Komunikaty PR

Czy zużyte klocki hamulcowe piszczą? Poradnik Steinhof

2024-10-31  |  23:45
Biuro prasowe

Piszczenie hamulców to zjawisko, które może budzić niepokój u kierowców, ponieważ może wskazywać na problemy w układzie hamulcowym. Czy jednak zawsze związane jest ono z zużyciem klocków hamulcowych? W poradniku Steinhof odpowiadamy na to pytanie.

Podróż samochodem powinna być z założenia komfortowym doświadczeniem. Współczesne auta średniej i wyższej klasy potrafią bardzo sprawnie izolować od dźwięków z zewnątrz podczas jazdy. Gdy do naszych uszu dobiega odgłos piszczenia podczas hamowania, możemy mieć w głowie kilka przemyśleń. Jednym z nich jest takie, które sugeruje, że nasz komplet klocków hamulcowych zużył się i potrzebna jest ich wymiana.

Dlaczego hamulce piszczą?

Piszczenie klocków hamulcowych to wynik wibracji, jakie powstają w momencie kontaktu klocka z tarczą hamulcową. Wibracje te mogą być wywołane różnymi czynnikami, w tym montażem, warunkami eksploatacyjnymi czy nawet jakością użytych materiałów. Dźwięk ten jest najczęściej słyszalny przy delikatnym hamowaniu, co bywa irytujące, ale nie zawsze jest oznaką poważnych problemów.

Renomowani producenci, tacy jak Steinhof, stosują różne technologie, aby zredukować ryzyko występowania wibracji i związanych z nimi dźwięków. Przykładem są nakładki antypiskowe, które mają na celu poprawienie komfortu akustycznego użytkowników samochodów. Mimo to, piszczenie może pojawiać się zarówno w przypadku nowych, jak i zużytych klocków.

Zużycie a piszczenie

W przypadku zużytych klocków hamulcowych piszczenie jest jednym z typowych objawów, szczególnie w starszych pojazdach, które nie posiadają czujników zużycia. W miarę starcia warstwy ciernej, odkrywa się metalowa blaszka, która przy kontakcie z tarczą hamulcową może wydawać charakterystyczny dźwięk. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana klocków na nowe.

Jednak piszczenie może również występować w klockach, które nie są zużyte, a zostały przegrzane. Na ich powierzchni roboczej tworzy się szklista warstwa, która powoduje nieprzyjemny hałas. W takim przypadku zaleca się delikatne przetarcie klocków papierem ściernym w celu przywrócenia ich pierwotnych właściwości. Jeżeli problem dotyczy tarcz hamulcowych, które uległy odkształceniu, konieczna jest ich wymiana, ponieważ odkształconych tarcz nie da się przywrócić do pierwotnego stanu.

Inne przyczyny piszczenia

Nie zawsze jednak piszczenie oznacza zużycie lub przegrzanie klocka hamulcowego. Woda i zanieczyszczenia, które dostaną się pomiędzy klocek a tarczę, mogą powodować czasowe piszczenie, które ustępuje, gdy woda wyparuje lub zanieczyszczenia zostaną starte w procesie hamowania. Podobnie, nieprawidłowy montaż klocków może prowadzić do powstania wibracji i w efekcie piszczenia. Ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie elementy układu hamulcowego są prawidłowo zamontowane, a w razie potrzeby poprawnie zamontować je ponownie.

Jak Steinhof radzi sobie z problemem piszczenia?

Steinhof, jako doświadczony producent klocków hamulcowych, stawia na jakość i komfort użytkowania. W swoich produktach stosuje antypiskowe nakładki oraz mieszanki cierne najwyższej jakości, opracowane we współpracy z niemieckimi specjalistami. Te rozwiązania minimalizują ryzyko wystąpienia piszczenia, a tym samym podnoszą komfort akustyczny. Klocki półmetaliczne, które są standardem w samochodach cywilnych, okresowo mogą wydawać dźwięki, ale dzięki technologiom stosowanym przez Steinhof, te problemy są skutecznie redukowane.

"Piszczenie klocków hamulcowych może być wynikiem wielu czynników – od zużycia, przez przegrzanie, po nieprawidłowy montaż czy wpływ warunków atmosferycznych. Ważne jest, aby dokonywać regularnych przeglądów układu hamulcowego i w przypadku pojawienia się piszczenia, podjąć odpowiednie działania diagnostyczne. Steinhof, jako producent wysokiej jakości klocków hamulcowych, stawia na bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania, oferując rozwiązania minimalizujące ryzyko wystąpienia tego rodzaju problemów - 

Dawid Tarchała, kierownik działu badań i rozwoju Steinhof

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Farmacja

Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.