Komunikaty PR

Szkło widoczne dla ptaków, opracowane dla ochrony przyrody

2021-03-22  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Pilkington United Kingdom Limited, należący do NSG Group, opracował nowe szkło Pilkington AviSafe™. Jego specjalna powłoka zapobiega zderzaniu się ptaków z oknami i szklanymi fasadami budynków.

Większość ptaków zderza się ze szkłem, gdy mylą to, co jest widoczne w jego odbiciu, z prawdziwym przedmiotem, takim jak drzewa lub otwarte niebo. Pilkington AviSafe™ ma wzór wzmacniający odbicie promieniowania UV, które jest bardziej widoczne dla ptaków niż dla ludzi, co pomaga zapobiegać kolizjom i zapewnia maksymalną przejrzystość, zachowując jednocześnie estetyczny wygląd szkła.

Szkło będzie wspierać projektantów, gdy ustawodawcy zaczną egzekwować stosowanie materiałów przyjaznych dla ptaków w budownictwie. Na przykład w Stanach Zjednoczonych w Nowym Jorku i San Francisco przyjęto regulacje, które zachęcają do specyfikacji szkła widocznego dla ptaków.

Szkło Pilkington AviSafe™ odbija głównie fale w paśmie UV, które ptaki widzą najostrzejszej. Oznacza to, że ptaki widzą naprawdę jasny wzór zakłócający odbicie, więc lokalizują przeszkodę i nie lecą w tym kierunku. Wzór na zewnętrznej powierzchni jest estetyczny dla ludzkiego oka i ledwo widoczny od wewnątrz, umożliwiając niezakłócony widok i wysoką przepuszczalność światła. Dzięki naszej innowacji możliwe jest tworzenie projektów, które są bezpieczne dla dzikiej przyrody, bez konieczności rezygnacji z dużej ilości szkła używanego do przeszkleń zewnętrznych budynku – tłumaczy Leo Pyrah, kierownik produktu w Pilkington UK.

Pilkington AviSafe™ będzie stosowany na zewnętrznej powierzchni szyby zespolonej i może być łączony z innymi produktami marki Pilkington w celu uzyskania dodatkowych korzyści, takich jak izolacja termiczna, ochrona przed słońcem, bezpieczeństwo i ochrona przed hałasem.

Szkło zostało pomyślnie przetestowane w rezerwacie przyrody Mere Sands Wood w pobliżu centrum badawczo-rozwojowego NSG Group w Wielkiej Brytanii. Testowany produkt został zainstalowany w nowym budynku dla zwiedzających i w kawiarni, aby zmniejszyć ryzyko zderzenia się 170 różnych gatunków ptaków występujących w parku z oknami. Teren, zarządzany przez Lancashire Wildlife Trust, to dawna kopalnia piasku wykorzystywana do wydobywania minerałów do produkcji szkła. Chcieliśmy, aby nasze nowe obiekty były miejscem, w którym ludzie mogliby wygodnie obserwować dziką przyrodę i cieszyć się pięknym widokiem naszego rezerwatu przyrody. Pilkington AviSafe™ pozwoliło nam to zapewnić bez narażania życia wielu różnych gatunków ptaków – powiedziała Alice Singleton, dyrektor ds. marketingu w Lancashire Wildlife Trust.

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia, części zamienne i specjalistyczne rynki szyb transportowych. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz cyfrowych oznakowań i wyświetlaczy. Produkty technologiczne obejmują bardzo cienkie szkło do wyświetlaczy, soczewki i światłowody do drukarek oraz włókno szklane używane w separatorach akumulatorów i paskach rozrządu silnika. Posiadamy duże udziały w większości rynków produktów architektonicznych i motoryzacyjnych na świecie, o szerokim zasięgu geograficznym, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów, których działalność, szczególnie w przypadku rynku oryginalnych szyb samochodowych, ma coraz bardziej globalny charakter. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
Bezpeczeństwo Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1
2024-12-18 | 10:00

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek 9. generację systemów na chipie (SoC) serii ARTPEC. Format AV1
Bezpeczeństwo Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
2024-12-05 | 09:00

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe

• W 2023 r. odnotowano prawie 2985 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych*.  • Znacząca liczba takich zdarzeń pokazuje jak istotne jest odpowiednie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.