Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa
Marlena Ruszkowska
Bolt
Graniczna 4
00-130 Warszawa
marlena.ruszkowska|bolt.eu| |marlena.ruszkowska|bolt.eu
732011440
https://www.linkedin.com/in/marlena-ruszkowska-ab6155154/
Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych powrotów z imprez. Celem kampanii jest dotarcie do osób bawiących się w tych popularnych, stołecznych miejscach i wyposażenie ich w informacje na co zwracać uwagę podczas wychodzenia z imprezy i wracania do domu. To pierwsza taka współpraca Bolt w Polsce.
To już trzeci rok jak Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka, prowadząc wspólnie rozmaite działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz firma oraz fundacja postanowiły połączyć siły z trzema popularnymi, warszawskimi barami, aby wspólnie promować dobre praktyki na temat bezpiecznej imprezy i powrotu z niej do domu. W akcji udział biorą Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw.
W ramach akcji, w tych trzech barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii Z kolei Feminoteka przeszkoli także obsługę barów, aby wyposażyć ją w wiedzę jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje, jak odpowiednio reagować i się komunikować w trudnych sytuacjach, a także co robić widząc klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Badania pokazują, że 77% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób nie pogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom – komentuje Karolina Domagalska, fundacja Feminoteka.
Natomiast Bolt przy tej okazji wytyczył najlepsze miejsca odbioru pasażerów dla gości, według wskazań obsługi. Dzięki temu dojście do taksówki ma być jak najkrótsze i najbezpieczniejsze. Jednocześnie firma wyposażyła partnerskie bary w pulę darmowych przejazdów, które obługa może wykorzystać w razie sytuacji awaryjnej.
- W Bolt bardzo poważnie podchodzimy do tematu bezpieczeństwa w przejazdach i podejmujemy w tym kierunku rozmaite inicjatywy. Dlatego bardzo nas cieszy, że do ruszającej właśnie kampanii włączyły się tak popularne, stołeczne bary jak właśnie Bar Studio, Plan B czy Plac Zabaw. Wspólnie z barami oraz naszym partnerem merytorycznym fundacją Feminoteka chcemy sprawić, aby imprezy i powroty do domu były bezpieczne. osoby mogły spędzić dobrze czas oraz bezpiecznie wrócić do domu - komentuje Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce.
Bezpieczeństwo w przejazdach Bolt
Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorujemy również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Od wiosny 2022 roku Bolt regularnie współpracuje z fundacją Feminoteka, która wsparła m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców na temat bezpieczeństwa. Od czerwca 2022 roku działa weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym - funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu w naszej aplikacji. We wrześniu 2023 roku Bolt, jako pierwsza z największych platform na rynku, wprowadziła możliwość nagrywania dźwięku w czasie przejazdu. Ponadto Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 48 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce.
Projekt jest pierwszym takim zrealizowanym przez Bolt. Bary, kluby czy inne miejsca rozrywkowe, zainteresowane podobną współpracą, proszone są o kontakt z Bolt.
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Bolt ma ponad 200 milionów klientek i klientów w 50 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawy jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu
Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1
Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
Bank Gospodarstwa Krajowego i spółka Tauron podpisały umowę pożyczki, dzięki której spółka dostanie 11 mld zł na modernizację i unowocześnienie swojej sieci elektroenergetycznej oraz dostosowanie jej do rosnącej liczby źródeł OZE. To rekordowa kwota i największe jak dotąd finansowanie inwestycji wspierającej transformację energetyczną w Polsce. Środki na ten cel pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Infrastruktura
Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla rosnącej populacji będą filarami zbliżającej się rewolucji rolniczej. Wysiłki rolników będą nakierowane na ograniczanie zasobów wodnych, śladu węglowego przy jednoczesnym zwiększaniu plonów i ochrony roślin przed szkodnikami. Trudno będzie to osiągnąć bez innowacji – zarówno cyfrowych, jak i biologicznych. Rolnicy w Polsce są otwarci na nowe rozwiązania, ale potrzebują do tego wsparcia eksperckiego i finansowego.
Telekomunikacja
Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
– Patrzymy na innowacje globalnie. To oznacza, że Grupa Orange inwestuje tutaj, w Polsce, w 300-osobowy zespół, który tworzy usługi skalowalne wykorzystywane przez całą grupę – mówi Marcin Ratkiewicz, dyrektor Orange Innovation Poland. Poza Francją to największy zespół badawczo-rozwojowy operatora. Polscy inżynierowie specjalizują się m.in. w AI, cyfrowej transformacji biznesu i sieci czy automatyzacji procesów. CERT Orange Polska – czyli jedno z czterech głównych centrów cyberbezpieczeństwa Grupy Orange – wyznacza trendy w tym obszarze dla innych europejskich rynków. Jak wskazuje ekspert, globalne podejście zwiększa efektywność kosztową i buduje kulturę eksperymentowania.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.