Komunikaty PR

Grafit - najpopularniejszy izolator termiczny

2023-10-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

W powszechnej świadomości styropian zazwyczaj kojarzy się z kolorem białym. Jednak to nie tego rodzaju płyty są najpopularniejszym izolatorem termicznym. Inwestorzy najchętniej sięgają po grafitowe materiały do ocieplania. Co nimi kieruje?

 

Rosnąca świadomość wśród wykonawców i inwestorów sprawia, że obecnie najchętniej wybieranym materiałem ociepleniowym jest styropian grafitowy. Charakterystyczny jest tu szary kolor, uzyskiwany dzięki dodatkowi grafitu, który poprawia właściwości termoizolacyjne tego materiału. Pozwala to wyraźnie zmniejszyć grubość płyt do izolacji, a więc także ścian. Dom, w którym wykorzystano styropian grafitowy, nagrzewa się łatwiej i szybciej za sprawą oddziaływania promieni słonecznych, nie tracąc przy tym ciepła. Ponadto styropianu grafitowego zużywa się mniej w porównaniu do standardowego, a jego właściwości termoizolacyjne są lepsze. Przekłada się to więc na znaczną oszczędność – nie tylko na etapie budowy, ale przede wszystkim podczas późniejszej eksploatacji budynku.

 

Lambda decyduje

 

Styropiany grafitowe, zwane często pasywnymi charakteryzują się niskim współczynnikiem przewodzenia ciepła - lambdą, który jest niższy niż w przypadku klasycznych, białych styropianów fasadowych. - Współczynnik przewodzenia ciepła tradycyjnego styropianu oscyluje w granicach ok. λ ≤ 0,040. Podczas, gdy styropiany energooszczędne, grafitowe mogą mieć współczynnik przewodzenia ciepła nawet λ ≤ 0,030 – podkreśla Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.

Grafitowe styropiany Styropminu to seria Passive λ Pro. Charakteryzują się współczynnikiem przewodzenia ciepła w przedziale λ ≤ 0,033 – λ ≤ 0,030. Najczęściej stosowane są do ocieplania ścian zewnętrznych, dachów krokwiowych i podłóg na legarach. Sprawdzają się także jako izolacji „trudnych miejsc”, narażonych na powstawanie tzw. mostków termicznych, loggii, balkonów itd.

- Naszym flagowym produktem, bardzo cenionym przez inwestorów jest Styropmin Passive λ PRO 30. Lambda na poziomie 0,030 oraz wytrzymałość na ściskanie 80 kPa powodują, że styropian ten jest bardzo dobrym wyborem wśród proponowanych przez innych producentów – dodaje doradca techniczny w firmie Styropmin.

 

Grafitowa przyszłość

 

Styropian pasywny jest niezbędny w przypadku budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Choć domów pasywnych nadal jest w Polsce mało, te energooszczędne są coraz popularniejsze – głównie ze względu na rosnące ceny energii. - Zapotrzebowanie budynku energooszczędnego na energię cieplną do ogrzewania i wentylacji musi być mniejsze niż 60 kWh na m2 na rok, a domu pasywnego - mniejsze niż 15 kWh na m2 na rok. Dla porównania zwykły dom potrzebuje ok. 120 kWh na m2 na rok. Łatwo zatem policzyć, że w przypadku budynku pasywnego oszczędności sięgają prawie 90 procent. Budowa domów energooszczędnych i pasywnych jest droższa, ale realne koszty trzeba liczyć z uwzględnieniem przyszłej eksploatacji – podsumowuje Dariusz Pruszkowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.