Komunikaty PR

Badanie Samsung: jakie lodówki wybierają Polacy i dlaczego?

2021-07-28  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Badanie Samsung dowiodło, że przy zakupie lodówki największą uwagę zwracamy na to, czy urządzenie wyposażone zostało w technologie, które umożliwią przedłużenie świeżości produktów spożywczych, na jego klasę energetyczną, a także na to czy będzie współgrać kolorystycznie z wystrojem naszych kuchni. Badanie ujawniło też szereg problemów, które zgłaszają użytkownicy, wśród których najczęściej wymieniane są ograniczenia związane z zarządzaniem przestrzenią. Wyniki badania komentuje dr Monika Hoffmann - technolog żywności i żywienia.

Gwarancja dłuższej świeżości

Odpowiednie warunki przechowywania żywności są najważniejszym parametrem, na który zwracają uwagę Polacy przy zakupie nowej lodówki. Zdecydowana większość uczestników badania zleconego przez Samsung, bo aż 84% stawia na technologie przedłużające świeżość produktów. Nie powinno to dziwić, gdyż problemy z przechowywaniem żywności są przez ankietowanych zauważane na co dzień. 17% badanych twierdzi, że owoce i warzywa szybko tracą świeżość i niemal tyle samo (16%) zauważa, że wędliny zbyt szybko wysychają. Według 14% badanych ich lodówka nierównomiernie chłodzi.

Rosnące wymagania konsumentów dotyczące lodówek wiążą się z większymi wymaganiami w stosunku do produktów, które włączane są do codziennej diety. Niezależnie od tego czy mówimy o gotowych potrawach, czy półproduktach, których dopiero zamierzamy użyć do gotowania, oczekujemy, że żywność po wyjęciu z urządzenia będzie świeża, a co za tym idzie zarówno smaczna jak i bogata w wartości odżywcze – mówi dr Monika Hoffmann.

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów w wybranych modelach lodówek Combi, Side by Side, Family Hub™ oraz Bespoke Samsung zastosował wiele zaawansowanych technologii, takich jak szuflada z kontrolą wilgotności Humidity Fresh+ i komora zero Optimal Fresh+, które zapewniają idealne warunki do tego, aby żywność dłużej pozostała przydatna do spożycia. Komory zero Optimal Fresh+ można używać na dwa sposoby. W trybie pojedynczym ustawiamy jedną, stałą temperaturę, a wybierając tryb podwójny możemy wydzielić dwie strefy z różnym poziomem temperatur*. Lewa część z niższą temperaturą stwarza optymalne warunki do przechowywania mięsa, wędlin oraz ryb, a prawa, z wyższą temperaturą jest idealna dla owoców i warzyw**. Nasze preferencje co do wielkości stref dopasujemy za pomocą podziałki, a na zewnętrznym panelu wybierzemy tryb chłodzenia. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieć pewność, że każdy produkt jest przechowywany w odpowiednich warunkach i pozostaje świeży nawet dwa razy dłużej***. Dużą rolę w utrzymaniu świeżości produktów odgrywa także odpowiednia wilgotność. W tym wypadku z pomocą przychodzi szuflada Humidity Fresh+, która zapewnia specjalne warunki o wysokim poziomie wilgotności, aby warzywa i owoce zachowały swój doskonały wygląd i smak.

Optymalne zarządzanie przestrzenią

Optymalne warunki do przechowywania są bardzo ważne, ale oprócz tego ankietowani zwracają uwagę także na przestrzeń wewnątrz urządzenia. Układanie produktów w lodówce to wyzwanie, z którym każdy z nas musi mierzyć się niemal na co dzień – po powrocie z zakupów, czy po przygotowaniu potraw dla rodziny na kilka dni do przodu. Spośród uczestników badania aż 48% twierdzi, że w lodówce brakuje im miejsca na produkty i pojemniki, a 41% z nich miewa problemy ze zmieszczeniem ciasta lub tortu. Niemal co czwarty ankietowany (28%) zwraca uwagę na brak możliwości przechowania butelek z napojami. Te wyniki wskazują nie tylko na to, że przestrzeń bywa niewystarczająca, ale także mało elastyczna w codziennym użytkowaniu. W efekcie może zdarzyć się, że produkty nie leżą w najbardziej dla nich odpowiednim miejscu w lodówce.

Często nie zastanawiamy się, gdzie kładziemy poszczególne produkty i jakich warunków potrzebują, odkładając produkty w miejsce, które po prostu jest w danym momencie wolne. Jeżeli chcemy cieszyć się dobrym smakiem potrzebujemy elastycznej przestrzeni w lodówce, która zapewni odpowiednie przechowywanie dla wszystkich produktów. Ważna jest możliwość adaptowania przestrzeni do zmieniających się potrzeb w takich okolicznościach jak przyjęcie rodzinne czy święta okolicznościowe – dodaje dr Monika Hoffmann

Samsung zaproponował rozwiązania, które mają na celu optymalizację dostępnej przestrzeni. W wybranych lodówkach zastosowano technologię SpaceMax™, która sprawia że urządzenie o tych samych gabarytach ma cieńsze ścianki, a tym samym – większą pojemność. Na przykład model Family Hub™ RS6HA8891B1 o wymiarach 178×91.2×73.5 oferuje pojemność aż 614 litrów. Dzięki trybowi Smart Conversion, kiedy tylko zechcemy, możemy w prosty sposób przekształcić zamrażarkę w lodówkę optymalizując wykorzystanie całej przestrzeni. Dzięki temu zawsze dysponujemy wystarczającą powierzchnią, aby przechowywać jeszcze większe ilości jedzenia. Ponadto na ekranie lodówki możemy wprowadzić daty przydatności przechowywanych produktów. Pozwala to na lepsze planowanie i ograniczenie marnowania żywności, dzięki przypomnieniu o produktach, dla których pozostał krótki termin ważności. Niespotykana konstrukcja półki na wino, dostępnej m.in. w modelu Combi RB34T775CS9, umożliwia umieszczanie butelek o niestandardowych rozmiarach i kształtach, a jej płaski spód daje dodatkowo możliwość przechowywania produktów w kartonowych opakowaniach czy pudełkach. To wszystko sprawia, że odpowiednie przechowywanie produktów jest o wiele prostsze.

Design ma znaczenie

Jak wynika z badania dla 60% badanych ważny jest także kolor urządzenia. Nie jest to dużym zaskoczeniem, w końcu lodówka zajmuje w kuchni centralne miejsce i zależy nam na tym, aby dobrze wkomponowała się w przestrzeń. Lodówki Combi, Side by Side, a także Family Hub dostępne są w różnych wariantach kolorystycznych, takich jak grafitowa stal, metaliczny grafit, szczotkowana stal nierdzewna czy klasyczna czerń, pozostawiając użytkownikom duże pole do wyboru. Lodówki z linii Bespoke z możliwością personalizacji oferują jeszcze więcej możliwości dopasowania. To innowacyjne lodówki z wymiennymi panelami zewnętrznymi, dostępnymi w różnych kolorach i wersjach wykończeniowych. Różnorodność materiałów (szkło satynowe, czyste szkło, metal) oraz bogata paleta kolorów (czerń, biel, lawenda, błękit i beż) pozwolą uzyskać doskonały efekt w każdym wnętrzu. Dużą zaletą Bespoke jest to, że do zakupionego modułu możemy w dowolnym momencie dodać kolejny, aby przechowywać więcej produktów. Dzięki swojemu designowi i funkcjonalności jest to z pewnością wyjątkowe na rynku rozwiązanie, które spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Komfort i energooszczędność  

Przy zakupie nowej lodówki 65% badanych zdecydowanie zwróciłoby uwagę na energooszczędność. Samsung kolejny raz wyszedł naprzeciw oczekiwaniom użytkowników wyposażając lodówki w nowy kompresor Digital Inverter zatwierdzony przez Instytut Badań i Certyfikacji VDE. Jego automatyczna praca zapewnia niskie zużycie energii przez dostosowanie prędkości do zapotrzebowania na chłodzenie. Udoskonalony kompresor umożliwia także redukując głośności urządzenia nawet do 35 dB.

 

Monika Hoffmann – dr inż., adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW. Główne obszary działalności naukowej to żywność specjalnego przeznaczenia żywieniowego; projektowanie produktu żywnościowego; towaroznawstwo żywności przetworzonej, technologia produktów pochodzenia roślinnego; żywność funkcjonalna, nowa żywność, znakowanie żywności.

O badaniu:

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI

 

Więcej informacji na www.lodowki.samsung.pl

* Ustawienia temperatur w strefach są zależne od ogólnych ustawień chłodziarki.

** Przykładowe warunki dla temperatury chłodziarki 1°C. Temperatura w lewej strefie jest obniżona o 2°C względem tej ustawionej w całym urządzeniu.

*** Wyniki testu świeżości przeprowadzone na sałacie lodowej wykonane przez SLG Prüf- und Zertifizierungs GmbH dla lodówek RS6*N8* (w porównaniu do modelu RSA1U*).

**** W porównaniu do lodówek z linii RB5000

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.