Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w kampanii „Włącz ochronę oczu”
Właściwa postawa przed ekranem laptopa, czy włączanie redukcji niebieskiego światła np. w laptopie MateBook D 16 – to tylko niektóre z katalogu dobrych nawyków, stworzonego przez Huawei i Polskie Towarzystwo Optometrii i Optyki w ramach kampanii edukacyjnej „Włącz ochronę oczu”.
Kampania ma dostarczyć Polakom wiedzę o tym, jak dbać o oczy i wzrok w czasach, gdy restrykcje sanitarne – i wynikające z nich praca i nauka zdalna – zmuszają nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera.
Huawei MateBook D 16 to najnowszy laptop w portfolio marki z aż 16-calowym ekranem FullView zapewniającym wysokie wrażenia wizualne, ze wsparciem aż dwóch technologii chroniących wzrok użytkownika.
Dziś ruszyła strona internetowa dedykowana kampanii, dostępna pod adresem: https://consumer.huawei.com/pl/offer/wlaczochroneoczu/, w której znajdują się pogłębione treści edukacyjne. Głównym elementem kampanii „Włącz ochronę oczu” jest zbiór prostych i zarazem skutecznych zasad i wskazówek, opracowany przez ekspertów PTOO, które warto włączyć do swojej codzienności. Huawei, producent między innymi laptopów, zlecił badania, które potwierdziły, że Polacy spędzają więcej czasu przed ekranami w czasie pandemii, narzekają na kondycję oczu i nie mają wystarczającej wiedzy, jak o nie zadbać.
Badanie Ipsos dla Huawei wykazało, że aż 67% Polaków spędza więcej czasu przed komputerem w porównaniu do okresu sprzed pandemii, czyli przed marcem 2020. Niemal połowa (47%) ocenia, że czas spędzany przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Aż 70% z tej grupy deklaruje, że jest to przyczyna pogorszenia kondycji ich oczu. Najczęściej wymieniane dolegliwości to zmęczenie oczu, pogorszenie ostrości widzenia, łzawienie i pieczenie oraz suchość oka.
Z badania wynika też, że 43% Polaków nie podejmuje żadnych działań chroniących oczy, tłumacząc to najczęściej brakiem wiedzy. Niska jest też świadomość istnienia technologii ochrony wzroku w nowoczesnych laptopach. Aż 61% badanych nie wie, co to jest redukcja niebieskiego światła, 69% nie ma wiedzy o technologii redukcji migotania ekranu.
- Zaskoczyło nas, że tak wiele osób nic nie robi, by pomóc swoim oczom. Wielu Polaków nie wie też, że w nowoczesnych laptopach dostępne są ważne funkcje chroniące oczy, takie jak redukcja niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu, obecne na przykład w naszym najnowszym laptopie MateBook D 16. Jako producent laptopów uznaliśmy, że edukacja w tej kwestii jest ważna i potrzebna, stąd katalog dobrych nawyków przygotowany wspólnie z ekspertami PTOO. Proste ćwiczenia i zasady, które polecamy włączyć do codziennych rytuałów, by samodzielnie wesprzeć swoje oczy i wzrok – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i e-commerce, CMO w Huawei CBG Polska.
W ramach kampanii, eksperci PTOO radzą, jak ustawić laptop względem źródła światła, w jaki sposób przyjąć dobrą postawę przy biurku, jak ćwiczyć oczy i jak dbać o ich nawilżanie „od środka” za pomocą odpowiedniej diety, jak samodzielnie zrobić „test suchego oka” i jakiej pomocy można oczekiwać od optometrysty. Kampania uświadamia też przydatność i znaczenie technologii chroniących oczy, dostępnych w nowoczesnych laptopach, takich jak redukcja emisji niebieskiego światła i redukcja migotania ekranu.
- Zlecone przez Huawei badanie Ipsos potwierdza to, co jako optometryści na co dzień obserwujemy w swoich gabinetach. Warunki pracy i nauki zdalnej sprawiły, że bardziej nadwyrężamy nasze oczy poprzez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. Z tego powodu nawet mało znaczące do tej pory zaburzenia widzenia powodują dolegliwości u osób, które dotychczas funkcjonowały nieźle. Pacjenci częściej niż zwykle obserwują u siebie i swoich dzieci zamazywanie się obrazu pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Dlatego z przyjemnością postanowiliśmy wesprzeć kampanię edukacyjną Huawei „Włącz ochronę oczu”, która ma dostarczyć Polakom kilka najważniejszych wskazówek, jak dbać o wzrok, gdy sytuacja zmusza nas do spędzania większej ilości czasu przed ekranem komputera – mówi Luiza Krasucka, optometrystka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Optometrii i Optyki.
Kampania edukacyjna „Włącz ochronę oczu” będzie realizowana poprzez media i liderów opinii publicznej, w placówkach medycznych zainteresowanych tematem, w komunikacji do partnerów biznesowych Huawei oraz pracowników firmy, a także w kanałach komunikacji PTOO.
Nadmierna ekspozycja na światło niebieskie, emitowane przez większość urządzeń cyfrowych, może prowadzić do zespołu objawów nazywanego cyfrowym zmęczeniem wzroku. Światło niebieskie reguluje cykl dobowy człowieka i wpływa na możliwości poznawcze, pamięć oraz dobry nastrój, jednak zbyt długie korzystanie z urządzeń cyfrowych tuż przed snem może go zaburzyć i w efekcie powodować zmęczenie w ciągu dnia. Redukcja niebieskiego światła jest więc szczególnie istotna w sytuacji, gdy czas spędzany prze laptopem wydłuża się tak, jak dzieje się to obecnie. Po włączeniu funkcji „Nocne światło” w ustawieniach ekranu laptopa Huawei Matebook D 16, kolory wyświetlacza zmieniają się na cieplejsze, przez co emisja niebieskiego światła zostaje ograniczona. Skuteczność tego rozwiązania w MateBook D 16 została potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland.
Z kolei częstotliwość odświeżania ekranu powinna być na tyle wysoka, by nie powodować męczącego dla oczu wrażenia migotania. W badaniach naukowych, w których porównywano wyświetlacze cyfrowe o wysokiej i niskiej częstotliwości odświeżania obrazu, pacjenci korzystający z ekranów o niższej częstotliwości zdecydowanie częściej zgłaszali objawy zmęczenia i bólu oczu oraz dyskomfortu wzrokowego niż druga grupa ankietowanych. Technologia redukcji migotania, również dostępna w MateBook D 16 i potwierdzona certyfikatem TÜV Rheinland, wykorzystuje inteligentną regulację podświetlenia oraz ogranicza występowanie niskich poziomów jasności, które mogą niekorzystnie wpływać na wzrok użytkownika.

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Transport
Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia

W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.