Display Chat Bot – autorski format reklamowy Open Mobi
Obecna rzeczywistość przyspiesza sięganie po nowoczesne technologie w biznesie i skłania wiele marek do przeniesienia aktywności reklamowych do online’u. Marketerzy szukają narzędzi, które nie tylko pozwolą im dotrzeć z ofertą do konsumentów, ale zaktywizują także tych, którzy do tej pory mieli kontakt z marką wyłącznie offline. Odpowiedzią na potrzeby wielu z nich może być Display Chat Bot – autorski format reklamowy Open Mobi. Jego innowacyjność polega na połączeniu kampanii display z funkcjonalnością komunikatorów.
Display Chat Bot to format stanowiący połączenie możliwości, jakie oferuje kampania display, stosowana przez reklamodawców mających na celu odpowiednie dotarcie ze swoją ofertą do określonych grup konsumentów z szerokim wachlarzem funkcji, które posiadają współczesne komunikatory, np. reakcji i interakcji w czasie rzeczywistym, co oznacza, że użytkownik otrzymuje w trakcie rozmowy natychmiastową odpowiedź. To między innymi dzięki nim, a także dzięki sprawnie rozwijającym się social mediom, odbiorcy przyzwyczajeni są do bycia na bieżąco, otrzymywania informacji „tu i teraz”.
– Display Chat Bot jest pierwszym na świecie produktem reklamowym, który łączy zalety reklamy online, takie jak możliwość targetowania, dostosowanie formatu do mobile i desktop, różnorodność kreacji czy przekierowanie na landing page z funkcjonalnością chatbota, czyli – szybkim udzielaniem informacji, minimalizacją dystansu między konsumentem, a marką oraz skróconą ścieżką zakupową. Działanie Display Chat Bot polega na tym, że użytkownik dostrzega kreację, a dostępny w niej komunikator wchodzi z nim w dialog i przedstawia dany produkt lub usługę. W przypadku, gdy odbiorca jest zainteresowany dokonaniem zakupu, komunikator udostępnia mu odpowiedni link – wyjaśnia Joanna Sakowska, Key Account Manager w Open Mobi.
Odpowiednio zaprojektowany bot, czyli wirtualny konsultant, realizuje scenariusze komunikacji, które zostały wcześniej precyzyjnie opracowane wspólnie z klientem – odpowiada na pytania użytkowników i sugeruje trafne rozwiązania. Co więcej, konsultant marki może również dodawać odpowiedzi na bieżąco, a nowe komunikaty stają się wtedy integralną częścią scenariuszy rozmów z botem.
– Komunikacja poprzez chatbota umożliwia sprawny przepływ informacji pomiędzy komunikatorem dostępnym w aplikacji a użytkownikiem. Dzięki temu odbiorca otrzymuje odpowiedź w tym samym czasie, w którym zadał pytanie. Łatwa i szybka komunikacja pozytywnie wpływa na relację między konsumentem a marką. Do tej pory byliśmy przyzwyczajeni do kontaktu telefonicznego czy wysyłania e-maili z pytaniem o produkt. To wszystko zajmowało stosunkowo dużo czasu i wydłużało proces zakupu – mówi Marek Naruszewicz, Sales Director w Open Mobi.
Pionierska kampania z wykorzystaniem Display Chat Bot została zrealizowana z Atopik Polska. W ciągu 5 dni uzyskała ponad 500 000 wyświetleń, ponad 20 000 kliknięć i ponad 10 000 interakcji z botem. Została również doceniona przez jury Konkursu Innovation 2020, w którym nagradzane są najciekawsze projekty z zakresu technologii, marketingu i mediów. Dzięki kampanii, Open Mobi znalazło się wśród 6 firm nominowanych w kategorii Innowacyjne Media – formaty mediowe i reklamowe.
Krótka prezentacja wideo tego formatu dostępna jest tutaj: https://youtu.be/Wwmr47okz-U
***
Open Mobi to agencja digitalowa, która pomaga dotrzeć z przekazem do każdego segmentu konsumenckiego niezależnie czy to poprzez mobile czy desktop. Bazując na własnym know-how oraz nowoczesnych technologiach, realizuje kampanie, które swoim zasięgiem obejmują miliony unikalnych użytkowników.
Działalność agencji skupiona jest wokół czterech głównych obszarów: mobile marketingu, Social Audience, Mobile Ads Design Studio oraz autorskiej platformy DMP, która poprzez machine learning oraz AI zbiera i analizuje dane ze środowiska internetowego, mobile web, mobile apps oraz od dostawców usług internetowych. Współpracuje przy tym z ponad 30 zewnętrznymi platformami DMP. Więcej informacji na temat spółki oraz jej realizacji dostępnych jest na www.openmobi.pl.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.