Nowe badanie: stawiamy na czyste źródła energii i bezpieczeństwo
NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI Z BADANIA
|
Coraz więcej osób posiada panele fotowoltaiczne, albo poważnie rozważa ich instalację. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, ponad 56% posiadaczy paneli deklaruje, że są one ubezpieczone.
Panele fotowoltaiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród właścicieli nieruchomości. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, niemal 30% z nich już posiada panele, a prawie 40% planuje ich instalację.
– Odnawialne źródła energii to coraz bardziej popularny trend – komentuje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener. – Niezwykle cieszy nas fakt, że ponad 56% osób, które posiadają panele słoneczne deklaruje, że są ubezpieczone. Pokazuje to, że bezpieczeństwo inwestycji jest niezwykle ważne dla właścicieli odnawialnych źródeł energii.
Ubezpieczenie najchętniej u agenta
Respondenci zdecydowanie wypowiedzieli się na temat preferowanych form zakupu ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych – ponad 53% z nich kupiłaby je u agenta, 28% ankietowanych wybrałoby stronę internetową ubezpieczyciela, a 18,6% porównywarkę ubezpieczeń.
- Widzimy jak ważne jest w tym przypadku zaufanie jakim klienci darzą agentów oraz możliwość uzyskania wsparcia doradcy w wyborze najlepszej opcji ubezpieczenia. – dodaje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.
Kompleksowa ochrona
Oferowane przez Wiener ubezpieczenie fotowoltaiki obejmuje instalacje i kolektory słoneczne oraz niezbędne oprzyrządowanie, a także pompy ciepła. Warto zaznaczyć, że ubezpieczenie obejmuje instalacje kompletne i gotowe do pracy, które są zainstalowane we wskazanym w polisie miejscu ubezpieczenia czyli np. na budynku mieszkalnym, na budynku gospodarczym lub firmowym. Instalacje fotowoltaiczne mogą być objęte odrębną ochroną ubezpieczeniową lub w ramach ubezpieczeń rolnych oraz domów i mieszkań.
Ochrona ubezpieczeniowa zapewni odszkodowanie na wypadek wystąpienia jednego lub zbiegu zdarzeń wskazanych w polisie obejmujących m.in.: grad, huragan, powódź, pożar, przepięcia (szkody elektryczne), zalanie czy działanie osób trzecich (np. kradzież instalacji lub jej elementu, wandalizm, dewastacja), a także innych zdarzeń, niewyłączonych z zakresu. Ubezpieczenie pokryje również koszty związane z akcją ratowniczą lub usuwaniem pozostałości po szkodzie, a także zakup nowszego elementu instalacji, kiedy nie jest już możliwe dokupienie identycznego. W ubezpieczeniu oferowanym przez pion korporacyjny ochrona może również objąć przychód z energii, nieuzyskany z powodu zniszczenia lub uszkodzenia w instalacji, a także inne dodatkowe koszty charakterystyczne w działalności polegającej na sprzedaży energii do sieci.
Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej oferowane klientowi indywidualnemu dostępne jest również w wariancie All Risk, który obejmuje wszystkie ryzyka i sytuacje (z wyjątkiem tych, które wskazane są jako wyłączenia i ograniczenia ochrony w OWU), oraz m.in. koszty związane z zakupem energii z sieci w sytuacji, kiedy instalacja została uszkodzona w wyniku zdarzenia objętego ochroną.
Warto również pokreślić, że ubezpieczenie OZE oferowane jest nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom zajmującym się instalacją, serwisowaniem lub produkcją paneli fotowoltaicznych, które w ramach umowy generalnej mogą sprzedawać zarówno panele, jak i ich ubezpieczenie, oferując swoim klientom rozwiązania pakietowe. Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej dla firmy w wariancie korporacyjnym jest z założenia oferowane w systemie all risk i uwzględnia specyfikę użytkowania farmy fotowoltaicznej.
* - Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.