Oddział Poznański PZFD: Klienci nie rezygnują, wielkopolscy deweloperzy budują
Nabywcy odwiedzają biura sprzedaży deweloperów, korzystają też z możliwości obejrzenia mieszkań na budowach, rzecz jasna przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności.
Deweloperzy: budujemy!
Branża deweloperska działa nieprzerwanie. Dla klientów, którzy już kupili wymarzone M, liczą się postępy na inwestycji, a także potwierdzenie, że termin odbioru kluczy jest niezagrożony. – Oddział Poznański PZFD, wzorem pozostałych oddziałów, rekomendował wdrażanie zaleceń przygotowanych przez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie. Prace na inwestycjach w naszym regionie przebiegają bez opóźnień. Członkostwo w Polskim Związku Firm Deweloperskich to gwarancja dla klienta, ponieważ każdego dewelopera w PZFD obowiązuje Kodeks Dobrych Praktyk – zaznacza Lucyna Jarczyńska, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Ponadto Oddział zaangażował się w akcję „#nabudowach” z Obido Polska, której celem jest poinformowanie klientów firm deweloperskich, że prace cały czas postępują według harmonogramów, mimo że w ostatnich tygodniach mieliśmy do czynienia z rozwijającą się pandemią. – Zaprosiliśmy do projektu nasze firmy członkowskie, jak i deweloperów spoza związku, ponieważ wszyscy mamy wspólny cel. Na przygotowanej stronie internetowej, firmy publikują aktualizacje z inwestycji – zauważa Joanna Janowicz, reprezentująca Oddział Poznański PZFD.
Klienci nie rezygnują. Wybierają najlepszych
Dodatkowo ważne jest, że funkcjonują biura sprzedaży. W ogromnej większości klient sam wybiera, jaka forma kontaktu jest dla niego najlepsza – online, telefoniczna, czy w biurze.
- Skala zjawiska odstąpień od umów u deweloperów jest naprawdę niewielka, co potwierdzają ankiety wśród członków PZFD. 99 procent firm należących do związku nie spodziewa się do końca roku problemów z płynnością finansową. Ponadto wraz z łagodzeniem obostrzeń, kolejni klienci wracają i interesują się mieszkaniami. Proces sprzedażowy i inwestycyjny trwa – podkreśla Agnieszka Banaszak, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.
Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich tworzą deweloperzy: Agencja Inwestycyjna, Agrobex, Archicom, Bouygues Immobilier, Budimex, Chronos Development, Constructa Plus, Dom-Eko, Echo Investment, Greenbud Development, Inwestycje Wielkopolski, Konimpex-Invest, Mak Dom, Nickel Development, NovaForm, Robyg, Tefra House, Trust, Villa Developer, Vastint, Virke. Rzecz jasna dla klientów poszukujących mieszkania lub domu w Poznaniu i regionie, renoma dewelopera ma znaczenie. Doświadczenie, Kodeks Dobrych Praktyk stworzony wspólnie z UOKiK, podkreślający dobre relacje dewelopera z klientem to następne czynniki, które decydują o wyborze nabywców.
– Nasi deweloperzy pracują efektywnie zarówno w biurach, jak i na budowach. Wsparcie merytoryczne dla członków Oddziału Poznańskiego, organizacja m.in. cyklu szkoleń dotyczących aspektów prawnych związanych z rynkiem deweloperskim to kolejne działania przez nad podjęte – podsumowuje Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.