Grafit - najpopularniejszy izolator termiczny
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
W powszechnej świadomości styropian zazwyczaj kojarzy się z kolorem białym. Jednak to nie tego rodzaju płyty są najpopularniejszym izolatorem termicznym. Inwestorzy najchętniej sięgają po grafitowe materiały do ocieplania. Co nimi kieruje?
Rosnąca świadomość wśród wykonawców i inwestorów sprawia, że obecnie najchętniej wybieranym materiałem ociepleniowym jest styropian grafitowy. Charakterystyczny jest tu szary kolor, uzyskiwany dzięki dodatkowi grafitu, który poprawia właściwości termoizolacyjne tego materiału. Pozwala to wyraźnie zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. Dom, w którym wykorzystano styropian grafitowy, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, nie tracąc przy tym ciepła. Ponadto styropianu grafitowego zużywa się mniej w porównaniu do standardowego, a jego właściwości termoizolacyjne są lepsze. Przekłada się to więc na znaczną oszczędność – nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku.
Lambda decyduje
Styropiany grafitowe, zwane często pasywnymi charakteryzują się niskim współczynnikiem przewodzenia ciepła - lambdą, który jest niższy niż w przypadku klasycznych, białych styropianów fasadowych. - Współczynnik przewodzenia ciepła tradycyjnego styropianu oscyluje w granicach ok. λ ≤ 0,040. Podczas, gdy styropiany energooszczędne, grafitowe mogą mieć współczynnik przewodzenia ciepła nawet λ ≤ 0,030 – podkreśla Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Grafitowe styropiany Styropminu to seria Passive λ Pro. Charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła w przedziale λ ≤ 0,033 – λ ≤ 0,030. Najczęściej stosowane są do ocieplania ścian zewnętrznych, dachów krokwiowych i podłóg na legarach. Sprawdzają się także jako izolacji „trudnych miejsc”, narażonych na powstawanie tzw. mostków termicznych, loggii, balkonów itd.
- Naszym flagowym produktem, bardzo cenionym przez inwestorów jest Styropmin Passive λ PRO 30. Lambda na poziomie 0,030 oraz wytrzymałość na ściskanie 80 kPa powodują, że styropian ten jest bardzo dobrym wyborem wśród proponowanych przez innych producentów – dodaje doradca techniczny w firmie Styropmin.
Grafitowa przyszłość
Styropian pasywny jest niezbędny w przypadku budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Choć domów pasywnych nadal jest w Polsce mało, te energooszczędne są coraz popularniejsze – głównie ze względu na rosnące ceny energii. - Zapotrzebowanie budynku energooszczędnego na energię cieplną do ogrzewania i wentylacji musi być mniejsze niż 60 kWh na m2 na rok, a domu pasywnego - mniejsze niż 15 kWh na m2 na rok. Dla porównania zwykły dom potrzebuje ok. 120 kWh na m2 na rok. Łatwo zatem policzyć, że w przypadku budynku pasywnego oszczędności sięgają prawie 90 procent. Budowa domów energooszczędnych i pasywnych jest droższa, ale realne koszty trzeba liczyć z uwzględnieniem przyszłej eksploatacji – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.