Kolekcja Modernizm z podwójną nagrodą w konkursie Dobry Wzór 2020
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Poznaliśmy laureatów 27. edycji konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Kolekcja Modernizm Ceramiki Paradyż zaprojektowana przez Maję Ganszyniec zdobyła aż dwie prestiżowe nagrody. Tytuł Dobry Wzór 2020 w kategorii „Sfera publiczna” oraz nagrodę specjalną Dobry Wzór dla Kultury. Ogłoszenie laureatów po raz pierwszy w historii odbyło się w formule online.
Dobry Wzór to najstarszy, niezależny i najbardziej wiarygodny polski konkurs z dziedziny wzornictwa przemysłowego. Typowanie produktów odbywa się na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy Instytutu Wzornictw Przemysłowego, ich znajomości projektowania, rynku i trendów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 179 produktów i usług, z których 114 trafiło do ścisłego finału. Podczas gali ogłoszenia wyników online poinformowano o przyznaniu 29 statuetek w 9 konkursowych kategoriach oraz 5 nagród specjalnych: Wzór Roku, Produkt Roku, Wzór Roku dla Kultury, Designer Roku i Wzór Roku dla Integracji.
Modernizm Ceramiki Paradyż triumfował dwukrotnie i był jedynym nagrodzonym produktem wśród płytek ceramicznych. Kolekcja otrzymała Nagrodę Specjalną „Wzór Roku dla Kultury”, która została przyznana przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Kultowe płytki zdobyły też prestiżowy tytuł „Dobry Wzór 2020” w kategorii Sfera Publiczna. W uzasadnieniu swojego wyboru Jury podkreśliło, że „przywrócenie do produkcji po latach ikonicznych, modernistycznych gorsecików ceramicznych przyczynia się do utrwalenia tradycji polskiego designu”. Doceniono również dostosowanie płytek do wymogów i trendów współczesnych aranżacji wnętrz poprzez dodanie nowych kształtów i formatów oraz kilku wariantów kolorystycznych.
Modernizm to połączenie tradycji i innowacji, którego elementem przewodnim są ikoniczne gorseciki. Zaprojektowana przez Maję Ganszyniec kolekcja przyciąga wzrok różnorodnymi wzorami, formatami i kolorami, oferując swobodę aranżacji. Płytki z tej serii zostały docenione także na międzynarodowej arenie, zdobywając prestiżową nagrodę Bronze A' Design Award. Ponadto były polskim kandydatem do EDIDA (ELLE Decoration International Design Awards), a także otrzymały nagrodę must have w jednym z najbardziej prestiżowych plebiscytów w dziedzinie designu w Polsce.
- Kolekcja Modernizm jest wyjątkowa, co potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez profesjonalistów nie tylko w Polsce, ale i na międzynarodowej arenie. Jej niezwykła forma, estetyka i funkcjonalność sprawiają, że cieszy się niesłabnącą popularnością wśród architektów, projektantów, inwestorów jak i klientów finalnych, doskonale wpisując się w aranżacje dzisiejszych wnętrz. To nasz hołd dla polskiej przedwojennej architektury i wzornictwa - podsumował Michał Drożdż, członek zarządu, dyrektor ds. designu i strategii marketingowej w Ceramice Paradyż.
Kolekcję Modernizm zobaczyć można na wystawie pokonkursowej, która potrwa do 29 listopada 2020 w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie. Czynna jest od wtorku do niedzieli, ze względu jednak na ograniczenia związane z pandemią, wystawę może zwiedzać równocześnie nie więcej niż 30 osób. Wstęp wolny.
Tapetowe webinary Muraspec
Pokolenie Z zrewolucjonizuje rynek nieruchomości
Nowość! BOTAMENT M20 HP – elastyczna zaprawa klejowa do wszystkich rodzajów płyt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.