Deweloperzy otwierają się na klientów i promocje
Tej jesieni firmy deweloperskie stoją przed wieloma wyzwaniami. Na zupełnie innym, niższym poziomie niż rok temu jest rynek kredytów hipotecznych, za to w ostatnim czasie wzrosły koszty wielu surowców, co przekłada się na cenę metra kwadratowego budowanego mieszkania. Co można w takich okolicznościach zrobić? Z pewnością dostosować swoją strategię, otworzyć się na każdego klienta, proponując m.in. promocje oraz dni otwarte na osiedlach.
O tym, że deweloperzy decydują się na różnego rodzaju promocje, informuje firma doradcza Rednet Consulting. W specjalnie przygotowanym raporcie możemy przeczytać, że analitycy wśród 1500 oferowanych przez deweloperów osiedli na sześciu największych rynkach mieszkaniowych w Polsce, wyszukali około 20 różnych promocji. Gwarancja ceny lokalu mieszkalnego, rabat na komórki lokatorskie, garaż, promocje na wykończenie wnętrz, czy akt notarialny za symboliczną złotówkę – kreatywność biur sprzedaży jest naprawdę spora. Ponadto największe rabaty sięgają nawet 100 000 zł. Warto też podkreślić, że wybór mieszkań nadal jest spory.
Także na poznańskim rynku klienci nadal mogą wybierać: Poznań lub przedmieścia. Deweloperzy w swojej ofercie mają zarówno mieszkania, jak i domy, co pokazały ostatnie Targi Mieszkań i Domów, ale nie tylko. Wiele firm, korzystając z przyjaznej, słonecznej pogody wczesną jesienią zorganizowała dni otwarte w biurze, na inwestycji albo takie wydarzenie właśnie planuje.
- Za nami jesienne Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu, które jak zawsze wygenerowały spore zainteresowanie naszymi projektami. Realizujemy inwestycje Reduta Nowe Podolany i Apartamenty Bergera, w których tydzień po tygodniu przybywa rezerwacji ze strony klientów. Naszą strategię dostosowujemy do aktualnych realiów, a każdemu klientowi poświęcamy maksymalnie dużo uwagi – mówi Agata Nowaczyk z poznańskiego biura sprzedaży EBF Development.
Art.Locum oferuje mieszkania w I etapie inwestycji Junique na poznańskim Grunwaldzie. Projekt został zaprezentowany na jesiennych targach mieszkaniowych 24 i 25 września, a tydzień później, 1 października odbyły się drzwi otwarte w poznańskim biurze art.Locum przy ul. Jeleniogórskiej. – Wybrane mieszkania 2- i 3-pokojowe mamy w promocyjnych cenach, nawet poniżej 9000 zł brutto za mkw. – mówi Joanna Rzelechowska z biura sprzedaży spółki art.Locum.
Podobnie jesień przebiega w biurze Quadro Development i na budowie kolejnego już projektu tej firmy. Na zbiegu ulic: Głównej i Smolnej w Poznaniu powstaje inwestycja o nazwie Rynek Wschodni. Ceny mieszkań rozpoczynają się od 8600 złotych brutto za mkw., czyli poniżej aktualnie średniej ceny metra kwadratowego w Poznaniu. Lokale mieszkalne w inwestycji można kupić, korzystając z rządowego programu „Mieszkanie bez wkładu”. Dzięki temu do kredytu hipotecznego nie jest wymagany wkład własny, a 100 procent ceny nieruchomości może być kredytowane. To szczególnie korzystne dla osób, które do tej pory np. wynajmowały lokal mieszkalny lub stancję studencką, a wysokie koszty nie pozwoliły na zgromadzenie wkładu własnego. Z kolei osoby posiadające takie środki finansowe, mogą je przeznaczyć np. na wykończenie i aranżację wnętrza mieszkania.
Promocje pod miastem
W poszukiwaniu ciekawych, a nawet promocyjnych ofert, warto zajrzeć na przedmieścia Poznania. Bardzo ciekawą propozycję ma biuro sprzedaży inwestycji Nowa Murowana, bo mieszkanie 3-pokojowe można kupić za 399 999 zł brutto, czyli rabat wynosi kilkadziesiąt tysięcy złotych. – Dzięki temu cena za metr kwadratowy to nieco ponad 6000 zł brutto, czyli z dużym potencjałem wzrostu wartości, a jednocześnie konkurencyjnie względem Poznania – mówi Patrycja Pilarczyk z biura sprzedaży Nowa Murowana.
Nowymi mieszkaniami w promocyjnej cenie przyciąga gmina Dopiewo pod Poznaniem. Deweloper Scandic Park buduje Nove Dopiewo, czyli kameralny budynek wielorodzinny z mieszkaniami z ogródkami na parterze (nawet powyżej 100 mkw.) i balkonami. Wyjątkowa promocja obejmuje m.in. mieszkania 2-pokojowe, które można nabyć już od 289 900 zł brutto, a miejsce parkingowe jest w cenie lokalu. Ponadto Scandic buduje Bajkowy Dopiewiec, nowoczesne domy parterowe. Cena domu o powierzchni 77 mkw. została zmieniona z 477 400 zł na 467 400 zł brutto. W cenie nieruchomości zawarta jest nowoczesna instalacja fotowoltaiczna, która zapewnia stałe i niskie koszty ogrzewania, prądu, a także ciepłą wodę.
Budowy i biura otwarte na klientów
Po wielu dniach ograniczeń związanych z pandemią, w ostatnim czasie już na stałe powróciły wszelkie możliwości spotkań z klientami. Targi Mieszkań i Domów, wizyty w biurach sprzedaży, czy spotkania pokazowe na budowanych osiedlach znów są możliwe, z czego firmy deweloperskie oraz klienci chętnie korzystają. – Wszystkie osoby zainteresowane naszą ofertą zapraszamy do umówienia spotkania na Osiedlu Przy Jeziorach. Dzięki temu można nie tylko zobaczyć budowę, ale też gotowe etapy inwestycji oraz dom pokazowy. Szczególnie ta ostatnia możliwość będzie interesująca, ponieważ pozwala dokładnie poznać przestrzeń mieszkalną i każde pomieszczenie – mówi Tomasz Pietrzyński, członek zarządu firmy More Place.
- Skala zaawansowania naszych inwestycji Rodzinne Podolany w Poznaniu i Nowy Gruszczyn w gminie Swarzędz pozwala na spotkania pokazowe, dzięki czemu nabywcy mogą zobaczyć wybrany przez siebie dom lub mieszkanie. Natomiast zainteresowani mogą poznać architekturę osiedli i finalnie się przekonać, który projekt będzie dla nich idealny – wyjaśnia Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments.
- Na Rodzinnym Zakątku mamy domy szeregowe gotowe do odbioru w ramach V etapu inwestycji. Umawiając się na spotkanie pokazowe, nasi klienci zyskują szereg korzyści, ponieważ mogą wejść do wybranego przez siebie lokalu, poznać podwyższony standard deweloperski, który oferujemy, a nawet poznać możliwości aranżacyjne domu. O szczegółach można porozmawiać w naszym biurze zlokalizowanym na terenie inwestycji. Nie organizujemy „drzwi otwartych” dla wszystkich w jednym terminie, ponieważ nasi klienci cenią sobie indywidualne spotkania – zauważa Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
- Każdy nasz projekt to nie tylko atrakcyjna lokalizacja i wysoki standard realizacji. Stawiamy na najwyższy poziom relacji klient-deweloper. Przychodząc do biura sprzedaży Proxin, klient może liczyć na pełne doradztwo. Gwarantujemy opiekę merytoryczną zespołu, a nasze biuro sprzedaży jest czynne też w soboty, co stanowi dodatkowe udogodnienie. Ponadto klienci, którzy szukają swojego wymarzonego M, mają możliwość wejść do 7 etapu Nowych Ogrodów. Oczywiście po wcześniejszym umówieniem się ze sprzedawcą. Jest to zdecydowanie duży atut przy wyborze nowego lub pierwszego mieszkania – opisuje Piotr Łopatka z firmy Proxin.
Jaki kamień naturalny wybrać na podłogę? Porady i inspiracje
Nowa Murowana z miesiącem korzyści
Bajkowy Dopiewiec przed konkurencją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.