Komunikaty PR

Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa

2024-09-23  |  14:30
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 9.77 MB )

Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych powrotów z imprez. Celem kampanii jest dotarcie do osób bawiących się w tych popularnych, stołecznych miejscach i wyposażenie ich w informacje na co zwracać uwagę podczas wychodzenia z imprezy i wracania do domu. To pierwsza taka współpraca Bolt w Polsce. 

To już trzeci rok jak Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka, prowadząc wspólnie rozmaite działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz firma oraz fundacja postanowiły połączyć siły z trzema popularnymi, warszawskimi barami, aby wspólnie promować dobre praktyki na temat bezpiecznej imprezy i powrotu z niej do domu. W akcji udział biorą Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw. 

W ramach akcji, w tych trzech barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii Z kolei Feminoteka przeszkoli także obsługę barów, aby wyposażyć ją w wiedzę jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje, jak odpowiednio reagować i się komunikować w trudnych sytuacjach, a także co robić widząc klienta  pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.

Badania pokazują, że 77% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób nie pogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom – komentuje Karolina Domagalska, fundacja Feminoteka. 

Natomiast Bolt przy tej okazji wytyczył najlepsze miejsca odbioru pasażerów dla gości, według wskazań obsługi. Dzięki temu dojście do taksówki ma być jak najkrótsze i najbezpieczniejsze. Jednocześnie firma wyposażyła partnerskie bary w pulę darmowych przejazdów, które obługa może wykorzystać w razie sytuacji awaryjnej.  

W Bolt bardzo poważnie podchodzimy do tematu bezpieczeństwa w przejazdach i podejmujemy w tym kierunku rozmaite inicjatywy. Dlatego bardzo nas cieszy, że do ruszającej właśnie kampanii włączyły się tak popularne, stołeczne bary jak właśnie Bar Studio, Plan B czy Plac Zabaw. Wspólnie z barami oraz naszym partnerem merytorycznym fundacją Feminoteka chcemy sprawić, aby imprezy i powroty do domu były bezpieczne.   osoby mogły spędzić dobrze czas oraz bezpiecznie wrócić do domu - komentuje Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce. 

Bezpieczeństwo w przejazdach Bolt

Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorujemy również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Od wiosny 2022 roku Bolt regularnie współpracuje z fundacją Feminoteka, która wsparła m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców na temat bezpieczeństwa. Od czerwca 2022 roku działa weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym - funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu w naszej aplikacji. We wrześniu 2023 roku Bolt, jako pierwsza z największych platform na rynku, wprowadziła możliwość nagrywania dźwięku w czasie przejazdu. Ponadto Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 48 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce.

Projekt jest pierwszym takim zrealizowanym przez Bolt. Bary, kluby czy inne miejsca rozrywkowe,  zainteresowane podobną współpracą, proszone są o kontakt z Bolt. 

 


 

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Bolt ma ponad 200 milionów klientek i klientów w 50 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawy jedzenia i artykułów spożywczych.

 

Więcej informacji: www.bolt.eu 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Bolt
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1 Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:00

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek 9. generację systemów na chipie (SoC) serii ARTPEC. Format AV1
Bezpeczeństwo Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
2024-12-05 | 09:00

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe

• W 2023 r. odnotowano prawie 2985 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych*.  • Znacząca liczba takich zdarzeń pokazuje jak istotne jest odpowiednie
Bezpeczeństwo DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
2024-10-28 | 14:40

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?

Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej (DORA) dotyczy instytucji finansowych, zarówno tych tradycyjnych, jak również fintechów, które oferują usługi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

Konsument

Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

Konsument

Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł

Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.