CARIAD i TomTom opracowują nową generację nawigacji dla Grupy Volkswagen
CARIAD, firma należąca do Volkswagena, zajmująca się oprogramowaniem i technologią motoryzacyjną oraz TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosiły dziś, że wspólnie opracowują najlepszy w swojej klasie produkt nawigacyjny dla Grupy Volkswagen. Innowacyjna usługa będzie łączyła doświadczenie TomTom w dostarczaniu hybrydowej nawigacji i wiodących w branży informacji trafficowych z kompetencjami CARIAD w zakresie zapewniania najwyższej jakości doświadczeń użytkownika i integracji z pojazdem. Wieloletnia umowa pomiędzy firmą TomTom a Grupą Volkswagen obejmuje wszystkie rynki na świecie z wyłączeniem Chin i jest kontynuacją udanej i długiej współpracy. TomTom od wielu lat jest zaufanym partnerem Grupy Volkswagen w zakresie dostarczania usług związanych z ruchem drogowym.
CARIAD, który pracuje nad oprogramowaniem i platformami hardware dla wszystkich marek Grupy Volkswagen, opracuje UI/UX nawigacji, jak również wizualizację map, tworząc unikalne doświadczenie z użytkowania nawigacji dla klientów marek Grupy Volkswagen. Nowy software house Volkswagena ma na celu ścisłą integrację nawigacji z platformami samochodowymi, zapewniając płynne działanie najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz infotainment. Wykorzystując wielkość globalnej floty Grupy Volkswagen i korzystając z jej danych, CARIAD będzie stale ulepszać jakość i zasięg usług nawigacyjnych. Do 2030 roku CARIAD ma na celu podłączenie do Automotive Cloud Grupy Volkswagen nawet 40 milionów pojazdów na całym świecie.
Firma TomTom opracowała unikalne rozwiązanie nawigacyjne, które bezbłędnie zintegruje się z cyfrowymi kokpitami Grupy Volkswagen, dostarczając częste aktualizacje over-the-air. Najnowocześniejszy produkt nawigacyjny TomTom oparty jest na chmurze i korzysta z bardzo szybkich, aktualnych informacji o trasach oraz ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze wskazówki i najdokładniejsze szacowane czasy dotarcia do celu. W przypadku braku łączności danych, rozwiązanie korzysta z oprogramowania pokładowego, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.
„Dzięki współpracy z firmą TomTom wykonujemy kolejny krok w kierunku przekształcenia samochodów Grupy Volkswagen w motoryzacyjne doświadczenie, które płynnie integruje się z cyfrowym życiem kierowcy,” powiedział Francisco Moreno, Head of Navigation w CARIAD. „Korzystając z zaufanego wsparcia i fachowej wiedzy firmy TomTom, w połączeniu z obszerną flotą pojazdów connected Grupy Volkswagen, wprowadzimy na rynek wiele ekscytujących innowacji, które przyczynią się do bezpieczniejszej, bardziej efektywnej czasowo i intuicyjnej jazdy".
Pierwsze modele, w których zostanie zaprezentowana technologia nawigacji nowej generacji, to samochody elektryczne, które wyjadą na drogi w 2023 roku. Pojazdy te będą korzystać z zasięgu EV i dokładności wyznaczania tras, która jest o wiele bardziej precyzyjna niż wszystkie inne obecnie dostępne rozwiązania. Trwają również prace nad pionierskimi funkcjami, takimi jak nawigacja na poziomie pasa ruchu i traffic zależny od pasa ruchu, a także bardziej zaawansowanymi i spersonalizowanymi wrażeniami z jazdy samochodem elektrycznym.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Grupą Volkswagen poprzez współpracę z CARIAD, liderem w przemyśle samochodowym,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Informacja, która dotyczy tego, że nasze najnowocześniejsze rozwiązanie nawigacyjne zasili kolejną generację cyfrowych kokpitów w Grupie Volkswagen - od samochodów seryjnych po linie premium – i zapewnienie ciągłej integracji oraz dostarczania innowacji w nadchodzących latach, jest kolejnym ważnym momentem w historii naszej współpracy”.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.