Komunikaty PR

DO OK SA zapowiada przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań

2020-07-03  |  10:30
Biuro prasowe

DO OK SA, notowana na NewConnect firma specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych,  rozpoczęła jeden z głównych celów strategii rozwoju, jaką jest przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań. Firma tworzy własne produkty technologiczne, które mają posłużyć jej klientom do realizacji wyznaczonych celów. Przykładem jest rozwiązanie IoT Cloud – DoConnect – które ma przyczynić się do szybkiej transformacji firm produkujących osprzęt urządzeń niepodłączonych do chmury i tym samym umożliwić zdalną obsługę. Inwestycja w rozwiązania własne, rozszerzanie oferty consultingowej, a także dobre zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów na rynkach zagranicznych to jedne z kluczowych założeń i planów spółki na nadchodzące miesiące.

Tworzenie konkretnych produktów i usług zorientowanych na klienta jest jednym z naszych nadrzędnych celów, nasza praca napędza rozwój tych przedsiębiorstw i zapewnia im utrzymanie ciągłości biznesowej. DoConnect to produkt, który przejęliśmy od jednej z czołowych firm w Norwegii projektującej hardware. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania mapy drogowej dla dalszego rozwoju tego rozwiązania oraz strategii potencjału rynkowego. – mówi Dmitrij Żatuchin, CEO DO OK. – DoConnect znajdzie zastosowanie w koncepcji IoT (Internet Rzeczy) oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest zaawansowana analiza danych i kontrola zdalna np. w sektorze energetyki i użyteczności publicznej, logistyce i transporcie czy w sektorze ochrony zdrowia – dodaje.

Posiadanie własnych, autorskich rozwiązań znacząco zmienia pozycjonowanie DO OK w branży IT. Firma nie ogranicza się jedynie do dostarczania usług consultingowych, czy wytwarzania oprogramowania, ale dodatkowo staje się partnerem do rozwijania biznesu w oparciu o posiadaną technologię. DO OK koncentruje się na budowaniu pozycji eksperckiej w doradztwie w oparciu o wybrane metodyki warsztatowe. – Konieczność redefinicji wartości biznesowych i dostosowanie planów działania firm do ekosystemu dotkniętego pandemią, jest ważnym etapem w procesie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie. Odpowiedzią na to jest wdrożenie oferty konsultingowej, której elementem są warsztaty planowania produktu zorientowane na wartość – mówi prezes DO OK. – W ostatnim czasie, następstwem ich przeprowadzenia było podpisanie umowy z ważnym zagranicznym partnerem na dostarczenie usług consultingu, designu i programowania produktu klienta. Założenia kontraktu będą realizowane na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy – dodaje Dmitrij Żatuchin.

DO OK działa w branży IT od dekady, w 2017 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Firma koncentruje się na ofercie konsultingowej i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych w obszarach FinTech, MedTech, Healthcare i łańcucha dostaw, z wykorzystaniem blockchain, Big Data, aplikacji internetowych, rozwiązań mobilnych i kompleksowych. Strategiczne rynki DO OK pod kątem generowanych przychodów i kluczowych projektów to Holandia, Polska, kraje DACH oraz nordyckie.

Jednym z nadrzędnych celów spółki jest rozwój przedstawicielstw zagranicznych, które pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb klientów spoza Polski i większą integrację projektów na rynku międzynarodowym. W lipcu br. DO OK otworzyła swoje biuro w Tallinnie. Wśród innych założeń firmy jest również zwiększenie liczby osób w obszarze Business Development w Holandii oraz pozyskanie partnerów Country Representative w Norwegii, Danii oraz Finlandii.

DO OK stawia również na umiędzynarodowienie w Radzie Nadzorczej, do której w tym miesiącu dołączył Janne Kalliola, znany na fińskim i estońskim rynku IT przedsiębiorca, posiadający blisko 40-letnie doświadczenie w tej branży.

- Przewodnie założenie naszej firmy jest skierowane na realizację usług programowania zmieniających życie. Dużą uwagę przywiązujemy do otwartej świadomej współpracy z klientem. Właściciel produktu ściśle współpracuje z liderem technologicznym, dzięki czemu zna proces tworzenia oprogramowania. Nasz zespół posiada dużą wiedzę na temat technologii i od czasu do czasu rzuca klientom wyzwania dotyczące kolejnych kroków lub planowanych funkcji. Poszukując najlepszych rozwiązań duży nacisk kładziemy na kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – mówi Dmitrij Żatuchin.

DO OK od dwóch lat jest aktywnym członkiem i współzałożycielem stowarzyszenia SODA (Software Development Association Poland), zrzeszającego firmy z branży IT, którego celem jest rozwijanie wzajemnej współpracy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT Biuro prasowe
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
Technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.