Komunikaty PR

Jak przeszklenia pomagają zmniejszyć hałas?

2021-10-20  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Codziennie jesteśmy narażeni na działanie hałasu, który na dłuższą metę działa szkodliwie – powoduje problemy ze słuchem czy zwiększa ryzyko chorób. Istnieje wiele sposobów jego ograniczenia – jednym z najskuteczniejszych jest szkło dźwiękochłonne.

Jak hałas wpływa na zdrowie

Hałas jest jednym z największych zagrożeń współczesnego świata. Jest wszechobecny, ciężki do zwalczenia i może powodować poważne problemy ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. Według danych Europejskiej Agencji Środowiska, w Europie na działanie hałasu drogowego o natężeniu większym niż 55 dB narażonych jest 125 milionów ludzi[1].

Oprócz zanieczyszczenia powietrza czy wody, coraz głośniej mówi się o zanieczyszczeniu dźwiękowym. Niepożądane dźwięki o dużej głośności i natężeniu to zagrożenie nie tylko dla zmysłu słuchu, ale również innych aspektów zdrowia. Poziomy hałasu przekraczające 65 dB to zwiększone ryzyko nadciśnienia, zawału serca czy udaru. Spędzenie ośmiu godzin w środowisku, w którym hałas przekracza 85 dB może prowadzić do utraty słuchu.

Długotrwała ekspozycja na działanie hałasu powoduje również problemy ze zdrowiem psychicznym, zwiększając prawdopodobieństwo zachorowania na depresję. Powoduje również problemy ze snem, które mogą doprowadzić do poważnych schorzeń. Hałas utrudnia zaśnięcie i zaburza rytm snu, co przekłada się na niewłaściwą gospodarkę hormonalną oraz zmniejszoną odporność organizmu, która może poskutkować chorobami.

Prawo a hałas

Walka z hałasem jest trudna i uciążliwa, gdyż nie można go wyeliminować całkowicie, a jedynie ograniczać. Pokazuje to efekt Lombarda – przebywając w głośnym środowisku, będziemy głośniej mówić, żeby zostać dobrze zrozumianym, ale przyczynimy się w ten sposób do zwiększenia ogólnej głośności, co doprowadzi do konieczności jeszcze głośniejszej rozmowy itd. Dobrze widać to na przykładzie ptaków – te mieszkające w miastach śpiewają głośniej niż te z lasów, gdyż muszą przebić się przez hałas[2].

Unijna Dyrektywa 2002/49/WE głosi, że dopuszczalny poziom hałasu w porze dziennej (6:00-22:00) w terenie zabudowanym nie powinien przekraczać 60 dB, zaś w nocy nie może być wyższy niż 50 dB. Z hałasem walczy się instalując m. in. ekrany akustyczne, które pochłaniają fale dźwiękowe pochodzące z ruchu drogowego. Można go ograniczać również we własnym domu – najłatwiej za pomocą odpowiedniego przeszklenia.

Szkło w oknach, ciszej w domu

Szkło dźwiękochłonne to specjalny rodzaj szkła laminowanego, którego głównym celem jest wytłumienie dobiegających z zewnątrz fal dźwiękowych. Czynnikami decydującymi o skuteczności redukcji natężenia dźwięku są grubość szklanych tafli oraz znajdującej się między nimi folii wykonanej z PVB (poliwinylobutyralu).

Przykładem szkła wykonanego w tej technologii jest Pilkington Optiphon™. Jest to bezpieczne szkło laminowane zaprojektowane z myślą o polepszeniu izolacyjności akustycznej wnętrza. Parametry akustyczne szkła określa współczynnik Rw, który informuje o izolacyjności akustycznej przegrody i wyrażany jest w decybelach. Dla pojedynczych szyb laminowanych Pilkington Optiphon™ w zależności od grubości możemy osiągnąć współczynnik Rw nawet do 43 dB, w przypadku szyb zespolonych jedno i dwukomorowych możemy uzyskać współczynnik Rw do około 50 dB. Pamiętać należy, że izolacyjność akustyczną określa się na podstawie skali logarytmicznej – zmniejszenie hałasu o 10 dB będzie przez słuchacza odbierane jako redukcja o połowę.

Badania pokazują, że przebywanie w cichym środowisku to mniejsze ryzyko problemów ze słuchem, chorób serca, stresu czy depresji. Poza tym warto czasami odpocząć od zgiełku i hałasu współczesnego świata, przebywając w ciszy. Szkło dźwiękochłonne pomaga w jej osiągnięciu, zapewniając nie tylko barierę przed niechcianymi dźwiękami, ale również spokój ducha.

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

 


[1] https://ec.europa.eu/environment/noise/europe_en.htm

[2] https://www.sciencedaily.com/releases/2012/02/120222132930.htm

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.