Grafit - najpopularniejszy izolator termiczny
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
W powszechnej świadomości styropian zazwyczaj kojarzy się z kolorem białym. Jednak to nie tego rodzaju płyty są najpopularniejszym izolatorem termicznym. Inwestorzy najchętniej sięgają po grafitowe materiały do ocieplania. Co nimi kieruje?
Rosnąca świadomość wśród wykonawców i inwestorów sprawia, że obecnie najchętniej wybieranym materiałem ociepleniowym jest styropian grafitowy. Charakterystyczny jest tu szary kolor, uzyskiwany dzięki dodatkowi grafitu, który poprawia właściwości termoizolacyjne tego materiału. Pozwala to wyraźnie zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. Dom, w którym wykorzystano styropian grafitowy, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, nie tracąc przy tym ciepła. Ponadto styropianu grafitowego zużywa się mniej w porównaniu do standardowego, a jego właściwości termoizolacyjne są lepsze. Przekłada się to więc na znaczną oszczędność – nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku.
Lambda decyduje
Styropiany grafitowe, zwane często pasywnymi charakteryzują się niskim współczynnikiem przewodzenia ciepła - lambdą, który jest niższy niż w przypadku klasycznych, białych styropianów fasadowych. - Współczynnik przewodzenia ciepła tradycyjnego styropianu oscyluje w granicach ok. λ ≤ 0,040. Podczas, gdy styropiany energooszczędne, grafitowe mogą mieć współczynnik przewodzenia ciepła nawet λ ≤ 0,030 – podkreśla Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.
Grafitowe styropiany Styropminu to seria Passive λ Pro. Charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła w przedziale λ ≤ 0,033 – λ ≤ 0,030. Najczęściej stosowane są do ocieplania ścian zewnętrznych, dachów krokwiowych i podłóg na legarach. Sprawdzają się także jako izolacji „trudnych miejsc”, narażonych na powstawanie tzw. mostków termicznych, loggii, balkonów itd.
- Naszym flagowym produktem, bardzo cenionym przez inwestorów jest Styropmin Passive λ PRO 30. Lambda na poziomie 0,030 oraz wytrzymałość na ściskanie 80 kPa powodują, że styropian ten jest bardzo dobrym wyborem wśród proponowanych przez innych producentów – dodaje doradca techniczny w firmie Styropmin.
Grafitowa przyszłość
Styropian pasywny jest niezbędny w przypadku budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Choć domów pasywnych nadal jest w Polsce mało, te energooszczędne są coraz popularniejsze – głównie ze względu na rosnące ceny energii. - Zapotrzebowanie budynku energooszczędnego na energię cieplną do ogrzewania i wentylacji musi być mniejsze niż 60 kWh na m2 na rok, a domu pasywnego - mniejsze niż 15 kWh na m2 na rok. Dla porównania zwykły dom potrzebuje ok. 120 kWh na m2 na rok. Łatwo zatem policzyć, że w przypadku budynku pasywnego oszczędności sięgają prawie 90 procent. Budowa domów energooszczędnych i pasywnych jest droższa, ale realne koszty trzeba liczyć z uwzględnieniem przyszłej eksploatacji – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Przemysł
Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.