Niech każdy dzień będzie świętem zwierząt!
Zwierzęta domowe, z którymi dzielimy nasze życie, odwdzięczają się nam bezgraniczną miłością i oddaniem. Dzięki nim - jak wskazują badania - jesteśmy zdrowsi i szczęśliwsi. Światowy Dzień Zwierząt, który przypada 4 października, to dla opiekunów psów i kotów kolejna okazja, by podziękować swoim pupilom za radość, którą wnoszą do ich życia. Pamiętajmy także o tych zwierzętach, które wciąż czekają na kochające domy.
Opiekunom psów i kotów nie trzeba tłumaczyć, jak wiele dobra zwierzęta wnoszą do ludzkiego życia. W końcu doświadczają tego każdego dnia! Co ciekawe, to co otrzymujemy od naszych ulubieńców, potwierdzają również naukowcy. Istnieją setki badań, które opisują korzyści, jakich doświadczamy dzięki obecności zwierząt w naszych domach. Lepsze samopoczucie, łatwiejsze radzenie sobie ze stresem, większa pewność siebie, mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości, sprawny układ krążenia, czy mniejsza szansa na alergię to tylko część tego, co dają nam nasi pupile. Dlatego warto odwdzięczać się im każdego dnia - nie tylko od święta - troską i miłością. Jednak nie wszystkie czworonogi mogą cieszyć się bezpiecznym domem i kochającym opiekunem. Wciąż wiele psów i kotów przebywa w schroniskach dla bezdomnych zwierząt.
4 października, Światowy Dzień Zwierząt może być okazją do zastanowienia się, jak pomóc tym czworonogom, jakie inicjatywy podejmują duże organizacje i w jaki sposób może je wesprzeć każdy z nas. Tworzenie lepszego świata dla zwierząt jest nadrzędnym celem Mars Polska, dlatego poprzez liczne inicjatywy edukacyjne firma dzieli się swoją wiedzą o zdrowym żywieniu i odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami. Ta misja łączy Mars z działaniami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, które każdego dnia stoi na straży bezpieczeństwa i dobrostanu bezdomnych psów i kotów, stara się znaleźć im ciepłe i troskliwe rodziny oraz edukuje przyszłych opiekunów. W ramach współpracy Mars przekazuje corocznie ok. 300 ton kompletnego i zbilansowanego jedzenia dla zwierząt potrzebującym czworonogom oraz zachęca swoich współpracowników do wolontariatu w schroniskach oraz innych inicjatyw mających na celu wsparcie adopcji psów i kotów.
Od lat, razem z Fundacją Dr Clown, prowadzone są także zajęcia z dogoterapii, w których wzięło udział blisko 5 tysięcy dzieci z 20 polskich szpitali i ośrodków terapeutycznych. Dzięki temu programowi nie tylko dzieci mają szansę na skorzystanie z mocy merdającego ogona, który przywołuje uśmiech na ich twarzach, ale jak pokazują statystyki, zwiększa się także otwartość na obecność zwierząt w przestrzeni publiczej i świadomość roli, jaką odgrywają one w naszym życiu.
Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie zwierzęta są zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Dlatego pragniemy towarzyszyć opiekunom zwierząt każdego dnia i pomagać im odpowiedzialnie troszczyć się o ich pupili. Robimy to poprzez szereg inicjatyw jak np. program weterynaryjny Pedigree Mocni w Zębach czy akcja Ruszajcie po Zdrowie Perfect Fit oraz eksperckie treści edukacyjne zawarte na stronach poszczególnych marek np. Koci Instytut Technologiczny i Akademia Kociąt Whiskas. Co więcej, do tworzenia lepszego świata dla zwierząt zapraszamy także naszych partnerów biznesowych – od lokalnych po ogólnopolskie sieci handlowe, a także e-commerce. – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska.
A jak – nie tylko z okazji Światowego Dnia Zwierząt - każdy z nas może wesprzeć bezdomne psy i koty? Czworonogi ucieszą się ze wspólnego spaceru w dni otwarte organizowane przez schroniska. Bez wątpienia pomogą darowizny finansowe lub rzeczowe, a także własnoręcznie wykonane zabawki np. szarpak dla psa czy piramidka na kocie przysmaki, które pomogą im zaspokajać naturalne potrzeby behawioralne.
Ponad 85 000 Współpracowników Mars Petcare,, w 55 krajach codziennie tworzy lepszy świat dla zwierząt. Dzięki współpracy z wiodącą instytucją naukową Instytut Nauki o Zwierząt WALTHAM™ zaspokajane są zdrowotne i żywieniowe potrzeby ponad 400 milionów zwierząt domowych, czyli połowy populacji na świecie. Zespół ekspertów z Waltham zapewnia naukowe wsparcie przy tworzeniu portfolio ponad 50 globalnych marek Mars Petcare: PEDIGREE®, WHISKAS®, SHEBA®, PERFECT FIT™, CESAR®, ROYAL CANIN®, IAMS®, EUKANUBA®. Firma zapewnia także opiekę weterynaryjną poprzez największą na świecie sieć szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD™, BLUE PEARL™, VCA™, LINNAEUS, ANICURA i ANTECH.
Mars Petcare należy także do liderów w zakresie wykorzystywania najnowszych technologii do tworzenia lepszego świata dla zwierząt, ich opiekunów oraz lekarzach weterynarii. Do innowacyjnych rozwiązań należy m.in. opatentowana technologia testów genetycznych dla psów (WISDOM PANEL™), system GPS umożliwiający określanie lokalizacji pupila (WHISTLE™), a także programy wspierające start-upy, które podzielają misję Mars Petcare (Leap Accelerator i Companion Fund™).
Będąc częścią Mars Incorporated, prywatnej i rodzinnej firmy z ponad stuletnią historią, Mars Petcare posiada unikatową swodobę oraz wolność podejmowania decyzji w dążeniu do stworzenie świata, w którym zwierzęta będą zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Blisko połowa z 130 000 Współpracowników zatrudnionych przez Mars Incorporated w 80 krajach to lekarze weterynarii. Mars Incorporated generuje sprzedaż netto na poziomie przekraczającym 35 mld USD w czterech segmentach biznesowych – Mars Petcare, Mars Wrigley, Mars Food, Mas Edge. Portoflio firmy tworzą jedne z najbardziej uwielbianych marek na świecie: MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®, gum do żucia i miętusów (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz dań gotowych Ben’s Original™.
Dołącz do Mars Petcare na platformach: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.