DO OK SA zapowiada przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań
DO OK SA, notowana na NewConnect firma specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych, rozpoczęła jeden z głównych celów strategii rozwoju, jaką jest przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań. Firma tworzy własne produkty technologiczne, które mają posłużyć jej klientom do realizacji wyznaczonych celów. Przykładem jest rozwiązanie IoT Cloud – DoConnect – które ma przyczynić się do szybkiej transformacji firm produkujących osprzęt urządzeń niepodłączonych do chmury i tym samym umożliwić zdalną obsługę. Inwestycja w rozwiązania własne, rozszerzanie oferty consultingowej, a także dobre zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów na rynkach zagranicznych to jedne z kluczowych założeń i planów spółki na nadchodzące miesiące.
– Tworzenie konkretnych produktów i usług zorientowanych na klienta jest jednym z naszych nadrzędnych celów, nasza praca napędza rozwój tych przedsiębiorstw i zapewnia im utrzymanie ciągłości biznesowej. DoConnect to produkt, który przejęliśmy od jednej z czołowych firm w Norwegii projektującej hardware. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania mapy drogowej dla dalszego rozwoju tego rozwiązania oraz strategii potencjału rynkowego. – mówi Dmitrij Żatuchin, CEO DO OK. – DoConnect znajdzie zastosowanie w koncepcji IoT (Internet Rzeczy) oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest zaawansowana analiza danych i kontrola zdalna np. w sektorze energetyki i użyteczności publicznej, logistyce i transporcie czy w sektorze ochrony zdrowia – dodaje.
Posiadanie własnych, autorskich rozwiązań znacząco zmienia pozycjonowanie DO OK w branży IT. Firma nie ogranicza się jedynie do dostarczania usług consultingowych, czy wytwarzania oprogramowania, ale dodatkowo staje się partnerem do rozwijania biznesu w oparciu o posiadaną technologię. DO OK koncentruje się na budowaniu pozycji eksperckiej w doradztwie w oparciu o wybrane metodyki warsztatowe. – Konieczność redefinicji wartości biznesowych i dostosowanie planów działania firm do ekosystemu dotkniętego pandemią, jest ważnym etapem w procesie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie. Odpowiedzią na to jest wdrożenie oferty konsultingowej, której elementem są warsztaty planowania produktu zorientowane na wartość – mówi prezes DO OK. – W ostatnim czasie, następstwem ich przeprowadzenia było podpisanie umowy z ważnym zagranicznym partnerem na dostarczenie usług consultingu, designu i programowania produktu klienta. Założenia kontraktu będą realizowane na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy – dodaje Dmitrij Żatuchin.
DO OK działa w branży IT od dekady, w 2017 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Firma koncentruje się na ofercie konsultingowej i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych w obszarach FinTech, MedTech, Healthcare i łańcucha dostaw, z wykorzystaniem blockchain, Big Data, aplikacji internetowych, rozwiązań mobilnych i kompleksowych. Strategiczne rynki DO OK pod kątem generowanych przychodów i kluczowych projektów to Holandia, Polska, kraje DACH oraz nordyckie.
Jednym z nadrzędnych celów spółki jest rozwój przedstawicielstw zagranicznych, które pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb klientów spoza Polski i większą integrację projektów na rynku międzynarodowym. W lipcu br. DO OK otworzyła swoje biuro w Tallinnie. Wśród innych założeń firmy jest również zwiększenie liczby osób w obszarze Business Development w Holandii oraz pozyskanie partnerów Country Representative w Norwegii, Danii oraz Finlandii.
DO OK stawia również na umiędzynarodowienie w Radzie Nadzorczej, do której w tym miesiącu dołączył Janne Kalliola, znany na fińskim i estońskim rynku IT przedsiębiorca, posiadający blisko 40-letnie doświadczenie w tej branży.
- Przewodnie założenie naszej firmy jest skierowane na realizację usług programowania zmieniających życie. Dużą uwagę przywiązujemy do otwartej świadomej współpracy z klientem. Właściciel produktu ściśle współpracuje z liderem technologicznym, dzięki czemu zna proces tworzenia oprogramowania. Nasz zespół posiada dużą wiedzę na temat technologii i od czasu do czasu rzuca klientom wyzwania dotyczące kolejnych kroków lub planowanych funkcji. Poszukując najlepszych rozwiązań duży nacisk kładziemy na kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – mówi Dmitrij Żatuchin.
DO OK od dwóch lat jest aktywnym członkiem i współzałożycielem stowarzyszenia SODA (Software Development Association Poland), zrzeszającego firmy z branży IT, którego celem jest rozwijanie wzajemnej współpracy.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.