Komunikaty PR

Nowe badanie: stawiamy na czyste źródła energii i bezpieczeństwo

2021-08-09  |  08:00
Biuro prasowe

 NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI Z BADANIA

  • 56,5% posiadaczy paneli fotowoltaicznych deklaruje, że są one ubezpieczone.
  • Ponad 76% osób planujących instalację fotowoltaiki zamierza skorzystać z dofinansowania.
  • Ponad 50% osób rozważających ubezpieczenie paneli fotowoltaicznych kupiłaby takie ubezpieczenie u agenta.
  • 28% respondentów skorzystałoby ze strony internetowej ubezpieczyciela,
  • 19% z porównywarki ubezpieczeń.

 

Coraz więcej osób posiada panele fotowoltaiczne, albo poważnie rozważa ich instalację. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, ponad 56% posiadaczy paneli deklaruje, że są one ubezpieczone.

Panele fotowoltaiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród właścicieli nieruchomości. Jak wynika z badania społecznego przeprowadzonego na zlecenie firmy Wiener, niemal 30% z nich już posiada panele, a prawie 40% planuje ich instalację.

Odnawialne źródła energii to coraz bardziej popularny trend – komentuje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener. – Niezwykle cieszy nas fakt, że ponad 56% osób, które posiadają panele słoneczne deklaruje, że są  ubezpieczone. Pokazuje to, że bezpieczeństwo inwestycji jest niezwykle ważne dla właścicieli odnawialnych źródeł energii.

Ubezpieczenie najchętniej u agenta

Respondenci zdecydowanie wypowiedzieli się na temat preferowanych form zakupu ubezpieczenia paneli fotowoltaicznych – ponad 53% z nich kupiłaby je u agenta, 28% ankietowanych wybrałoby stronę internetową ubezpieczyciela, a 18,6% porównywarkę ubezpieczeń.

- Widzimy jak ważne jest w tym przypadku zaufanie jakim klienci darzą agentów oraz możliwość uzyskania wsparcia doradcy w wyborze najlepszej opcji ubezpieczenia. – dodaje Agnieszka Młynarska, ekspert firmy Wiener.

Kompleksowa ochrona

Oferowane przez Wiener ubezpieczenie fotowoltaiki obejmuje instalacje i kolektory słoneczne oraz niezbędne oprzyrządowanie, a także pompy ciepła. Warto zaznaczyć, że ubezpieczenie obejmuje instalacje kompletne i gotowe do pracy, które są zainstalowane we wskazanym w polisie miejscu ubezpieczenia czyli np. na budynku mieszkalnym, na budynku gospodarczym lub firmowym. Instalacje fotowoltaiczne mogą być objęte odrębną ochroną ubezpieczeniową lub w ramach ubezpieczeń rolnych oraz domów i mieszkań.

Ochrona ubezpieczeniowa zapewni odszkodowanie na wypadek wystąpienia jednego lub zbiegu  zdarzeń wskazanych w polisie obejmujących m.in.: grad, huragan, powódź, pożar, przepięcia (szkody elektryczne), zalanie czy działanie osób trzecich (np. kradzież instalacji lub jej elementu, wandalizm, dewastacja), a także innych zdarzeń, niewyłączonych z zakresu. Ubezpieczenie pokryje również koszty związane z akcją ratowniczą lub usuwaniem pozostałości po szkodzie, a także zakup nowszego elementu instalacji, kiedy nie jest już możliwe dokupienie identycznego. W ubezpieczeniu oferowanym przez pion korporacyjny ochrona może również objąć przychód z energii, nieuzyskany z powodu zniszczenia lub uszkodzenia w instalacji, a także inne dodatkowe koszty charakterystyczne w działalności polegającej na sprzedaży energii do sieci.

Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej oferowane klientowi indywidualnemu dostępne jest również w wariancie All Risk, który obejmuje wszystkie ryzyka i sytuacje (z wyjątkiem tych, które wskazane są jako wyłączenia i ograniczenia ochrony w OWU), oraz m.in. koszty związane z zakupem energii z sieci w sytuacji, kiedy instalacja została uszkodzona w wyniku zdarzenia objętego ochroną.

Warto również pokreślić, że ubezpieczenie OZE oferowane jest nie tylko klientom indywidualnym, ale również firmom zajmującym się instalacją, serwisowaniem lub produkcją  paneli fotowoltaicznych, które w ramach umowy generalnej mogą sprzedawać zarówno panele, jak i ich ubezpieczenie, oferując swoim klientom rozwiązania pakietowe. Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej dla firmy w wariancie korporacyjnym jest z założenia oferowane w systemie all risk i uwzględnia specyfikę użytkowania farmy fotowoltaicznej.

* - Badanie zostało zrealizowane w dniach 01.06-06.06.2021 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1220 ankiet z osobami posiadającymi dom lub mieszkanie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.