Apartamenty Jana z Kolna na półmetku
Trwają zaawansowane prace budowlane nad apartamentami Jana z Kolna. Równolegle realizowane są dwa etapy inwestycji, a pierwszy z nich osiągnął już docelowy poziom piątej kondygnacji. Łącznie powstanie 381 mieszkań. Deweloper zdradza, że budowa wyprzedza założony harmonogram, a więc piersi mieszkańcy, klucze do własnych M odbiorą jeszcze w tym roku.
Realizowane przez zielonogórskiego dewelopera EBF Development apartamenty Jana z Kolna składają się z dwóch etapów. W ramach pierwszego z nich powstają dwa, czteropiętrowe budynki z windami – jeden trzyklatkowy, drugi dwuklatkowy. Łącznie będzie to 188 mieszkań o metrażu wahającym się między 40 a 133 mkw. Ceny rozpoczynają się od 4 200 zł za mkw. Prace postępują ze sporym wyprzedzeniem. Zamontowano stolarkę okienną, w większości wykonano elewację, rozpoczęto montaż balustrad balkonowych. W części klatek schodowych zostały już położone płytki, zamontowane windy, a ściany pomalowane. Wewnątrz zakończyły się prace instalacyjne i tynkarskie. Mieszkania przygotowywane są do odbiorów. – Poziom zaawansowania prac jest na tyle wysoki, że planujemy przyśpieszyć odbiory, co oznacza, że właściciele mieszkań z pierwszego etapu jeszcze w tym roku uzyskają klucze. Jest to więc blisko trzymiesięczne wyprzedzenie założonego planu – zaznacza Izabela Woźnica-Letka, kierownik działu sprzedaży nieruchomości EBF Development. Co istotne, do każdego mieszkania przynależy darmowa komórka lokatorska. W inwestycji powstaną podziemne hale garażowe z otwartymi miejscami postojowymi. Dostępne będą też naziemne parkingi.
W przygotowaniu znajduje się również II etap, w ramach którego powstają kolejne dwa budynki – w sumie 193 lokale mieszkalne od 40 do 133 mkw. Zgodnie z harmonogramem budowa zakończy się do 31 grudnia 2021 roku, ale i tutaj postępy wyprzedzają założony plan. – Pierwszy z budynków w ramach drugiego etapu został już postawiony, drugi wyrasta z ziemi, osiągnął poziom hali garażowej – mówi Izabela Woźnica-Letka.
EBF Developement prowadzi jednocześnie kilka projektów mieszkaniowych w Zielonej Górze. Poza apartamentami Jana z Kolna w przygotowaniu znajduje się Zdrojowa Polana, gdzie pozostały 24 wolne lokale, Green Home kontunujacja, które zostało wyprzedane oraz najnowsza propozycja dewelopera – Lisia Apartamenty.
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
I etap osiedla Junique z pozwoleniem na użytkowanie
Trust Investment rewolucjonizuje standard mieszkalnictwa w Kielcach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.