Ciekawe badanie Nextbase
Święta to nie tylko czas radości, ale także zwiększonego ruchu i potencjalnych kolizji. W czasie, gdy ulice rozświetlają dekoracje, nasze głowy przetwarzają niekończące się listy zakupów i pilnych spraw do załatwienia. Dodajmy do tego nieodśnieżone drogi, korki, zatłoczone galerie handlowe i resztę sfrustrowanych kierowców w samochodach wokół nas. Brzmi jak przepis na przedświąteczny stres!
Jednym z celów, które przyświecają Nextbase jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, poprzez jej produkty. Posiadanie kamery samochodowej pozwala na uniknięcie wielu nieprzyjemnych sytuacji. W razie kolizji na pomoc mogą przyjąć takie rozwiązania wideorejestratorów Nextbase jak inteligentny tryb parkingowy czy system Emergency SOS. Ten ostatni może wezwać służby medyczne na miejsce wypadku, gdy ze strony kierowcy nie będzie żadnej reakcji.
W celu jak najlepszego dopasowania swoich kamer samochodowych do potrzeb użytkowników firma cyklicznie prowadzi badania rynku wśród kierowców Zbliżający się okres świąteczny skłonił Nextbase do zadania również kilku pytań „z przymrużeniem oka”, zaś same wyniki okazały się dość interesujące
Wyjaśnijmy to raz na zawsze – Last Christmas czy All I want for Christmas
Podczas świąt wielu z nas spędza więcej czasu w samochodzie. Przemieszczamy się z miejsca na miejsce, głównie słuchając radia. Jednak na długo przed świętami rozgłośnie przypominają sobie i odświeżają świąteczne hity. Jedne z nich były napisane z myślą o tej okazji, inne zostały w tę konwencję wpisane wbrew pierwotnym założeniom. Marka Nextbase postanowiła dowiedzieć się, który ze świątecznych hitów polscy kierowcy darzą mniejszą sympatią. Tą piosenką jest „Last Christmas”, zespołu Wham!, który wskazało 19% respondentów. Drugie miejsce przypadło „All I Want for Christmas Is You”, autorstwa Mariah Carey (wskazana przez 15% respondentów). Dość nieoczekiwanie niewiele mniej respondentów (13%) jako najbardziej denerwującą piosenkę wskazało „Merry Christmas Everyone”, Shakin Stevensa. Co ciekawe, tolerancja na dwie ostatnie piosenki wzrasta wraz z wiekiem, a wśród respondentów powyżej 55 roku życia miały one zaledwie 10% wskazań. Z kolei za najbardziej lubianą piosenkę można uznać Driving home for Christmas, autorstwa Chris Rea, która została wskazana zdecydowanie najmniej razy.
Ty %(@#$ - czyli jak przeklinamy za kółkiem
Podobno przeklinanie pomaga rozładować emocje, takie jak strach czy złość. Choć dalecy jesteśmy od namawiania do takiej formy ekspresji, to rzucenie wiązanki pod nosem, we własnym samochodzie, jest dużo lepszą reakcją niż bezpośrednia agresja. Wszyscy poruszamy się tymi samymi drogami, w tych samych warunkach, w podobnym pędzie. W takiej sytuacji każdą metodę rozładowania emocji bez szkody dla innych należy uznać za dobrą. Naszych respondentów zapytaliśmy, jakimi epitetami najczęściej posługują się podczas jazdy. Na najniższym stopniu podium znalazł się ”Palant” wskazany przez 16% respondentów. Drugie miejsce zajmuje „Baran” (21%), a najczęściej używanym epitetem okazał się „Idiota” z 34% wskazań. Okazuje się, że z tej formy rozładowania emocji za kierownicą korzystamy niezależnie od płci – zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Zaledwie 22% ankietowanych zadeklarowało, że nie przeklina za kierownicą.
Przedświąteczna przestroga
Wybierając się w podróż należy zadbać o kondycję własną oraz samochodu. 19% respondentów zadeklarowało, że doświadczyło mikrosnu podczas prowadzenia pojazdu, a 36% stwierdziło, że na śliskiej lub mokrej nawierzchni zdarzyło im się stracić panowanie nad autem i zjechać z drogi.
O badaniu:
Informacje opierają się na ankiecie przeprowadzonej przez YouGov Deutschland GmbH w imieniu Nextbase. W trakcie tego procesu (w dniach 23-29 listopada 2023 r.) w Polsce przebadanych zostało 1058 pełnoletnich osób, które posiadają lub użytkują samochód. W kolejnych miesiącach marka Nextbase podzieli się dalszymi wnioskami z badania.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.