Miasto czy obrzeża: jak wybierają klienci poznańskich deweloperów?
Poznań to jeden z kilku najważniejszych rynków mieszkaniowych w Polsce. Obejmuje ofertę ponad 100 firm deweloperskich, co oznacza, że wybór jest nadal szeroki. Jak wybierają klienci, czy reagują na najnowsze trendy? Stawiają na centrum, czy przedmieścia? Odpowiedzi na te pytania udziela Sky Investments. Deweloper realizuje inwestycje: Rodzinne Podolany w Poznaniu i Nowy Gruszczyn w gminie Swarzędz.
Rynek nowych mieszkań i domów na sprzedaż się zmienia, a wraz z nimi trendy. Deweloperzy tworzący nowe inwestycje mają dużą świadomość, dzięki czemu zawsze odpowiadają na bieżące okoliczności. Wszak w firmach pracują najlepsi specjaliści. W Poznaniu i okolicach jednym z ostatnich najbardziej stałych i długotrwałych trendów było zjawisko polegające na „wyprowadzce” na przedmieścia. Właśnie w okolicznych gminach powstało najwięcej nowych domów z ogrodami. A skala tego zjawiska jest największa, porównując inne aglomeracje miejskie w Polsce. W efekcie rynek mocno się zróżnicował, a klienci zwykle zastanawiali się: „mieszkanie w granicach miasta czy przestronny dom poza jego granicami?”. Wielu wybrało opcję nr 2. Tak było przez ostatnie lata, a czas pandemii koronawirusa nie zahamował trendu. Wręcz przeciwnie, pozwolił na to, by po chwilowym wstrzymaniu się od decyzji, kolejni klienci ponownie postawili na przestrzeń domu z ogrodem. Jakie będą kształtować się preferencje klientów w najbliższym czasie, ale i dalszej przyszłości? – Staramy się nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby klientów. Jako firma nowoczesna, kreujemy trendy. Nie każdy projekt deweloperski spełnia oczekiwania nabywców marzących o przestrzeni, spokojnym życiu we własnym domu. Analizując rynek mieszkaniowy, postanowiliśmy w naszych inwestycjach postawić na przestronne wnętrza. I to bez względu na to, czy myślimy o inwestycjach w granicach Poznania, czy też na jego obrzeżach. Przestrzeń to nowy trend i w tym kierunku zmierzamy. Dlatego w Rodzinnych Podolanach w Poznaniu proponujemy dwupoziomowe mieszkania szeregowe o powierzchni ponad 70 mkw., a w Nowym Gruszczynie domy w zabudowie bliźniaczej o powierzchni ponad 140 mkw. „Wybierzcie metraż optymalny dla Was.” – mówimy klientom odwiedzającym biuro sprzedaży, a taka myśl towarzyszy naszemu zespołowi projektowemu – podkreśla Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments, wspominając o inwestycjach Rodzinne Podolany i Nowy Gruszczyn.
Przedstawicielka firmy Sky Investments opisuje dotychczasowe wyniki sprzedażowe. W ramach zakończonej inwestycji Rodzinne Komorniki deweloper sprzedał ponad 100 lokali w zabudowie szeregowej, o powierzchni 79 i 90 mkw. Z kolei w granicach miasta firma realizuje ostatni etap Rodzinnych Podolan. Przy ul. Heleny Rzepeckiej łącznie będzie 99 domów i dwupoziomowych mieszkań szeregowych. Część z nich posiada ogródek, a reszta atrakcyjne tarasy na dachu. Ostatnie 4 lokale są w sprzedaży.
Jesienią ubiegłego roku Sky Investments zaprezentował premierowy projekt w podpoznańskim Gruszczynie, w gminie Swarzędz. Przy ulicy Katarzyńskiej powstanie kameralne osiedle nowoczesnych domów w zabudowie bliźniaczej o nazwie Nowy Gruszczyn. W pierwszym z sześciu etapów inwestycji znajdzie się 7 domów, czyli 14 lokali mieszkalnych. Do oferty trafiły dwa typy domów, o zróżnicowanej powierzchni użytkowej - A - 141 mkw. i B - 135,06 mkw. Dla zachowania równowagi, już niedługo do oferty trafi prestiżowy projekt domów w obrębie miasta Poznań, na Świerczewie. – Zróżnicowanie oferty i wprowadzanie kolejnych lokali etapami pozwalają na to, by swoje miejsce do zamieszkania znalazły różne grupy odbiorców. Dzięki temu nie musimy jako deweloper w stu procentach stawiać na jedno z rozwiązań „Poznań czy przedmieścia”. Zwłaszcza, że mamy na rynku wiele zmiennych czynników. Dlatego planując strategię naszej firmy, zawsze chcemy odpowiedzieć na inne pytanie, mianowicie: „czy ta lokalizacja będzie komfortowa?”. Myślę, że to klucz, by klienci byli usatysfakcjonowani – podsumowuje przedstawicielka Sky Investments.
Jaki kamień naturalny wybrać na podłogę? Porady i inspiracje
Nowa Murowana z miesiącem korzyści
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.