Oddział Poznański PZFD: Klienci nie rezygnują, wielkopolscy deweloperzy budują
Nabywcy odwiedzają biura sprzedaży deweloperów, korzystają też z możliwości obejrzenia mieszkań na budowach, rzecz jasna przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności.
Deweloperzy: budujemy!
Branża deweloperska działa nieprzerwanie. Dla klientów, którzy już kupili wymarzone M, liczą się postępy na inwestycji, a także potwierdzenie, że termin odbioru kluczy jest niezagrożony. – Oddział Poznański PZFD, wzorem pozostałych oddziałów, rekomendował wdrażanie zaleceń przygotowanych przez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie. Prace na inwestycjach w naszym regionie przebiegają bez opóźnień. Członkostwo w Polskim Związku Firm Deweloperskich to gwarancja dla klienta, ponieważ każdego dewelopera w PZFD obowiązuje Kodeks Dobrych Praktyk – zaznacza Lucyna Jarczyńska, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Ponadto Oddział zaangażował się w akcję „#nabudowach” z Obido Polska, której celem jest poinformowanie klientów firm deweloperskich, że prace cały czas postępują według harmonogramów, mimo że w ostatnich tygodniach mieliśmy do czynienia z rozwijającą się pandemią. – Zaprosiliśmy do projektu nasze firmy członkowskie, jak i deweloperów spoza związku, ponieważ wszyscy mamy wspólny cel. Na przygotowanej stronie internetowej, firmy publikują aktualizacje z inwestycji – zauważa Joanna Janowicz, reprezentująca Oddział Poznański PZFD.
Klienci nie rezygnują. Wybierają najlepszych
Dodatkowo ważne jest, że funkcjonują biura sprzedaży. W ogromnej większości klient sam wybiera, jaka forma kontaktu jest dla niego najlepsza – online, telefoniczna, czy w biurze.
- Skala zjawiska odstąpień od umów u deweloperów jest naprawdę niewielka, co potwierdzają ankiety wśród członków PZFD. 99 procent firm należących do związku nie spodziewa się do końca roku problemów z płynnością finansową. Ponadto wraz z łagodzeniem obostrzeń, kolejni klienci wracają i interesują się mieszkaniami. Proces sprzedażowy i inwestycyjny trwa – podkreśla Agnieszka Banaszak, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.
Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich tworzą deweloperzy: Agencja Inwestycyjna, Agrobex, Archicom, Bouygues Immobilier, Budimex, Chronos Development, Constructa Plus, Dom-Eko, Echo Investment, Greenbud Development, Inwestycje Wielkopolski, Konimpex-Invest, Mak Dom, Nickel Development, NovaForm, Robyg, Tefra House, Trust, Villa Developer, Vastint, Virke. Rzecz jasna dla klientów poszukujących mieszkania lub domu w Poznaniu i regionie, renoma dewelopera ma znaczenie. Doświadczenie, Kodeks Dobrych Praktyk stworzony wspólnie z UOKiK, podkreślający dobre relacje dewelopera z klientem to następne czynniki, które decydują o wyborze nabywców.
– Nasi deweloperzy pracują efektywnie zarówno w biurach, jak i na budowach. Wsparcie merytoryczne dla członków Oddziału Poznańskiego, organizacja m.in. cyklu szkoleń dotyczących aspektów prawnych związanych z rynkiem deweloperskim to kolejne działania przez nad podjęte – podsumowuje Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.