Dlaczego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać nie tylko o hamulce
Jesień i zima to pory roku, kiedy warunki drogowe stają się bardziej wymagające. Sprawny układ hamulcowy jest absolutnie niezbędny, ale nawet najlepsze klocki hamulcowe nie zapewnią pełnej skuteczności, jeśli opony nie będą odpowiednio dobrane do panujących warunków. W dzisiejszym poradniku Steinhof przyjrzymy się bliżej temu wątkowi.
Układ hamulcowy ma kluczowy wpływ na efektywność hamowania. Jednak bez dobrej jakości ogumienia, nawet najlepsze klocki hamulcowe nie poradzą sobie z efektywnym zatrzymaniem pojazdu. Dlatego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać także o jakość opon w naszym samochodzie.
Odpowiednie opony kluczem do skutecznego hamowania
Opony to jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią, a ich odpowiedni dobór ma ogromny wpływ na efektywność hamowania. Opony zimowe, w przeciwieństwie do letnich, mają bieżnik i mieszankę gumową dostosowaną do niskich temperatur, co zapewnia lepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Już, gdy średnia temperatura powietrza utrzymuje się w okolicach siedmiu stopni Celsjusza, rekomendujemy zmianę opon z letnich na zimowe. Mieszanka przeznaczona na lato jest zdecydowanie twardsza, przez co w niskich temperaturach nie może ona uzyskać swoich optymalnych parametrów. Również projekt bieżnika mocno ogranicza “wgryzanie się” w śnieg, bądź lód na jezdni.
Hamowanie na śliskiej nawierzchni trwa dłużej
Wraz z nadejściem chłodniejszych miesięcy, droga hamowania na śliskich, mokrych nawierzchniach znacząco się wydłuża. Nawet jeśli układ hamulcowy jest w pełni sprawny, opony letnie mogą nie poradzić sobie z utrzymaniem przyczepności na śniegu czy błocie pośniegowym. Bardzo śliskim elementem na jezdni są również zbutwiałe liście. Zagrożeniem jest również czarny lód. Lokalne, gruntowne przymrozki w połączeniu z wilgocią w powietrzu sprzyjają temu zjawisku. Dlatego tak ważne jest trzymanie zdecydowanie większego odstępu pomiędzy samochodami. W ten sposób minimalizujemy ryzyko najechania na auto przed nami.
Wielosezonowe opony – czy to zawsze dobry wybór?
Opony wielosezonowe stają się coraz bardziej popularne, jednak w ekstremalnych warunkach zimowych mogą nie zapewnić takiej samej przyczepności jak opony zimowe. Kierowcy w nizinnych rejonach kraju, gdzie ilość opadów śniegu jest zdecydowanie mniejsza od terenów górskich i podgórskich, mogą pokusić się o “wielosezon”. Tutaj warto pamiętać o regularnym przekładaniu opon, aby zadbać o ich równomierne ścieranie się. Jest to jednocześnie bardzo dobra okazja do rutynowej kontroli całego układu hamulcowego. W tym, klocków hamulcowych.
Dostosowanie stylu jazdy do warunków pogodowych
Jesienne deszcze, mokre liście na drodze, a zimą śnieg i lód – to wyzwania, którym muszą sprostać kierowcy. Zmniejszenie prędkości, zachowanie większej odległości i płynność jazdy to podstawa bezpieczeństwa na drodze w sezonie zimowym.
"W Steinhof rozumiemy, że bezpieczeństwo na drodze jest składową wielu elementów. Dlatego poza aktywnym dzieleniem się wiedzą z zakresu układów hamulcowych, stawiamy też na edukację wokół tych tematów, na których znamy się najlepiej. Dlatego poza regularnym serwisowaniem układu hamulcowego, według przewidzianego harmonogramu, zachęcamy do korzystania z opon zimowych, aby były one wsparciem dla klocków hamulcowych Steinhof w sezonie jesienno-zimowym”
mówi Anna Michałków z działu marketingu firmy Steinhof.
Kierowco, zwiększ swoje bezpieczeństwo na drodze zimą!
PETRONAS i IVECO: Wspólnie na drodze ku przyszłości zrównoważonego transportu
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Przemysł
Polska spółka stworzyła innowacyjny system poprawiający bezpieczeństwo pożarowe w kopalniach. Właśnie wchodzi z nim na globalny rynek
Według statystyk Wyższego Urzędu Górniczego w tym roku w polskich kopalniach doszło do 17 pożarów. Mimo że ich liczba ostatnimi laty znacząco spadła, to taki incydent wciąż niesie ze sobą poważne zagrożenie dla pracującej pod ziemią załogi i powoduje duże straty materialne. Dlatego też kluczowe jest błyskawiczne opanowanie żywiołu, zanim zdąży się rozprzestrzenić. Temu właśnie służy innowacyjny projekt, realizowany w ramach „Ścieżki SMART” z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki, który finalizuje polska spółka PG IMKIUS.
Nauka
Polscy naukowcy poszukują innowacyjnych terapii z wykorzystaniem RNA. Na celowniku są choroby rzadkie, zakaźne i nowotwory
Dwie platformy skoncentrowane na badaniach RNA oraz biologii komórki mają służyć opracowaniu innowacji dla biomedycyny. Taki cel stawiają przed sobą naukowcy realizujący projekt RACE-PRIME w Międzynarodowym Instytucie Biologii Molekularnej i Komórkowej. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze realizowanego przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej. Badacze chcą dostarczyć nowych terapii w chorobach, dla których dotychczasowe sposoby leczenia są niewystarczające. Chodzi przede wszystkim o choroby zakaźne, wirusowe i bakteryjne oraz choroby rzadkie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.