Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa

Marlena Ruszkowska
Bolt
Graniczna 4
00-130 Warszawa
marlena.ruszkowska|bolt.eu| |marlena.ruszkowska|bolt.eu
732011440
https://www.linkedin.com/in/marlena-ruszkowska-ab6155154/
Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych powrotów z imprez. Celem kampanii jest dotarcie do osób bawiących się w tych popularnych, stołecznych miejscach i wyposażenie ich w informacje na co zwracać uwagę podczas wychodzenia z imprezy i wracania do domu. To pierwsza taka współpraca Bolt w Polsce.
To już trzeci rok jak Bolt współpracuje z fundacją Feminoteka, prowadząc wspólnie rozmaite działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami. Teraz firma oraz fundacja postanowiły połączyć siły z trzema popularnymi, warszawskimi barami, aby wspólnie promować dobre praktyki na temat bezpiecznej imprezy i powrotu z niej do domu. W akcji udział biorą Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw.
W ramach akcji, w tych trzech barach pojawią się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii Z kolei Feminoteka przeszkoli także obsługę barów, aby wyposażyć ją w wiedzę jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje, jak odpowiednio reagować i się komunikować w trudnych sytuacjach, a także co robić widząc klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Badania pokazują, że 77% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych. Kluby nocne to przestrzenie, które sprzyjają nadużyciom, dlatego tak bardzo cieszy nas inicjatywa Bolta, Planu Be, Placu Zabaw i Baru Studio, które chcą zwiększyć bezpieczeństwo uczestniczek imprez. Feminoteka przeszkoli pracowników klubów w zakresie pomagania osobom doświadczającym przemocy seksualnej, tak żeby umiały reagować w sposób nie pogłębiający urazu psychicznego pokrzywdzonych. Personel będzie też przeszkolony w kwestii skutecznych sposobów reagowania na molestowanie i przemoc seksualną. W ten sposób chcemy skupić się nie tylko na wspieraniu, gdy dojdzie do nadużycia, ale również na zapobieganiu takim sytuacjom – komentuje Karolina Domagalska, fundacja Feminoteka.
Natomiast Bolt przy tej okazji wytyczył najlepsze miejsca odbioru pasażerów dla gości, według wskazań obsługi. Dzięki temu dojście do taksówki ma być jak najkrótsze i najbezpieczniejsze. Jednocześnie firma wyposażyła partnerskie bary w pulę darmowych przejazdów, które obługa może wykorzystać w razie sytuacji awaryjnej.
- W Bolt bardzo poważnie podchodzimy do tematu bezpieczeństwa w przejazdach i podejmujemy w tym kierunku rozmaite inicjatywy. Dlatego bardzo nas cieszy, że do ruszającej właśnie kampanii włączyły się tak popularne, stołeczne bary jak właśnie Bar Studio, Plan B czy Plac Zabaw. Wspólnie z barami oraz naszym partnerem merytorycznym fundacją Feminoteka chcemy sprawić, aby imprezy i powroty do domu były bezpieczne. osoby mogły spędzić dobrze czas oraz bezpiecznie wrócić do domu - komentuje Martyna Kurkowska, rzeczniczka prasowa Bolt w Polsce.
Bezpieczeństwo w przejazdach Bolt
Według danych firmy 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku w aplikacji wszystkie przejazdy w aplikacji Bolt są śledzone za pomocą sygnału GPS, a ich trasa jest zapisywana. Monitorujemy również czas trwania przejazdów, co pozwala na wykrycie nieoczekiwanie długich przystanków podczas przejazdu. Od wiosny 2022 roku Bolt regularnie współpracuje z fundacją Feminoteka, która wsparła m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców na temat bezpieczeństwa. Od czerwca 2022 roku działa weryfikacja kierowców Bolt w czasie rzeczywistym - funkcja ma na celu potwierdzenie, czy zdjęcie wykonane przez kierowcę w czasie rzeczywistym pasuje do zarejestrowanego profilu w naszej aplikacji. We wrześniu 2023 roku Bolt, jako pierwsza z największych platform na rynku, wprowadziła możliwość nagrywania dźwięku w czasie przejazdu. Ponadto Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 48 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce.
Projekt jest pierwszym takim zrealizowanym przez Bolt. Bary, kluby czy inne miejsca rozrywkowe, zainteresowane podobną współpracą, proszone są o kontakt z Bolt.
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Bolt ma ponad 200 milionów klientek i klientów w 50 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawy jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.