Komunikaty PR

Funkcjonalność w nurcie Eko, czyli wnętrzarskie trendy w 2024 roku

2024-01-22  |  22:06
Biuro prasowe

Trendy we wnętrzach, w porównaniu z tymi panującymi na wybiegach, zostają z nami na dłużej, mając wpływ nie tylko na estetykę, ale również komfort użytkowania przestrzeni. Od kilku sezonów dyktowane są kierunkiem Eko – zarówno w rozumieniu wykorzystania barw, jak i materiałów. O tym, co modne i o czym warto pamiętać, planując aranżację, podpowiada Małgorzata Nowodworska, Dyrektor Kreatywny Nowodvorski Lighting.

Eko i jeszcze raz Eko. Gdy dookoła pośpiech, natłok informacji, potrzeba ciągłej zmiany, dom staje się ucieczką do świata spokoju, miejscem, które pozwala złapać oddech. Nic tak nie sprzyja regeneracji jak kojąca zmysły natura, mówi Małgorzata Nowodworska. Znajduje to odzwierciedlenie w wykorzystaniu wiodących od wielu sezonów stylów aranżacji. Styl boho opiera się na etnicznych wzorach i ascetycznej formie. Styl Japandi wprowadza nas w klimat japońskiego umiłowania natury, doceniając jednocześnie funkcjonalność przestrzeni i użytkowość przedmiotów. Oba wprowadzają do wnętrz spokój i harmonię. Klimat dopełnia odpowiednio dobrane oświetlenie. W nurcie pochwały naturalności powstała kolekcja SUNSET. Design opiera się na wykorzystaniu sklejki – materiału o naturalnych słojach drewna wybarwionego w modnych odcieniach brązu oraz czarnej, metalowej konstrukcji. Lampa dystansuje źródło światła od ściany, co uwalnia subtelną poświatę w postaci gry świateł w promieniu 360 stopni. Aranżacjom w stylu boho i Japandi dedykowane zostały również tegoroczne nowości Nowodvorski Lighting, m.in. kolekcje: JAPANDI, BOHO, RATTAN, HAVANA, HAITI, DROPS czy MOON XL. Ich premiera miała miejsce podczas listopadowych targów Warsaw Home & Contract 2023, dodaje Małgorzata.

 

Dążąc do naturalności unikamy nudy. Grę kolorów opieramy na kontraście – naturalne barwy przełamujemy akcentami o nasyconej czerwieni, żółci, srebra czy chromu. Przeciwstawne kierunki doceniamy również w kontekście formy, łącząc w aranżacji np. obłe meble z liniowym kształtem oświetlenia. Tym, którzy szukają nowoczesnego designu przełamującego kierunek, dedykowana jest kolekcja lamp LASER o smukłym kloszu i szerokiej palecie kolorów w satynowych odcieniach miedzi, złota i czekolady, mówi ekspertka.

 

W kontekście wspomnianej już formy królować będą obłe fotele, sofy, a nawet stoliki, dywany czy lustra. Idealnym przykładem wpisującym się w tegoroczny kierunek są lampy zewnętrzne z kolekcji STONE inspirowane naturalną bryłą kamienia, dodaje ekspertka.

 

Nie bez znaczenia pozostaje również funkcjonalność. Stawiamy na rozwiązania, które wpiszą się w trendy, ale jednocześnie zostaną z nami na długo, dostosowując się do zmiennych potrzeb i oczekiwań. Obserwujemy rosnące zainteresowanie oświetleniem technicznym i rozwiązaniami konfigurowalnymi, takimi jak m.in. MONO, system CAMELEON, CTLS czy LVM. Pozwalają one, w zależności od rodzaju, w prosty sposób wydzielić strefy w danym pomieszczeniu, równolegle oświetlić nawet najdalsze kąty, zmieniać rodzaj i położenie lamp czy wyznaczyć obwody, mówi Małgorzata Nowodworska.

 

Eko to nie tylko materiał, barwa czy forma, ale również oszczędność w kontekście czerpania z zasobów. W temacie oświetlenia coraz częściej decydujemy się na rozwiązania pozwalające na minimalizację zużycia energii elektrycznej. W ofercie Nowodvorski Lighting uznaniem cieszą się m.in. lampy wyposażone w wysokiej jakości zasilacze, takie jak np. VERTIC LED, CIRCOLO LED, BAR LED, SPIN LED czy ARM LED, dodaje Małgorzata.

 

*Wszystkie kolekcje przytoczone w materiale pochodzą z oferty Nowodvorski Lighting.

 

Ceny kolekcji:

Kolekcja SUNSET – od 739 zł
Kolekcja STONE – od 340 zł
System MONO – cena uzależniona od doboru elementów systemu
System CAMELEON – cena uzależniona od doboru elementów systemu
System CTLS – cena uzależniona od doboru elementów systemu
System LVM – cena uzależniona od doboru elementów systemu
Kolekcja LASER – od 99 zł
Kolekcja VERTIC LED – 549 zł

 

NOWOŚCI – JAPANDI, BOHO, RATTAN, HAVANA, HAITI, DROPS, MOON XL – przewidywana dostępność 
– drugi kwartał 2024

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją Biuro prasowe
2024-11-07 | 11:00

Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją

Scandic Park wprowadził do sprzedaży kolejny etap inwestycji Bajkowy Dopiewiec. Powstaje 10 domów parterowych w zabudowie bliźniaczej. Deweloper proponuje eko rozwiązania, gdzie
Dom I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
2024-11-07 | 09:00

I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie

To będzie jedno z większych kompleksowo zaprojektowanych osiedli mieszkaniowych w Poznaniu. Budowa I etapu osiedla Junique już zakończona, a inwestor, spółka art.Locum uzyskała
Dom Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
2024-10-24 | 09:00

Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach

Sky Trust to flagowy projekt Trust Investment, który wprowadza kielecki sektor mieszkaniowy na zupełnie nowe tory. Oferowane w nim rozwiązania wykraczają daleko

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.