Komunikaty PR

DO OK SA zapowiada przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań

2020-07-03  |  10:30
Biuro prasowe

DO OK SA, notowana na NewConnect firma specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych,  rozpoczęła jeden z głównych celów strategii rozwoju, jaką jest przejście ze sfery usług do sfery rozwiązań. Firma tworzy własne produkty technologiczne, które mają posłużyć jej klientom do realizacji wyznaczonych celów. Przykładem jest rozwiązanie IoT Cloud – DoConnect – które ma przyczynić się do szybkiej transformacji firm produkujących osprzęt urządzeń niepodłączonych do chmury i tym samym umożliwić zdalną obsługę. Inwestycja w rozwiązania własne, rozszerzanie oferty consultingowej, a także dobre zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów na rynkach zagranicznych to jedne z kluczowych założeń i planów spółki na nadchodzące miesiące.

Tworzenie konkretnych produktów i usług zorientowanych na klienta jest jednym z naszych nadrzędnych celów, nasza praca napędza rozwój tych przedsiębiorstw i zapewnia im utrzymanie ciągłości biznesowej. DoConnect to produkt, który przejęliśmy od jednej z czołowych firm w Norwegii projektującej hardware. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania mapy drogowej dla dalszego rozwoju tego rozwiązania oraz strategii potencjału rynkowego. – mówi Dmitrij Żatuchin, CEO DO OK. – DoConnect znajdzie zastosowanie w koncepcji IoT (Internet Rzeczy) oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest zaawansowana analiza danych i kontrola zdalna np. w sektorze energetyki i użyteczności publicznej, logistyce i transporcie czy w sektorze ochrony zdrowia – dodaje.

Posiadanie własnych, autorskich rozwiązań znacząco zmienia pozycjonowanie DO OK w branży IT. Firma nie ogranicza się jedynie do dostarczania usług consultingowych, czy wytwarzania oprogramowania, ale dodatkowo staje się partnerem do rozwijania biznesu w oparciu o posiadaną technologię. DO OK koncentruje się na budowaniu pozycji eksperckiej w doradztwie w oparciu o wybrane metodyki warsztatowe. – Konieczność redefinicji wartości biznesowych i dostosowanie planów działania firm do ekosystemu dotkniętego pandemią, jest ważnym etapem w procesie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie. Odpowiedzią na to jest wdrożenie oferty konsultingowej, której elementem są warsztaty planowania produktu zorientowane na wartość – mówi prezes DO OK. – W ostatnim czasie, następstwem ich przeprowadzenia było podpisanie umowy z ważnym zagranicznym partnerem na dostarczenie usług consultingu, designu i programowania produktu klienta. Założenia kontraktu będą realizowane na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy – dodaje Dmitrij Żatuchin.

DO OK działa w branży IT od dekady, w 2017 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Firma koncentruje się na ofercie konsultingowej i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych w obszarach FinTech, MedTech, Healthcare i łańcucha dostaw, z wykorzystaniem blockchain, Big Data, aplikacji internetowych, rozwiązań mobilnych i kompleksowych. Strategiczne rynki DO OK pod kątem generowanych przychodów i kluczowych projektów to Holandia, Polska, kraje DACH oraz nordyckie.

Jednym z nadrzędnych celów spółki jest rozwój przedstawicielstw zagranicznych, które pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb klientów spoza Polski i większą integrację projektów na rynku międzynarodowym. W lipcu br. DO OK otworzyła swoje biuro w Tallinnie. Wśród innych założeń firmy jest również zwiększenie liczby osób w obszarze Business Development w Holandii oraz pozyskanie partnerów Country Representative w Norwegii, Danii oraz Finlandii.

DO OK stawia również na umiędzynarodowienie w Radzie Nadzorczej, do której w tym miesiącu dołączył Janne Kalliola, znany na fińskim i estońskim rynku IT przedsiębiorca, posiadający blisko 40-letnie doświadczenie w tej branży.

- Przewodnie założenie naszej firmy jest skierowane na realizację usług programowania zmieniających życie. Dużą uwagę przywiązujemy do otwartej świadomej współpracy z klientem. Właściciel produktu ściśle współpracuje z liderem technologicznym, dzięki czemu zna proces tworzenia oprogramowania. Nasz zespół posiada dużą wiedzę na temat technologii i od czasu do czasu rzuca klientom wyzwania dotyczące kolejnych kroków lub planowanych funkcji. Poszukując najlepszych rozwiązań duży nacisk kładziemy na kwestie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – mówi Dmitrij Żatuchin.

DO OK od dwóch lat jest aktywnym członkiem i współzałożycielem stowarzyszenia SODA (Software Development Association Poland), zrzeszającego firmy z branży IT, którego celem jest rozwijanie wzajemnej współpracy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.