Komunikaty PR

Dobrze się sprząta razem – najnowsze badanie Sidolux i 30-lecie marki

2023-09-26  |  11:56
Biuro prasowe

Współdzielenie obowiązków domowych to temat, który w ostatnich latach zyskuje coraz większą uwagę. Dzięki sprawiedliwemu podziałowi obowiązków, możemy uniknąć nadmiernego obciążenia, konfliktów i frustracji, a także lepiej zaplanować nasz czas i sprostać codziennym zadaniom. Według badania IR CENTER dla marki Sidolux, prawie 90% Polaków uważa, że dom to przestrzeń wspólna, o czystość, której powinien dbać każdy. Jak jednak wygląda to w rzeczywistości?

 

Badanie „Podział obowiązków domowych”, przeprowadzone przez markę Sidolux we współpracy z IR CENTER, miało na celu pokazać, jak Polacy radzą sobie z pracą domową i jak to wpływa na ich zadowolenie i jakość życia. Badanie objęło 1000 osób, które mieszkają w co najmniej dwu osobowych gospodarstwach domowych. Celem przedsięwzięcia było zrozumienie w jaki sposób Polacy podchodzą do podziału obowiązków domowych oraz jakie czynniki wpływają na ten proces. Badanie przybliża rzeczywistość za zamkniętymi drzwiami naszych domów, kładąc nacisk na kwestie równości, współpracy oraz wyważonego planowania codziennymi czynnościami.

 

Kobiety częściej zajmują się domem 

Wyniki badania wskazują jasno – prace domowe to dodatkowe ćwierć etatu. W ciągu tygodnia poświęcamy na nie średnio 14 godzin. Choć większość ankietowanych dostrzega korzyści płynące z dźwigania ciężaru obowiązków razem z innymi domownikami, to fakt ten często nie znajduje odzwierciedlenia w praktyce. Liczby potwierdzają długo istniejący trend – nadal obserwujemy nierówności w podziale obowiązków domowych między płciami. Kobiety częściej niż mężczyźni zajmują się domem. Rzadziej deklarują również poczucie, że taki podział jest sprawiedliwy. Nadal w dużej liczbie gospodarstw to właśnie one wykonują same wiele codziennych, czasochłonnych prac takich jak gotowanie, mycie toalety czy prasowanie. Częściej też jako jedyna osoba w domu myją okna i kupują detergenty. 54% kobiet deklaruje, że czują się zmęczone obowiązkami domowymi, wśród mężczyzn jest to 30%. Niedyspozycja ta jest najbardziej powszechna wśród ankietowych w wieku 31 – 50 lat (48%), najmniej wśród osób w wieku 51 – 65 lat (29%).

Jednocześnie większość pytanych ludzi stwierdza, że dom to przestrzeń wspólna wszystkich domowników i każdy powinien dbać o jego czystość (88%) oraz to, że obowiązki domowe powinny należeć do wszystkich domowników (86%). Tylko niespełna 1/3 ankietowanych uważa, że to wyłącznie kobieta powinna być odpowiedzialna za czystość.

„Prawie 90% ankietowanych Polaków zdaje sobie sprawę z tego, że utrzymanie domu w czystości to wspólna odpowiedzialność każdego z domowników. To pozytywny sygnał, że idee współpracy i równości wchodzą w świadomość społeczeństwa. Jednakże, jak wykazują wyniki, istnieje wyraźna przepaść między tymi przekonaniami a rzeczywistym podziałem obowiązków. To wyzwanie, przed którym stoimy jako społeczeństwo – jesteśmy na dobrym tropie, ale nadal potrzebujemy realnych działań” – wyjaśnia Dorota Peretiatkowicz, Prezeska Zarządu firmy IRCenter.

 

Biorąc pod uwagę te wyniki, niezwykle istotne jest, abyśmy jako społeczeństwo skoncentrowali się na przekształceniu tych pozytywnych przekonań w praktykę. Hasło "Dobrze sprząta się razem" marki Sidolux staje się więc nie tylko wyrazem idei, lecz również zaproszeniem do wspólnego działania. Odpowiednie dzielenie obowiązków może mieć pozytywny wpływ na wszystkich domowników – nie tylko oferując im więcej czasu na przyjemności, hobby oraz pasje, ale również pomagając budować poprawne relacje na fundamentach partnerstwa i równości.

 

30 lat wspólnego sprzątania – Razem lepiej niż idealnie!

Marka Sidolux świętuje w tym roku 30 lat na rynku. Przez trzy dekady aktywnie wspiera Polaków w utrzymaniu czystości i porządku w domach. Jedocześnie promując wartości aktywnej współpracy oraz zrównoważonego zarządzania obowiązkami domowymi. Okrągłe urodziny łączą się jednak zawsze z planami i postanowieniami – marka chce kontynuować swoje działanie zgodnie z hasłem „Dobrze sprząta się razem”. Misja koncentruje się na budowaniu równowagi i współpracy wśród domowników, aby codzienne obowiązki były wspólnym wysiłkiem. Wspólny udział w pracach nie tylko ułatwia utrzymanie porządku, ale również wzmacnia relacje rodzinne. Jubileusz 30-lecia marki został uświetniony specjalnymi materiałami wideo, które ambasadorka marki Sidolux, Ula Pedantula przygotowała z okazji tej rocznicy. W swoim filmie Ula Chincz odwiedza polskie rodziny w ich domach i sprawdza, jak dzielą się obowiązkami domowymi.

Specjalny film z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Sidolux na kanale Ula Pedantula na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lj96yiMbAnI

 


Kontakt:

Biuro prasowe marki Sidolux

Aleksandra Dziedzina

e-mail: aleksandra.dziedzina@lakma.com

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją Biuro prasowe
2024-11-07 | 11:00

Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją

Scandic Park wprowadził do sprzedaży kolejny etap inwestycji Bajkowy Dopiewiec. Powstaje 10 domów parterowych w zabudowie bliźniaczej. Deweloper proponuje eko rozwiązania, gdzie
Dom I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
2024-11-07 | 09:00

I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie

To będzie jedno z większych kompleksowo zaprojektowanych osiedli mieszkaniowych w Poznaniu. Budowa I etapu osiedla Junique już zakończona, a inwestor, spółka art.Locum uzyskała
Dom Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
2024-10-24 | 09:00

Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach

Sky Trust to flagowy projekt Trust Investment, który wprowadza kielecki sektor mieszkaniowy na zupełnie nowe tory. Oferowane w nim rozwiązania wykraczają daleko

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.