Lisia 10 od EBF Development
Trwa realizacja najnowszej inwestycji spółki EBF Development. Na terenie Zielonej Góry, przy ulicy Lisiej zrewitalizowany zostanie budynek dawnej Fabryki Sukna. Powstanie 26 lokali o powierzchni od 26 do 52 mkw.
EBF Development prowadzi działalność deweloperską na terenie województwa lubuskiego i wielkopolskiego. Zielona Góra to obecnie kilka projektów mieszkaniowych na różnym stopniu zaawansowania. Wśród najważniejszych jest II etap Zdrojowej Polany, Moniuszki 9 ABCD oraz Lisia Apartamenty. To właśnie w towarzystwie tego ostatniego projektu zrealizowana zostanie inwestycja Lisia 10. Na cele mieszkaniowe zostanie zaadaptowany dwukondygnacyjny budynek po dawnej Fabryce Sukna Gustawa Fritze. Powstanie 26 funkcjonalnych lokali o powierzchni od 26 do 52 mkw. Do mieszkań położonych na parterze od strony zachodniej przynależeć będą ogródki. – Lisia 10 to ciekawa propozycja szczególnie dla osób traktujących zakup nowego mieszkania jako inwestycję. Wszystkie lokale będą wykończone w standardzie deweloperskim przy użyciu wysokiej klasy materiałów – mówi Izabela Woźnica-Letka z zielonogórskiego biura sprzedaży EBF Development. Dla inwestycji zaprojektowano 27 miejsc postojowych, z czego 23 znajdować się będą w część przyziemnej nowo powstałego budynku przy ul. Lisiej 12-14-16. Będą także dodatkowe miejsca postojowe naziemne. Deweloper proponuje także komórki lokatorskie o powierzchni około 1,5 lub 2,8 mkw. Planowany termin zakończenia realizacji projektu to maj 2023 roku.
Lokalizacja inwestycji umożliwia sprawny i szybki dojazdu do centrum Zielonej Góry oraz innych części miasta, zarówno samochodem jak i komunikacją miejską. Nie brakuje także szkoły, przedszkola oraz licznych sklepów i punktów handlowo – usługowych.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.