Domy na rynku pierwotnym znów popularne
Wróciło zainteresowanie domami na rynku pierwotnym. Część z nich spełnia limity cenowe programu „Bezpieczny Kredyt 2 proc.”, co klientów zachęca. Drugim czynnikiem z pewnością są drożejące mieszkania w centrum. Deweloper More Place, potwierdza, że klienci poszukujący przestrzeni, często wybierają dom. A to zwykle oznacza spokojniejszą okolicę i niższą cenę za metr kwadratowy.
Każdy klient na rynku nieruchomości, który poszukuje więcej przestrzeni, może wybrać między dużym, przestronnym mieszkaniem w budynku wielorodzinnym a domem. Obie opcje mają swoje zalety, choć trzeba przyznać, że zwolenników wyboru domu w ostatnim czasie przybyło, podobnie jak takich osiedli. Dom to przynależna do niego działka z ogrodem i miejscami postojowymi (których nie trzeba zakupić za kilkadziesiąt tysięcy złotych), zdecydowanie więcej miejsca do przechowywania, pralnia, czy dwie łazienki. To wszystko wpływa pozytywnie na codzienny komfort, zwłaszcza, że dziś już dość często można pracować zdalnie w całości albo większą część tygodnia.
- W dobie rosnących cen mieszkań w centrum Poznania, nasza propozycja Osiedla Przy Jeziorach spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Zdarza się, że trafiają do nas klienci, którzy sprzedają mieszkanie 2-pokojowe, wspierają się w jakimś stopniu kredytem hipotecznym i kupują dom. Są też nabywcy stojący przed wyborem w stylu: 3 pokoje w najmodniejszej lokalizacji w Poznaniu czy dom z mnóstwem udogodnień w spokojnej okolicy. Często stawiają na drugą opcję. Spośród 44 lokali, które powstały w ramach całego przedsięwzięcia deweloperskiego, tylko jeden został w sprzedaży – mówi Tomasz Pietrzyński, członek zarządu firmy More Place.
Kolejnym powodem, dla którego nabywcy wybierają dom, jest możliwość skorzystania z programu „Bezpieczny Kredyt 2 procent”. Atrakcyjne warunki kredytowania, a w efekcie m.in. niższa rata kredytu, sprawiają, że klienci wybierają większą powierzchnię. – Jako deweloper, współpracujemy od lat z ekspertami firmy Notus Finanse. Z przygotowanej, przykładowej symulacji możemy się dowiedzieć, że małżeństwo lub para z dzieckiem, przy wkładzie własnym 20 proc. na kredyt na zakup domu z oferty More Place, może liczyć obecnie na ratę rzędu 2514 zł, zamiast 3816 zł, gdyby korzystali ze standardowego kredytu w ratach równych. W prostym przeliczeniu oznacza to oszczędność aż 1303 zł miesięcznie – analizuje Tomasz Pietrzyński z firmy More Place. A oprócz większej przestrzeni, czy możliwości skorzystania z „Bezpiecznego Kredytu 2 proc.” zmienił się styl życia. Dziś możemy pracować przy komputerze, będąc w domu, a niekoniecznie jechać do biura.
Ostatni moment na wybór domu
To już w zasadzie ostatni moment, żeby wybrać dom na Osiedlu Przy Jeziorach. Po pierwsze, dlatego, że został już tylko jeden lokal w III etapie inwestycji. Po drugie, rządowy program „Bezpieczny Kredyt 2 procent” cieszy się naprawdę dużym zainteresowaniem, w związku z czym warto ubiegać się o wsparcie teraz, by mieć pewność, że procedura zakończy się sukcesem.
Ostatni lokal bliźniaczy w ofercie Osiedla Przy Jeziorach ma powierzchnię 112 mkw. i cechuje się klasycznym podziałem na strefę dzienną na parterze oraz strefę nocną na piętrze. W ramach parteru zaplanowano dwa pokoje, osobną kuchnię i łazienkę. Na piętrze znalazły się dwie sypialnie, pralnia oraz osobna garderoba. Lokal jest położony na dużej działce o powierzchni 1221 mkw., co pozwala na aranżację wyjątkowego ogrodu. Wybierając ostatni gotowy dom, nabywca stawia nie tylko na sprawdzony projekt, ale też ciekawą lokalizację. Osiedle Przy Jeziorach powstało przy ulicy Golęczewskiej w Poznaniu, obok Strzeszyna i w okolicy aż trzech jezior.
Jak podkreśla przedstawiciel More Place, III kwartał 2023 był dla firmy udany. – Zakończyliśmy realizację III etapu, a kolejne domy znalazły swoich nabywców. Spodziewamy się, że niedługo zakończymy sprzedaż lokali w tej części osiedla – podsumowuje przedstawiciel More Place.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.