Naucz Twoje dziecko jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Firma Trend Micro Polska, w ramach swojego globalnego programu Internet Safety for Kids and Families (ISKF), uruchomiła dzisiaj pierwszą polską edycję konkursu online na wideo i plakat pt. „What's Your Story?” 2020. Konkurs ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu ich do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych. Kwestie te są o tyle ważne, ponieważ jak wynika z badania Trend Micro w Polsce, z czerwca br., pomimo np. regulaminu Facebooka i TikToka, co drugie dziecko w wieku 8-12 lat korzysta z tych mediów społecznościowych. Ponadto 1/3 rodziców nie potrafiłaby ustawić kontroli rodzicielskiej na telefonie/tablecie lub komputerze.
Globalny program Trend Micro Internet Safety for Kids & Families — ISKF, od 2008 roku prowadzi na całym świecie działania, które mają na celu pomoc dzieciom, rodzinom i szkołom unikać zagrożeń w sieci i uczyć zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych. Inicjatywa dotarła już do ponad 2,5 mln rodziców, nauczycieli i młodych ludzi na całym świecie, promując odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z Internetu. Od roku działa również w Polsce, a dziś — 12 października, w Dzień Bezpiecznego Komputera zainaugurowano konkurs online „What’s Your Story?”.
– Naszą misją od ponad 30 lat jest zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej wymiany informacji na całym świecie, nie wyłączając dzieci. Dlatego nasz konkurs „What’s Your Story?”, który realizujemy w ramach globalnej inicjatywy Trend Micro „Internet Safety for Kids & Families” skierowany jest właśnie do najmłodszych. Formuła konkursu ma zachęcać dzieci nie tylko do zgłębiania wiedzy na temat zasad związanych z tworzeniem filmów, wykorzystywaniem wizerunków i własności innych osób, ale także przybliżyć im dobre praktyki nt. bezpiecznego wykorzystywania Internetu – mówi Anna Falkowska z Trend Micro Polska.
Konkurs „What’s Your Story?” na najlepszy film lub plakat skierowany jest do szkół podstawowych w całej Polsce. Jego ideą jest zachęcenie dzieci i młodzieży do kreatywnego odpowiedzenia na pytanie związane z Internetem, a tym samym skłonienie najmłodszych do refleksji nad bezpieczeństwem w sieci. W konkursie mogą wziąć udział uczestnicy indywidualni, grupy młodzieży i szkoły. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie plakatu lub krótkiego filmu odpowiadającego na pytania: „Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Internet przestał dziś istnieć?”. Zgłoszenia można przesyłać od dziś do 17 grudnia 2020.
Na uczestników, którzy po raz pierwszy będą przygotowywać takie prace i nie wiedzą, od czego zacząć czekają liczne materiały edukacyjne i wskazówki, które pomogą zamienić ich wspaniałe pomysły w niesamowity film lub plakat. Przygotowaną pracę należy zamieścić na stronie konkursu, a po jej opublikowaniu udostępniać społeczności do wyświetlania, komentowanie i lajkowania. Każdy uczestnik musi promować przesłany film lub plakat wśród przyjaciół, rodzin, kolegów z klasy i społeczności, ponieważ prace z najwyższą liczbą wyświetleń i lajków przejdą do finału, a Jurorzy zdecydują, które z nich zostaną nagrodzone.
Grono jurorów przyzna jedną główną nagrodę za najlepszą pracę edycji oraz dodatkowo nagrody w pięciu kategoriach. Wśród nagród znajdują się m.in. kamera sportowa, tablet graficzny i wyposażenie świetlicy o wartości 5000 złotych.
Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na https://whatsyourstory.trendmicro.pl/!
W ramach programu ISKF przeprowadzone zostało również badanie 'Dzieci jako użytkownicy Internetu – kwestie bezpieczeństwa oraz obawy rodziców z tym związane’. Zachęcamy do zapoznania się z jego wynikami.
Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1
Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.