Komunikaty PR

Dlaczego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać nie tylko o hamulce

2024-11-30  |  01:00
Biuro prasowe

Jesień i zima to pory roku, kiedy warunki drogowe stają się bardziej wymagające. Sprawny układ hamulcowy jest absolutnie niezbędny, ale nawet najlepsze klocki hamulcowe nie zapewnią pełnej skuteczności, jeśli opony nie będą odpowiednio dobrane do panujących warunków. W dzisiejszym poradniku Steinhof przyjrzymy się bliżej temu wątkowi.

Układ hamulcowy ma kluczowy wpływ na efektywność hamowania. Jednak bez dobrej jakości ogumienia, nawet najlepsze klocki hamulcowe nie poradzą sobie z efektywnym zatrzymaniem pojazdu. Dlatego w sezonie jesienno-zimowym warto zadbać także o jakość opon w naszym samochodzie.

Odpowiednie opony kluczem do skutecznego hamowania

Opony to jedyny punkt styku pojazdu z nawierzchnią, a ich odpowiedni dobór ma ogromny wpływ na efektywność hamowania. Opony zimowe, w przeciwieństwie do letnich, mają bieżnik i mieszankę gumową dostosowaną do niskich temperatur, co zapewnia lepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni. Już, gdy średnia temperatura powietrza utrzymuje się w okolicach siedmiu stopni Celsjusza, rekomendujemy zmianę opon z letnich na zimowe. Mieszanka przeznaczona na lato jest zdecydowanie twardsza, przez co w niskich temperaturach nie może ona uzyskać swoich optymalnych parametrów. Również projekt bieżnika mocno ogranicza “wgryzanie się” w śnieg, bądź lód na jezdni.

Hamowanie na śliskiej nawierzchni trwa dłużej

Wraz z nadejściem chłodniejszych miesięcy, droga hamowania na śliskich, mokrych nawierzchniach znacząco się wydłuża. Nawet jeśli układ hamulcowy jest w pełni sprawny, opony letnie mogą nie poradzić sobie z utrzymaniem przyczepności na śniegu czy błocie pośniegowym. Bardzo śliskim elementem na jezdni są również zbutwiałe liście. Zagrożeniem jest również czarny lód. Lokalne, gruntowne przymrozki w połączeniu z wilgocią w powietrzu sprzyjają temu zjawisku. Dlatego tak ważne jest trzymanie zdecydowanie większego odstępu pomiędzy samochodami. W ten sposób minimalizujemy ryzyko najechania na auto przed nami.

Wielosezonowe opony – czy to zawsze dobry wybór?

Opony wielosezonowe stają się coraz bardziej popularne, jednak w ekstremalnych warunkach zimowych mogą nie zapewnić takiej samej przyczepności jak opony zimowe. Kierowcy w nizinnych rejonach kraju, gdzie ilość opadów śniegu jest zdecydowanie mniejsza od terenów górskich i podgórskich, mogą pokusić się o “wielosezon”. Tutaj warto pamiętać o regularnym przekładaniu opon, aby zadbać o ich równomierne ścieranie się. Jest to jednocześnie bardzo dobra okazja do rutynowej kontroli całego układu hamulcowego. W tym, klocków hamulcowych.

Dostosowanie stylu jazdy do warunków pogodowych

Jesienne deszcze, mokre liście na drodze, a zimą śnieg i lód – to wyzwania, którym muszą sprostać kierowcy. Zmniejszenie prędkości, zachowanie większej odległości i płynność jazdy to podstawa bezpieczeństwa na drodze w sezonie zimowym.

"W Steinhof rozumiemy, że bezpieczeństwo na drodze jest składową wielu elementów. Dlatego poza aktywnym dzieleniem się wiedzą z zakresu układów hamulcowych, stawiamy też na edukację wokół tych tematów, na których znamy się najlepiej. Dlatego poza regularnym serwisowaniem układu hamulcowego, według przewidzianego harmonogramu, zachęcamy do korzystania z opon zimowych, aby były one wsparciem dla klocków hamulcowych Steinhof w sezonie jesienno-zimowym”

mówi Anna Michałków z działu marketingu firmy Steinhof.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Problemy społeczne

Sztuczna inteligencja napędza innowacje, ale pochłania ogromne ilości prądu. Rośnie potrzeba bardziej energooszczędnych rozwiązań

Trenowanie dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT, wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, co przekłada się na znaczące zużycie energii, porównywalne z roczną konsumpcją małych państw. Eksperci podkreślają, że konieczne jest projektowanie bardziej energooszczędnych algorytmów i systemów, które ograniczą ślad węglowy AI. Jednocześnie sztuczna inteligencja może też wspierać działania na rzecz klimatu, pomagając w optymalizacji zużycia energii i efektywniejszym zarządzaniu zasobami.

Medycyna

Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej

Zespół polskich naukowców rozwija technologię hodowania bionicznej trzustki, którą będzie można wszczepiać pacjentom kwalifikowanym obecnie do przeszczepu od zmarłego dawcy. Taka procedura jest stosowana w najcięższych przypadkach cukrzycy typu 1, a niekiedy również w cukrzycy typu 2. Badacze, tworząc innowacyjną metodę leczenia dołożyli starań, by rozwiązać ryzyko najgroźniejszego powikłania, jakim jest odrzucenie wszczepianego narządu poprzez wykrzepianie. Do zbudowania narządu będą wykorzystywane komórki pacjenta, więc układ immunologiczny nie powinien odczytywać go jako obcy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.