Komunikaty PR

Czas przełączyć się na słońce – nowe lampy IKEA zasilane energią słoneczną

2023-03-31  |  11:00
Biuro prasowe

Elektryczność jest istotną częścią naszego codziennego życia, dlatego potrzebne są rozwiązania, które będą bardziej przyjazne środowisku. IKEA, we współpracy z Little Sun, opracowała oświetlenie LED SAMMANLÄNKAD wykorzystujące promieniowanie słoneczne i chce zachęcić ludzi do korzystania z ekologicznych źródeł energii.

Większość zasobów energetycznych jest ograniczona, kosztowna i negatywnie wpływa na środowisko. Według danych aż 800 milionów ludzi na świecie żyje bez prądu. Słońce jest najpotężniejszym naturalnym źródłem energii i jest dostępne dla każdego. IKEA postanowiła to wykorzystać i, łącząc siły z firmą Little Sun, stworzyła SAMMANLÄNKAD – oświetlenie LED zasilane energią słoneczną. Za pomocą dwóch funkcjonalnych lamp ich twórcy chcą zainspirować ludzi do korzystania z niej jak najczęściej.

Pierwsza z propozycji to stołowa lampa LED, która może być piękną lampą na biurko lub sufitową, a po wyjęciu z podstawki służyć jako latarka. To zaawansowane rozwiązania technologiczne o oryginalnym designie, który zawiera wiele odniesień do układu planetarnego. Żyroskop, zainspirowany ruchem planet wokół słońca, obraca się we wszystkie strony, dzięki czemu rozświetli każdy zakamarek Twojego domu.

Drugą propozycją jest przenośna lampa LED zaprojektowana z myślą o przygodach, zarówno tych w domu, jak i w plenerze. Dzięki w pełni naładowanym akumulatorom lampa może posłużyć także jako power bank. To energia słoneczna w Twojej kieszeni.

Little Sun to idealny partner do tego projektu, który wnosi piękne, artystyczne wzornictwo do technicznego podejścia do paneli słonecznych. W IKEA wierzymy, że SAMMANLÄNKAD to mały wielki krok w stronę bardziej przyjaznej środowisku przyszłości. Korzystanie w 100% z odnawialnej energii elektrycznej jest ważną częścią naszego zobowiązania do stania się przyjazną dla klimatu marką do 2030 roku – mówi James Futcher, lider kreatywny IKEA w Szwecji.

Firma Little Sun została założona w 2012 roku przez artystę Olafura Eliassona i inżyniera Frederika Ottesena. Organizacja pracuje nad dostarczaniem niedrogich rozwiązań oświetleniowych i energetycznych społecznościom bez dostępu do energii elektrycznej.  Little Sun inicjuje działania na rzecz klimatu, a poprzez współpracę z IKEA chce sprowokować ludzi na całym świecie do refleksji na temat 800 milionów ludzi żyjących bez dostępu do prądu.

Lampy SAMMANLÄNKAD będą dostępne w sklepach, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od kwietnia 2023 roku. Po więcej inspiracji zapraszamy na IKEA.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.