procent firm należących do związku nie spodziewa się do końca roku problemów z płynnością finansową. Ponadto wraz z łagodzeniem obostrzeń, kolejni klienci wracają i interesują się mieszkaniami. Proces sprzedażowy i inwestycyjny trwa – podkreśla Agnieszka Banaszak, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.
Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich tworzą deweloperzy: Agencja Inwestycyjna, Agrobex, Archicom, Bouygues Immobilier, Budimex, Chronos Development, Constructa Plus, Dom-Eko, Echo Investment, Greenbud Development, Inwestycje Wielkopolski, Konimpex-Invest, Mak Dom, Nickel Development, NovaForm, Robyg, Tefra House, Trust, Villa Developer, Vastint, Virke. Rzecz jasna dla klientów poszukujących mieszkania lub domu w Poznaniu i regionie, renoma dewelopera ma znaczenie. Doświadczenie, Kodeks Dobrych Praktyk stworzony wspólnie z UOKiK, podkreślający dobre relacje dewelopera z klientem to następne czynniki, które decydują o wyborze nabywców.
– Nasi deweloperzy pracują efektywnie zarówno w biurach, jak i na budowach. Wsparcie merytoryczne dla członków Oddziału Poznańskiego, organizacja m.in. cyklu szkoleń dotyczących aspektów prawnych związanych z rynkiem deweloperskim to kolejne działania przez nad podjęte – podsumowuje Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.