Nowa Murowana 2 – dostępne kompaktowe mieszkania pod Poznaniem
Na wielkopolskim rynku pierwotnym dużą popularnością cieszą się niewielkie, ciekawie zaprojektowane mieszkania 2-pokojowe i kawalerki. To idealna propozycja nie tylko dla klienta inwestycyjnego, ale także osób młodych, poszukujących własnego lokum na start. Zainteresowanie tego typu lokalami wykracza już poza Poznań, dlatego swoją ofertę wzbogaca inwestor osiedla Nowa Murowana 2.
Mieszkanie w centrum, a może dom na przedmieściach? Deweloperzy budujący nowe osiedla najczęściej umożliwiali wybór jednej z tych dwóch opcji. Natomiast wraz z rozwijającym się rynkiem, oferta zaczęła diametralnie się zmieniać. - Dziś na obrzeżach Poznania mamy szerokie spektrum możliwości. Oznacza to, że nabywcy mogą wybrać zarówno dom, jak i mieszkanie. A to drugie w pożądanym przez siebie metrażu. Zauważamy, że pod Poznań chętnie wyprowadzają się osoby młode, a dla części z nich przestronny dom to jednak zbyt wiele przestrzeni. Dlatego w projekcie Nowa Murowana 2, w budynku, który realizujemy, znajdzie się aż dziesięć mieszkań dwupokojowych – mówi Patrycja Pilarczyk z biura sprzedaży inwestycji Nowa Murowana 2. Wśród propozycji dewelopera są lokale o powierzchni około 40 m kw., ale też bardziej przestronne. Dostępne są dodatkowe opcje aranżacyjne, np. możliwość wydzielenia osobnej kuchni. Ponadto do mieszkań na parterze przynależne są ogródki o powierzchni od 26 do 69 m kw., dlatego jeśli ktoś szuka własnego kawałka zieleni, to warto rozważyć ofertę. Na takie rozwiązanie dość często decydują się single, pary, czy młode rodziny. Mieszkania 2-pokojowe w inwestycji zaczynają się od 237 tys. zł brutto, co nie jest tak dużym zobowiązaniem, jak w przypadku domu. Przy optymalnym rozwiązaniu finansowym, rata kredytu będzie wynosić około 1000 zł miesięcznie, co najczęściej jest kwotą niższą, niż koszty wynajmu podobnego metrażu. - Oczywiście precyzyjną kalkulację klient powinien zweryfikować, ponieważ każdy przypadek jest indywidualny. Natomiast w tym zakresie możemy służyć pomocą i wiedzą – podkreśla Patrycja Pilarczyk.
Mieszkania sukcesywnie znikają z oferty, a jednocześnie trwa realizacja inwestycji. W tej części osiedla znajdzie w sumie 26 lokali w niedużym, trzykondygnacyjnym budynku wielorodzinnym. - Wykonaliśmy wszystkie niezbędne przyłącza, a do końca października osiągniemy stan surowy. Trwa montaż konstrukcji i pokrycia dachowego, to zadanie zrealizujemy do końca listopada, razem z montażem stolarki okiennej – informuje przedstawiciel dewelopera. Inwestycja będzie gotowa w II połowie przyszłego roku.
Propozycja dewelopera zyskuje na atrakcyjności ze względu na lokalizację. Osiedle powstaje w Murowanej Goślinie, blisko ul. Tartacznej i Kolejowej, skąd odjeżdża szynobus do Poznania. Wystarczy nieco ponad 20 minut, by dotrzeć do stolicy Wielkopolski. Dzięki temu na wybór Nowej Murowanej decydują się także poznaniacy. Dziś Murowana Goślina to nowy kierunek wyprowadzki z miasta na obrzeża, ale z możliwością spędzania wolnego czasu w Parku Krajobrazowym Puszcza Zielonka.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.