Nowe badanie: stawiamy na czyste źródła energii i bezpieczeństwo
NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI Z BADANIA
|
Coraz więcej osób posiada panele fotowoltaiczne, albo poważnie rozważa ich instalację. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, ponad 56% posiadaczy paneli deklaruje, że są one ubezpieczone.
Panele fotowoltaiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród właścicieli nieruchomości. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, niemal 30% z nich już posiada panele, a prawie 40% planuje ich instalację.
– Odnawialne źródła energii to coraz bardziej popularny trend – komentuje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener. – Niezwykle cieszy nas fakt, że ponad 56% osób, które posiadają panele słoneczne deklaruje, że są ubezpieczone. Pokazuje to, że bezpieczeństwo inwestycji jest niezwykle ważne dla właścicieli odnawialnych źródeł energii.
Ubezpieczenie najchętniej u agenta
Respondenci zdecydowanie wypowiedzieli się na temat preferowanych form zakupu ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych – ponad 53% z nich kupiłaby je u agenta, 28% ankietowanych wybrałoby stronę internetową ubezpieczyciela, a 18,6% porównywarkę ubezpieczeń.
- Widzimy jak ważne jest w tym przypadku zaufanie jakim klienci darzą agentów oraz możliwość uzyskania wsparcia doradcy w wyborze najlepszej opcji ubezpieczenia. – dodaje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.
Kompleksowa ochrona
Oferowane przez Wiener ubezpieczenie fotowoltaiki obejmuje instalacje i kolektory słoneczne oraz niezbędne oprzyrządowanie, a także pompy ciepła. Warto zaznaczyć, że ubezpieczenie obejmuje instalacje kompletne i gotowe do pracy, które są zainstalowane we wskazanym w polisie miejscu ubezpieczenia czyli np. na budynku mieszkalnym, na budynku gospodarczym lub firmowym. Instalacje fotowoltaiczne mogą być objęte odrębną ochroną ubezpieczeniową lub w ramach ubezpieczeń rolnych oraz domów i mieszkań.
Ochrona ubezpieczeniowa zapewni odszkodowanie na wypadek wystąpienia jednego lub zbiegu zdarzeń wskazanych w polisie obejmujących m.in.: grad, huragan, powódź, pożar, przepięcia (szkody elektryczne), zalanie czy działanie osób trzecich (np. kradzież instalacji lub jej elementu, wandalizm, dewastacja), a także innych zdarzeń, niewyłączonych z zakresu. Ubezpieczenie pokryje również koszty związane z akcją ratowniczą lub usuwaniem pozostałości po szkodzie, a także zakup nowszego elementu instalacji, kiedy nie jest już możliwe dokupienie identycznego. W ubezpieczeniu oferowanym przez pion korporacyjny ochrona może również objąć przychód z energii, nieuzyskany z powodu zniszczenia lub uszkodzenia w instalacji, a także inne dodatkowe koszty charakterystyczne w działalności polegającej na sprzedaży energii do sieci.
Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej oferowane klientowi indywidualnemu dostępne jest również w wariancie All Risk, który obejmuje wszystkie ryzyka i sytuacje (z wyjątkiem tych, które wskazane są jako wyłączenia i ograniczenia ochrony w OWU), oraz m.in. koszty związane z zakupem energii z sieci w sytuacji, kiedy instalacja została uszkodzona w wyniku zdarzenia objętego ochroną.
Warto również pokreślić, że ubezpieczenie OZE oferowane jest nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom zajmującym się instalacją, serwisowaniem lub produkcją paneli fotowoltaicznych, które w ramach umowy generalnej mogą sprzedawać zarówno panele, jak i ich ubezpieczenie, oferując swoim klientom rozwiązania pakietowe. Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej dla firmy w wariancie korporacyjnym jest z założenia oferowane w systemie all risk i uwzględnia specyfikę użytkowania farmy fotowoltaicznej.
* - Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Zdrowie
Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.