Nie znosisz wrednych humorów aury? Ostrzeże cię stacja pogody Hama Premium z USB
Hama zaktualizowała swoją ofertę o stację pogodową, która może się pochwalić synchronizacją czasu z najbardziej precyzyjnym zegarem na świecie. Wskazuje m.in. temperaturę i wilgotność powietrza wewnątrz oraz na zewnątrz, fazy księżyca, ciśnienie atmosferyczne i jego trendy. Prognozuje też stan pogody. Z kolei dzięki złączu USB można za jego pomocą naładować urządzenia mobilne. To tylko drobny wycinek z szerokiej gamy stacji tego typu od niemieckiej marki.
Najnowsza stacja zamknięta została w zgrabnym czarnym pudełku o wymiarach 20,5 x 3 x 13 cm, które łatwo zmieści się na każdym biurku, stoliku czy parapecie. To nowoczesne urządzenie, dzięki któremu dowiemy się wszystkiego na temat najważniejszych czynników atmosferycznych w domu i za oknem. Dzięki niemu nigdy nie będziemy już zaskoczeni przez różne złośliwe kaprysy pogodowe, tak częste szczególnie jesienią.
Pokaże fazy księżyca, ostrzeże przed ulewą i mrozem
Model Premium od producenta Hama wyposażono w zegar, sterowany radiowym sygnałem czasowym DCF z automatyczną synchronizacją czasu z najbardziej precyzyjnym zegarem na świecie. Stacja pogody wskazuje na ekranie temperaturę i wilgotność powietrza na zewnątrz (zarówno na czujniku zewnętrznym jak i na głównym panelu) oraz w domu. Poinformuje nas też o fazach księżyca dla każdej doby - od nowiu do ubywającego księżyca. Jedną z bardziej oryginalnych funkcji jest alarm mrozowy w postaci wcześniejszej pobudki, gdy potrzebujemy przygotować auto do jazdy lub odśnieżenia (włączany jest w zakresie temperatur od -1 do +3 stopni Celsjusza). Może się też pochwalić wskaźnikiem trendu ciśnienia atmosferycznego z podziałem na rosnące, stałe i opadające.
Stacja pokaże nam również prognozę pogody, wyświetlając jeden z 6 symboli, przyporządkowanych do następujących warunków: słonecznie, lekkie zachmurzenie, pochmurnie, deszczowo, opady śniegu i sztorm. Z kolei specjalny wskaźnik komfortu zapozna nas ze stanem klimatu wewnątrz pomieszczenia w formie prostych 5 symboli, prezentując odpowiednio: uśmiechniętą, szczęśliwą, neutralną, smutną i bardzo niezadowoloną twarz. Nie zabrakło też dotykowego czujnika do wygodnej aktywacji podświetlenia ekranu i opcji drzemki.
Oczywiście na kolorowym ekranie LCD wyświetli nam się aktualna data (dzień tygodnia, miesiąc, rok) z opcją przełączenia formatu czasu z 12 do 24-godzinnego. W sprzęt wbudowano też budzik. Natomiast zewnętrzny czujnik jest zasilania przez dwie baterie AA.
Przydatna funkcja powerbanka
Strefę czasową można ustawić ręcznie, jeśli czas radia DCF różni się od naszej strefy czasowej. Wskaźnik barometryczny z ciśnieniem atmosferycznym pozwala na dokładne śledzenie zmian pogodowych. A dla poprawy czytelności producent przewidział możliwość regulacji podświetlenia ekranu w trybie ciągłym poprzez zasilacz sieciowy. Warto dodać, że stacja pogodowa dysponuje również złączem USB, dzięki czemu można naładować podpięte do niej urządzenia mobilne.
Sugerowana cena detaliczna stacji pogody Hama Premium z USB wynosi 269 zł.
W portfolio firmy znajdziemy też wiele innych stacji, w tym propozycje bardziej budżetowe. Różnią się m.in. designem, kolorystyką, liczbą czujników, kolorowym lub monochromatycznym ekranem, możliwością zainstalowania na ścianie czy obecnością złącza USB. Są urządzenia będące wyspecjalizowanymi deszczomierzami radiowymi czy wyłącznie cyfrowymi termometrami oraz higrometrami. Łącznie do wyboru mamy 16 modeli.
Wszystkie niezbędne informacje znajdziemy na stronie producenta www.hama.pl.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.