Komunikaty PR

JAGA – W STRONĘ INNOWACJI

2023-03-21  |  16:00

INNOWACYJNOŚĆ to podstawa postrzegania świata, tworzenia i prowadzenia biznesu oraz ważna część filozofii marki Jaga. Innowacyjność rozumiana jest przez Jana Kriekelsa jako wprowadzanie nowych pomysłów, metod lub rozwiązań. To właśnie od innowacji zaczęła się historia marki Jaga. W 1962 roku instalatorzy (bracia Jan i Gaston Kriekels) niezadowoleni z jakości urządzeń grzewczych dostępnych na rynku, stworzyli własny wymiennik ciepła aby oprzeć na nim innowacyjną technologię Low-H20. Pół wieku temu lekkie, niewielkie, szybko nagrzewające się grzejniki Jaga były prawdziwą rewolucją techniczną i technologiczną. Następnym etapem innowacji było wzornictwo grzejników – ścienne modele z gładkim panelem, dekoracyjne grzejniki Iguana, których formę można elastycznie zmieniać w procesie produkcji, grzejnik-ornament Heatwave wykonany z betonu, grzejnik Knockonwood z obudową z naturalnego drewna i inne modele na zawsze zmieniły trendy w designie grzejników. Kolejnym krokiem Jaga w stronę przyszłości były systemy filtrująco-odświeżające powietrze (Oxygen) oraz grzejniki hybrydowe, które w jednym urządzeniu łączą funkcję ogrzewania, chłodzenia i wentylacji.
Chłodzenie to sektor, który mocno rozwija się, a zużywa znacznie więcej energii niż ogrzewanie. Według wyliczeń Międzynarodowej Agencji Energetycznej między rokiem 1990 a 2016 potroiła się ilość używanych jednostek klimatyzacyjnych (liczba sprzedanych jednostek chłodzących wyniosła 1,6 miliarda). Według prognoz do 2050 roku ilość działających urządzeń klimatyzacyjnych wyniesie 5,6 miliarda, co – jeśli nie zmieni się technologia klimatyzacyjna - wiąże się z olbrzymim zużyciem energii.

PRZYSZŁOŚĆ. Konieczność innowacji w dziedzinie pozyskiwania i zużycia energii, którą firma Jaga prognozowała już kilkadziesiąt lat temu, wybrzmiewa teraz wyraźnie zarówno w zmianach dotyczących izolacyjności budynków, globalnym gospodarowaniu energią, jak i ograniczaniu wpływu na środowisko.
- Nasza przyszłość na tej planecie zależy od innowacji w zakresie technologii i modeli biznesowych. Sukces na drodze do dekarbonizacji wymaga od nas innowacji nie tylko w sektorach energii, budynków i HVAC, ale także w transporcie i infrastrukturze, żywności i rolnictwie, leśnictwie i użytkowaniu gruntów oraz odpadach – mówił Jan Kriekels, CEO Jaga, na branżowych spotkaniach zorganizowanych na początku marca w Warszawie. - Jako Jaga Climate Designers, w swoich badaniach i rozwoju, wychodzimy daleko poza produkt. Nieustannie poszukujemy nowych sposobów działania, ulepszania każdego aspektu cyklu życia produktu, aby zapewnić utrzymanie zdrowego klimatu w pomieszczeniach i na zewnątrz.

 

INNOWACJE W ENERGETYCE I HVAC. Obecnie ogrzewanie i chłodzenie odpowiada za ponad 50% światowego zużycia energii i aktualnie jest największą formą globalnego jej wykorzystania. Gwałtownie rosnący wzrost zapotrzebowania na chłodzenie jest kolejnym globalnym problemem, na który, w kontekście pozyskiwania i zużycia energii, należy już teraz efektywnie reagować. Rozwiązaniem wydają się być alternatywne źródła energii takie jak systemy solarne czy pompy ciepła wraz z dostosowanymi do nich systemami grzewczymi i klimatyzacyjnymi. Obecnie znaczna część zapotrzebowania na energię do ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń jest zaspokajana przez spalanie paliw kopalnych, co sprawia, że sektor ten w znacznym stopniu przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczenia powietrza. Według IEA chcąc dostosować się do planu działania „Zerowych emisji netto do 2050 r.” należy zdecydowanie przyspieszyć innowacje w technologiach związanych z czystą energią. Zadanie to dotyczy nie tylko innowacji produktowych, bo znaczna część technologii, takich jak pompy ciepła już istnieje, ale też zmian w integracji i wdrażaniu nowych rozwiązań. Propozycją Jagi, skierowaną do użytkowników potrzebujących efektywnego, energooszczędnego ogrzewania oraz wydajnego, ekonomicznego chłodzenia, są urządzenia hybrydowe przygotowane i przystosowane do współpracy z technologiami niskotemperaturowymi. Niewielkie, energooszczędne jednostki poprzez doładowanie wentylatorami osiągają 3-krotnie większe wydajności niż klasyczne grzejniki. Jeśli zaś chodzi o chłodzenie podczas współpracy z pompami ciepła, Jaga oferuje dwa rodzaje chłodzenia: bez kondensacji i z kondensacją. W przypadku chłodzenia bez kondensacji, zwanego również "light cooling", powietrze schładzane jest za pomocą czynnika o temperaturze 18 st.C., co pozwala na obniżenie temperatury w pomieszczeniu o 3-5 st.C. Rozwiązanie takie umożliwia uzyskanie odpowiedniego komfortu przy niewielkim zużyciu energii i braku emisji szkodliwych gazów chłodniczych. Chłodzenie z kondensacją - „deep cooling” - jest porównywalne do standardowej klimatyzacji, co jest znacznie bardziej energochłonne niż chłodzenie bez kondensacji („light cooling”).

Gdyby na całym świecie zamiast klasycznych systemów split zastosować do chłodzenia wyłącznie hybrydowe urządzenia Jaga „light cooling” współpracujące z pompami ciepła, można byłoby globalnie oszczędzić ok. 60 proc. energii potrzebnej do klimatyzacji.

Więcej informacji na temat technologii Low-H2O oraz grzejników hybrydowych dostępnych jest na www.jaga.com.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.