Komunikaty PR

Deweloperska odpowiedzialność społeczna

2020-12-29  |  17:00

Przez ponad 30 lat działalności, spółka Agrobex zrealizowała prawie 30 inwestycji deweloperskich. Tym samym stała się wiodącym przedstawicielem branży mieszkaniowej nie tylko w Wielkopolsce, ale również w całym kraju. Pozycja lidera umożliwia, a także zobowiązuje do prowadzenia dialogu z otoczeniem. Agrobex od wielu lat angażuje się w wiele projektów niemających charakteru biznesowego, ale wynikających z zasad CSR. – Chcę, aby Agrobex nie tylko budował i sprzedawał mieszkania i domy, ale także dbał o lokalną społeczność, w której funkcjonuje, w której żyją klienci i pracownicy. – mówi Krzysztof Kruszona, prezes spółki Agrobex. Rzeczywiście, trudno nie zauważyć działalności firmy w tym obszarze.

Kilka razy w roku w poznańskich szpitalach, przy wsparciu Agrobexu odbywają się przedstawienia dla chorych dzieci. Akcje odbywają się pod nazwą Fundacja Funkomitywa i Teatru za Jeden Uśmiech. Dzieci stały się także beneficjentami cyklicznej akcji Deweloperzy Dzieciom, w której Agrobex uczestniczy od początku. W tym roku będzie to już IX edycja eventu, który nakierowany jest na pomoc dzieciom z publicznych i rodzinnych domów dziecka całej Wielkopolski. Wsparcie otrzymał również Polski Związek Niewidomych - Koło Szamotuły, gdzie już niedługo niewidome i niedowidzące dzieci otrzymają prezenty mikołajkowe. Wielkim wydarzeniem jest również Dzień Dziecka organizowany cyklicznie wraz z Przedszkolem Wesołe Skrzaty w Pobiedziskach.

Nie tylko dzieci mogą liczyć na wrażliwość i działania CSR-we ze strony Agrobexu. W mijającym roku Spólka była sponsorem plenerowej wystawy pokazującej historię i dokonania Szarych Szeregów. Wsparciem objęto również organizacje Misterium Męki Pańskiej, Nocy Muzeów oraz fundację Gajusz z Łodzi, dla której zbiórkę upominków zrobili m.in. pracownicy firmy. Ponadto, przedstawiciele dewelopera dwukrotnie już uczestniczyli w zbiórce krwi. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spółka skierowała również na Poznańskie Zoo. Przez 2 lata pod opieką był nosorożec Diuna, a aktualnie żyrafa Vilma, która już niedługo zamieszka w budowanym przez Agrobex obiekcie na terenie poznańskiego ZOO. W tych trudnych czasach Spółka nie zwalnia tempa, rozpoczęły się prace związane z remontem pomieszczeń świetlicy Caritasu. 

Agrobex dba o rozwój fizyczny dzieci i młodzieży szkolnej. Kilka lat temu z inicjatywy firmy w Swarzędzu powstała Piłkarska Akademia Agrobexu. Deweloper wpiera także akcję „Od przedszkolaka do AZSiaka, sekcję koszykówki poznańskiego AZS oraz pomagała w organizacji turnieju piłkarskiego w Tarnowie Podgórnym. Miłośnicy sportu cenią udział firmy w organizacji imprez siatkarskich takich jak Amica Cup Szamotuły czy Memoriał Arkadiusza Gołasia. Agrobex został również sponsorem głównym Finałów Mistrzostw Wielkopolski Młodziczek (zawodniczki do lat 15) w siatkówce, które odbyły w podpoznańskich Szamotułach. Wcześniej firma zdecydowała o tym, by zostać sportowym mecenasem młodzieżowego klubu „UKS Szamotulanin Szamotuły”, przekazując między innymi sprzęt sportowy. Dużą popularność zdobył kolejny projekt firmy, czyli Szkółka Biegowa, którą prowadzi maratończyk – Przemysław Walewski. W następstwie tej inicjatywy odbywają się także cykliczne biegi pod nazwą „Agrobex Cykl Biegów 5/5”. Udział wzięło już w nich kilka tysięcy biegaczy. W sierpniu bieżącego roku firma wsparła Ogólnopolski Turniej Tenisa Klasyfikacyjny Młodzików do lat 14, który odbył się w Pobiedziskach. Natomiast w Zielonej Górze, na początku 2020 roku spółka włączyła się w organizację wydarzenia „Ultramaraton Nowe Granice”, a we wrześniu była głównym sponsorem V edycji Zielonogórskich Biegów Górskich – Rollercoaster.

Promowanie sportu, szczególnie wśród młodzieży, to jedna z idei, które przyświecają naszej firmie, w kontekście działań CSR. Kluczowe jest by pomóc i dać radość jak największej liczbie osób. Co za tym idzie jesteśmy otwarci na wszelkie działania charytatywne, które z powodzeniem kreujemy od wielu lat. Te zadania realizujemy z przyjemnością, bo umiemy i lubimy to robić. – mówi Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży spółki Agrobex. Deweloper zapowiada, że to nie koniec działań. W końcu, w jego rozumieniu odpowiedzialność społeczną należy traktować nie jako filantropię, lecz jako współczesną filozofię prowadzeniu biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Sukces inwestycji mieszkalnej – o czym musisz pamiętać? Biuro prasowe
2024-04-16 | 13:15

Sukces inwestycji mieszkalnej – o czym musisz pamiętać?

Rozpoczynając przygodę z inwestycją mieszkalną, droga do sukcesu może być pełna pułapek i wyzwań. Dlatego też warto skorzystać z wiedzy ekspertów, którzy dzielą się
Dom Jakie codzienne obowiązki są najmniej lubiane przez Polaków?
2024-04-16 | 13:10

Jakie codzienne obowiązki są najmniej lubiane przez Polaków?

Jak pokazują najnowsze badania, 17% Polaków nie lubi robić prania. Nie lubimy też przyrządzania posiłków (34% badanych), sprzątania domu (32%) czy robienia codziennych
Dom Zakup czy budowa domu? Jak wybrać, oszczędzając czas
2024-04-04 | 11:00

Zakup czy budowa domu? Jak wybrać, oszczędzając czas

Decydując się na własny dom, mamy świadomość wagi tej decyzji, ponieważ często traktujemy taką nieruchomość jako już docelową, gdzie osiądziemy na dłużej. Coraz więcej firm

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

Edukacja

Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Coraz więcej absolwentów i studentów inwestuje w kursy i szkolenia, aby zdobyć praktyczne umiejętności i stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych pracodawców. Jedną z odpowiedzi edukacji na te wymagania są mikropoświadczenia, czyli dowód na określone umiejętności. W Polsce są stosunkowo mało popularne, jednak wdrożenie ich przez uczelnie mogłoby przynieść szereg korzyści – zarówno szkołom, jak i studentom i absolwentom.

Ochrona środowiska

Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie

60 proc. polskich rolników ocenia, że zmiany klimatu mają już duży wpływ na kondycję sektora. 75 proc. z nich obawia się skutków suszy i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak huraganowe wiatry, grad czy nawalne deszcze. Co trzeci ocenia, że zmiany klimatu są obecnie dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego – wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez Instytut Spraw Publicznych. Eksperci wskazują, że adaptacja do zmian klimatycznych jest niezbędna, żeby utrzymać zarówno rentowność gospodarstw rolnych, jak i ciągłość produkcji żywności. Rolników w coraz większym stopniu wspierają w tym nowe technologie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.