Komunikaty PR

Korzystanie z łazienki to Twoja sprawa. Czy na pewno nie słyszą Cię inni?

2020-06-08  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kupniewska
Grupa FLPR

ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Do pobrania KC ( 0.31 MB )

Łazienka jest miejscem, w którym powinniśmy czuć się komfortowo, nieważne, czy chcemy pośpiewać pod prysznicem, skorzystać z toalety, czy wypłakać swoje smutki. Jak zatem zapewnić sobie chwilę prywatności?

 

Temat, o którym zapominamy…

 

Bardzo często na etapie wyboru mieszkania zapominamy o tym, aby dokładnie zbadać, jaka jest akustyka jego pomieszczeń. Chętnie sprawdzamy, z której strony wschodzi słońce, jacy będą nasi sąsiedzi i czy mamy miejsce parkingowe, ale mało kto pamięta o tym, aby upewnić się, czy ściany są na tyle dobrze izolowane, aby zapewnić nam komfortową ciszę. To temat nadal mało popularny, a jednak bardzo ważny, dlatego czas przyjrzeć mu się bliżej.

 

Wybieraj to, co najlepsze

 

Na początku należy podkreślić, że akustyka i materiały użyte do izolacji, to nie jest najłatwiejszy temat do oceny. Dlatego w tym celu warto skonsultować się z fachowcem specjalizującym się w tej dziedzinie. Można również skorzystać z porad, jakie udziela Stowarzyszenie Komfort Ciszy, które od lat działa na rzecz lepszej akustyki w budownictwie.

 

Jak radzą nam specjaliści — mając dostęp do dokumentacji od dewelopera, od którego kupujemy mieszkanie, powinniśmy zwracać uwagę na materiały z jakich wykonana jest izolacja pomieszczeń. Bardzo ważne jest, aby materiał izolacyjny wypełniający lekkie konstrukcje z gips-kartonu miał jak najbliższy wartości 1,0 współczynnik pochłaniania dźwięku AW (alfa W). Wartość tę znajdziemy na etykiecie lub w dokumentacji danego wyrobu. Dzięki temu, kupując mieszkanie, dajemy sobie i całej rodzinie gwarancję ciszy i spokoju na długie lata.

 

Co z łazienką w Twoim mieszkaniu?

 

Jeżeli jesteśmy już posiadaczami mieszkania, ale nie odpowiada nam fakt, że królowa pomieszczeń — toaleta, nie jest zbyt dobrze wyciszona, możemy zainwestować w jej remont. Materiałem, który pomoże nam rozwiązać problem, jest doskonale pochłaniająca dźwięki wełna mineralna, np. szklana o grubości 5 cm. Jeżeli pozwala nam na to ilość miejsca, najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie przedścianki akustycznej z odpowiednim wypełnieniem. Wyeliminuje ona część dźwięków powietrznych. Kiedy problem wynika z hałasów instalacyjnych i przepływów ścieków w rurach, pomocne może okazać się obudowanie pionów instalacyjnych lekką konstrukcją z suchej zabudowy z wypełnieniem materiałem dźwiękochłonnym. Rury powinny być szczelnie otulone izolacją. Jeśli natomiast przeszkadza nam głośny przepływ mediów w przewodach i jednocześnie nie mamy miejsca na zabudowę wspomnianą wyżej, należy rozważyć otuliny izolujące o dobrych własnościach akustycznych.

 

Niezależnie od tego, w jakiej jesteśmy sytuacji, dobra akustyka budynków powinna być standardem. Niestety niektórzy deweloperzy nie przykładają się do tego tematu, wiedząc, że potencjalni klienci prawdopodobnie nie zwrócą uwagi na ten problem na etapie zakupu. Stawiają więc na minimum, jakie muszą spełniać w ramach norm, nie gwarantując pełnego spokoju i ciszy. Zmiany zaczynają się od nas — konsumentów. Jeśli zaczniemy zwracać uwagę na ten temat, inwestorzy powinni zareagować coraz lepszą jakością materiałów. Warto więc pamiętać o akustyce i własnym komforcie, który powinien być gwarancją do zakupu każdej nieruchomości.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa FLPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją Biuro prasowe
2024-11-07 | 11:00

Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją

Scandic Park wprowadził do sprzedaży kolejny etap inwestycji Bajkowy Dopiewiec. Powstaje 10 domów parterowych w zabudowie bliźniaczej. Deweloper proponuje eko rozwiązania, gdzie
Dom I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
2024-11-07 | 09:00

I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie

To będzie jedno z większych kompleksowo zaprojektowanych osiedli mieszkaniowych w Poznaniu. Budowa I etapu osiedla Junique już zakończona, a inwestor, spółka art.Locum uzyskała
Dom Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
2024-10-24 | 09:00

Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach

Sky Trust to flagowy projekt Trust Investment, który wprowadza kielecki sektor mieszkaniowy na zupełnie nowe tory. Oferowane w nim rozwiązania wykraczają daleko

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.