CARIAD i TomTom opracowują nową generację nawigacji dla Grupy Volkswagen
CARIAD, firma należąca do Volkswagena, zajmująca się oprogramowaniem i technologią motoryzacyjną oraz TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosiły dziś, że wspólnie opracowują najlepszy w swojej klasie produkt nawigacyjny dla Grupy Volkswagen. Innowacyjna usługa będzie łączyła doświadczenie TomTom w dostarczaniu hybrydowej nawigacji i wiodących w branży informacji trafficowych z kompetencjami CARIAD w zakresie zapewniania najwyższej jakości doświadczeń użytkownika i integracji z pojazdem. Wieloletnia umowa pomiędzy firmą TomTom a Grupą Volkswagen obejmuje wszystkie rynki na świecie z wyłączeniem Chin i jest kontynuacją udanej i długiej współpracy. TomTom od wielu lat jest zaufanym partnerem Grupy Volkswagen w zakresie dostarczania usług związanych z ruchem drogowym.
CARIAD, który pracuje nad oprogramowaniem i platformami hardware dla wszystkich marek Grupy Volkswagen, opracuje UI/UX nawigacji, jak również wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie z użytkowania nawigacji dla klientów marek Grupy Volkswagen. Nowy software house Volkswagena ma na celu ścisłą integrację nawigacji z platformami samochodowymi, zapewniając płynne działanie najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz infotainment. Wykorzystując wielkość globalnej floty Grupy Volkswagen i korzystając z jej danych, CARIAD będzie stale ulepszać jakość i zasięg usług nawigacyjnych. Do 2030 roku CARIAD ma na celu podłączenie do Automotive Cloud Grupy Volkswagen nawet 40 milionów pojazdów na całym świecie.
Firma TomTom opracowała unikalne rozwiązanie nawigacyjne, które bezbłędnie zintegruje się z cyfrowymi kokpitami Grupy Volkswagen, dostarczając częste aktualizacje over-the-air. Najnowocześniejszy produkt nawigacyjny TomTom oparty jest na chmurze i korzysta z bardzo szybkich, aktualnych informacji o trasach oraz ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze wskazówki i najdokładniejsze szacowane czasy dotarcia do celu. W przypadku braku łączności danych, rozwiązanie korzysta z oprogramowania pokładowego, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki współpracy z firmą TomTom wykonujemy kolejny krok w kierunku przekształcenia samochodów Grupy Volkswagen w motoryzacyjne doświadczenie, które płynnie integruje się z cyfrowym życiem kierowcy,” powiedział Francisco Moreno, Head of Navigation w CARIAD. „Korzystając z zaufanego wsparcia i fachowej wiedzy firmy TomTom, w połączeniu z obszerną flotą pojazdów connected Grupy Volkswagen, wprowadzimy na rynek wiele ekscytujących innowacji, które przyczynią się do bezpieczniejszej, bardziej efektywnej czasowo i intuicyjnej jazdy".
Pierwsze modele, w których zostanie zaprezentowana technologia nawigacji nowej generacji, to samochody elektryczne, które wyjadą na drogi w 2023 roku. Pojazdy te będą korzystać z zasięgu EV i dokładności wyznaczania tras, która jest o wiele bardziej precyzyjna niż wszystkie inne obecnie dostępne rozwiązania. Trwają również prace nad pionierskimi funkcjami, takimi jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i traffic zależny od pasa ruchu, a także bardziej zaawansowanymi i spersonalizowanymi wrażeniami z jazdy samochodem elektrycznym.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Grupą Volkswagen poprzez współpracę z CARIAD, liderem w przemyśle samochodowym,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Informacja, która dotyczy tego, że nasze najnowocześniejsze rozwiązanie nawigacyjne zasili kolejną generację cyfrowych kokpitów w Grupie Volkswagen - od samochodów seryjnych po linie premium – i zapewnienie ciągłej integracji oraz dostarczania innowacji w nadchodzących latach, jest kolejnym ważnym momentem w historii naszej współpracy”.
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Philips pomaga w pracy!
Jazda z przyczepą kempingową - co warto wiedzieć? Poradnik Steinhof
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.