Komunikaty PR

Nowe badanie: stawiamy na czyste źródła energii i bezpieczeństwo

2021-08-09  |  08:00
Biuro prasowe

 NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI Z BADANIA

  • 56,5% posiadaczy paneli fotowoltaicznych deklaruje, że są one ubezpieczone.
  • Ponad 76% osób planujących instalację fotowoltaiki zamierza skorzystać z dofinansowania.
  • Ponad 50% osób rozważających ubezpieczenie paneli fotowoltaicznych kupiłaby takie ubezpieczenie u agenta.
  • 28% respondentów skorzystałoby ze strony internetowej ubezpieczyciela,
  • 19% z porównywarki ubezpieczeń.

 

Coraz więcej osób posiada panele fotowoltaiczne, albo poważnie rozważa ich instalację. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, ponad 56% posiadaczy paneli deklaruje, że są one ubezpieczone.

Panele fotowoltaiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród właścicieli nieruchomości. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, niemal 30% z nich już posiada panele, a prawie 40% planuje ich instalację.

Odnawialne źródła energii to coraz bardziej popularny trend – komentuje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener. – Niezwykle cieszy nas fakt, że ponad 56% osób, które posiadają panele słoneczne deklaruje, że są  ubezpieczone. Pokazuje to, że bezpieczeństwo inwestycji jest niezwykle ważne dla właścicieli odnawialnych źródeł energii.

Ubezpieczenie najchętniej u agenta

Respondenci zdecydowanie wypowiedzieli się na temat preferowanych form zakupu ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych – ponad 53% z nich kupiłaby je u agenta, 28% ankietowanych wybrałoby stronę internetową ubezpieczyciela, a 18,6% porównywarkę ubezpieczeń.

- Widzimy jak ważne jest w tym przypadku zaufanie jakim klienci darzą agentów oraz możliwość uzyskania wsparcia doradcy w wyborze najlepszej opcji ubezpieczenia. – dodaje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.

Kompleksowa ochrona

Oferowane przez Wiener ubezpieczenie fotowoltaiki obejmuje instalacje i kolektory słoneczne oraz niezbędne oprzyrządowanie, a także pompy ciepła. Warto zaznaczyć, że ubezpieczenie obejmuje instalacje kompletne i gotowe do pracy, które są zainstalowane we wskazanym w polisie miejscu ubezpieczenia czyli np. na budynku mieszkalnym, na budynku gospodarczym lub firmowym. Instalacje fotowoltaiczne mogą być objęte odrębną ochroną ubezpieczeniową lub w ramach ubezpieczeń rolnych oraz domów i mieszkań.

Ochrona ubezpieczeniowa zapewni odszkodowanie na wypadek wystąpienia jednego lub zbiegu  zdarzeń wskazanych w polisie obejmujących m.in.: grad, huragan, powódź, pożar, przepięcia (szkody elektryczne), zalanie czy działanie osób trzecich (np. kradzież instalacji lub jej elementu, wandalizm, dewastacja), a także innych zdarzeń, niewyłączonych z zakresu. Ubezpieczenie pokryje również koszty związane z akcją ratowniczą lub usuwaniem pozostałości po szkodzie, a także zakup nowszego elementu instalacji, kiedy nie jest już możliwe dokupienie identycznego. W ubezpieczeniu oferowanym przez pion korporacyjny ochrona może również objąć przychód z energii, nieuzyskany z powodu zniszczenia lub uszkodzenia w instalacji, a także inne dodatkowe koszty charakterystyczne w działalności polegającej na sprzedaży energii do sieci.

Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej oferowane klientowi indywidualnemu dostępne jest również w wariancie All Risk, który obejmuje wszystkie ryzyka i sytuacje (z wyjątkiem tych, które wskazane są jako wyłączenia i ograniczenia ochrony w OWU), oraz m.in. koszty związane z zakupem energii z sieci w sytuacji, kiedy instalacja została uszkodzona w wyniku zdarzenia objętego ochroną.

Warto również pokreślić, że ubezpieczenie OZE oferowane jest nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom zajmującym się instalacją, serwisowaniem lub produkcją  paneli fotowoltaicznych, które w ramach umowy generalnej mogą sprzedawać zarówno panele, jak i ich ubezpieczenie, oferując swoim klientom rozwiązania pakietowe. Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej dla firmy w wariancie korporacyjnym jest z założenia oferowane w systemie all risk i uwzględnia specyfikę użytkowania farmy fotowoltaicznej.

* - Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.