Nowość w termoizolacji - podwójne płyty
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Płyty styropianowe składające się z dwóch warstw o różnych, ale uzupełniających się właściwościach to odpowiedź firmy Styropmin na rosnące oczekiwania co do efektywności ocieplenia domów.
Linia Duo Line składa się z trzech produktów: do izolacji ścian zewnętrznych, do izolacji fundamentów oraz izolacji takich miejsc, jak dachy odwrócone, gdzie jest ryzyko większej wilgotności. Warstwy są dopracowane nie tylko pod względem parametrów, ale różnią się także strukturą, co pozwala osiągnąć dodatkowe korzyści. Na przykład - są bardziej odporne na wilgoć, a specjalne żłobienia skuteczniej odprowadzają wodę.
„Przy projektowaniu płyt Duo Line postawiliśmy przed sobą dwa główne cele. Po pierwsze mają dawać najlepszą możliwą izolację, a po drugie - nie tylko parametry, ale i sam sposób montażu musi temu sprzyjać. Stąd zdecydowaliśmy się choćby na tak z pozoru nieznaczącą zmianę jak zwiększenie rozmiarów płyty. W praktyce oznacza to mniej łączeń, a tym samym mniejsze ryzyko powstawania mostków termicznych, czyli miejsc nadmiernego uciekania ciepła” - opowiada Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w Styropminie.
Jak zatem wyglądają podwójne nowe płyty?
Duo Line Protect i Passive Protect są przeznaczone przede wszystkim do izolacji fundamentów. Seria Protect to płyty zielone, a Passive Protect - ciemnoszare, grafitowe. Oba rodzaje mają dodatkową membranę ochronną z tworzywa sztucznego - to daje zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi, szkodnikami czy oddziaływaniem mikroorganizmów. Sztywna membrana eliminuje konieczność stosowania dodatkowej folii kubełkowej, a jej wykończenie z wyżłobieniami w kształcie kropel umożliwia swobodny odpływ wody.
Duo Line Green&Black zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o dachach odwróconych, ale sprawdzają się wszędzie tam, gdzie jest ryzyko większej wilgoci. Jak wskazuje nazwa, płyty te składają się z warstwy zielonej i ciemnej, grafitowej. Ta druga ma specjalną strukturę, która ułatwia klejenie. Warstwa zielona zaś ma obniżoną nasiąkliwość, a jednocześnie zwiększoną wytrzymałość mechaniczną. Również w tym przypadku jest wykończona wyżłobieniami w kształcie kropel, które ułatwiają odprowadzanie wody.
Duo Line White&Black „Szarotka” to biało-czarne płyty służące ocieplaniu ścian zewnętrznych. Warstwa ciemna jest tak zaprojektowana, by jak najlepiej trzymała się powierzchni - jest to możliwe m.in. dzięki fakturze, która zwiększa przyczepność. Biała warstwa z kolei odbija promienie słoneczne - a to oznacza ograniczenie ryzyka zniekształcenia się płyty.
Ściany zewnętrzne to z reguły największy obszar, na którym układana jest warstwa izolacji. „Szarotka” jest tak pomyślana, by montaż był sprawny i łatwy. Płyty Duo Line są większe, więc ich układanie idzie szybciej. Jednocześnie oznacza to mniej łączeń. Dodatkowo – w celu zminimalizowania ryzyka nieszczelności i mostków termicznych - w płytach zastosowano specjalne frezy dla jeszcze szczelniejszego łączenia płyt. Na płytach oznaczone są także miejsca nakładania kleju i kołkowania, co ułatwia precyzyjne mocowanie płyt styropianowych.
„Termoizolacja to konieczność, i ze względu na ochronę klimatu, i z powodu kosztów energii, które obecny kryzys energetyczny boleśnie uświadomił wielu osobom. Niemniej w branży budowlanej widać to było od lat - choćby poprzez systematycznie zaostrzane normy, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię. Zależało nam zatem na tym, by stworzyć innowacyjne płyty, które dadzą rzeczywisty i odczuwalny efekt” - podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.