Avanade wspiera organizacje we wdrożeniu Microsoft 365 Copilot
- Według raportu Avanade „Generative AI Organizational Readiness Report”, zdecydowana większość pracowników (79 proc.) spodziewa się, iż narzędzia wykorzystujące Gen AI będą miały wpływ nawet na 20 godzin ich tygodniowego czasu pracy.
- Dzięki wczesnemu dostępowi do Microsoft 365 Copilot oraz realizacji szeroko zakrojonych testów, Avanade jako jedna z pierwszych firm zaoferowała klientom kompleksowe wsparcie w adopcji technologii Gen AI i optymalnym wykorzystaniu jej możliwości.
- W ciągu sześciu tygodni od implementacji innowacyjnego narzędzia AI Microsoft 365 Copilot Avanade zaoszczędziło ok. dwóch godzin czasu pracy swoich zespołów dziennie.
Najnowszy raport Avanade na temat gotowości organizacji do adopcji generatywnej sztucznej inteligencji „Generative AI Organizational Readiness Report” wskazuje na optymizm pracowników związany z technologią Gen AI i jej wykorzystaniem. 97 proc. respondentów deklaruje wykorzystanie AI w pracy przynajmniej raz w tygodniu, najczęściej do automatyzacji powtarzalnych zadań. Jak uważa 79 proc. ankietowanych, narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji w przyszłości będą miały wpływ nawet na 20 godzin ich tygodniowego czasu pracy. Większość ankietowanych (63 proc.) podkreśla jednak potrzebę podniesienia swoich kompetencji w zakresie korzystania z narzędzi AI. Niemal połowa pracowników (49 proc.) nie ma pewności czy procesy zarządzania ryzykiem w ich organizacji są wystarczająco skuteczne, aby firma mogła bezpiecznie integrować Gen AI we wszystkich obszarach działalności. Jak wynika z badania Avanade, tylko 48 proc. przedsiębiorstw posiada odpowiednie regulacje dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, zapewniające pracownikom bezpieczeństwo w ramach odpowiedzialnej i efektywnej implementacji.
- Prym w poziomie implementacji technologii AI w Polsce wiodą branża finansowa (bankowość i ubezpieczenia) i handlu detalicznego. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, firmy handlowe wykorzystują AI m.in. do poprawy procesów obsługi klienta i optymalizacji łańcucha dostaw, która pozwala np. dostosowywać asortyment sklepu do bieżących trendów na rynku. Natomiast branża finansowa weryfikuje możliwości technologii AI w zakresie personalizacji usług kreowanych dynamicznie w oparciu o zbierane i analizowane dane. Widzimy także potencjał wykorzystania Gen AI w branży medycznej. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji automatyzując część powtarzalnych czynności odciążą zarówno pracowników administracyjnych jak i lekarzy. Możliwość realizacji części czynności przez systemy wsparte przez AI w perspektywie czasu zwiększy dostępność usług opieki zdrowotnej przy zachowaniu kontroli jakości – komentuje Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.
Firma Avanade otrzymała zaproszenie od Microsoft do programu wczesnego dostępu do narzędzia AI Copilot na platformie Microsoft 365 i od lutego 2023 r. zrealizowała szereg szeroko zakrojonych testów. Dzięki temu, w ciągu sześciu tygodni od wdrożenia narzędzia, firma zaoszczędziła ok. dwóch godzin czasu pracy swoich zespołów dziennie i jako jedna z pierwszych zaoferowała klientom szereg nowych usług pozwalających na efektywną implementację Gen AI.
- Biorąc udział w programie tzw. wczesnego dostępu do narzędzia Microsoft 365 Copilot zrealizowaliśmy badania, w jaki sposób tego typu innowacje wpływają na środowisko pracy. Przy przemyślanych i dobrze wdrożonych produktach Copilot, badania potwierdziły podniesienie produktywności. Opinie na temat funkcjonalności Copilot jako dodatku do aplikacji Teams, obejmujących m.in. zadawanie pytań w trakcie spotkań, sugerowanie kluczowych działań oraz sporządzanie podsumowań rozmów, zostały pozytywnie ocenione przez pracowników – podkreśla Bartłomiej Antczak.
Ponieważ odpowiednie przygotowanie organizacji jest kluczowe dla skutecznej integracji technologii AI, pakiet sześciu usług Avanade Microsoft 365 Copilot obejmuje wsparcie w procesie adopcji sztucznej inteligencji od oceny gotowości, przez zdefiniowanie celów aż po skuteczne wdrożenie narzędzia i maksymalne wykorzystanie jego możliwości. W skład pakietu wchodzą:
- Microsoft 365 Copilot Assessment. Ocena gotowości organizacji do adopcji Gen AI, obejmująca plan optymalizacji systemu IT niezbędnej do wykorzystania potencjału narzędzia.
- Microsoft 365 Copilot Value Framework. Dostosowanie celów biznesowych do możliwości rozwiązania, zdefiniowanie kluczowych obszarów i celów wdrożenia oraz stworzenie metryk umożliwiających śledzenie postępów.
- Microsoft 365 Copilot Information Management Accelerator. Ocena zarządzania danymi, identyfikacja ryzyk oraz rekomendacja modelu zarządzania danymi. Wsparcie w optymalizacji procesów ich przetwarzania oraz przepływu w strukturach IT.
- Microsoft 365 Copilot Change Enablement Accelerator. Zapewnienie gotowości pracowników do integracji sztucznej inteligencji w organizacji i nowego sposobu pracy.
- Microsoft 365 Copilot Transformation. Przygotowanie organizacji do maksymalnie efektywnego wykorzystania narzędzia poprzez budowanie zaangażowania, szkolenie pracowników oraz dostosowanie platform IT.
- Microsoft 365 Copilot Extensibility Accelerator. Wsparcie w tworzeniu i wdrażaniu niestandardowych rozszerzeń dla Microsoft 365 Copilot, w tym szkolenia, warsztaty kreatywne oraz dostosowanie wtyczek zwiększających funkcjonalności.
- Efektywne wykorzystanie sztucznej inteligencji staje się kluczowym wyznacznikiem konkurencyjności biznesu i pozwala firmom na całym świecie na znaczący rozwój. Przedsiębiorstwa, które nie podejmą działań w celu wdrożenia technologii AI i nie wykorzystają jej transformacyjnego potencjału, ryzykują pozostanie w tyle. Zapewnienie pracownikom odpowiednich narzędzi i szkoleń poprzez Microsoft 365 Copilot znacząco skróci czas dostrzeżenia wartości danych i przekształcenia ich w wiedzę niezbędną do wyciągnięcia wniosków i podjęcia efektywnych działań - mówi Veit Siegenheim z Avanade.
Już ponad 70 organizacji adoptowało Microsoft 365 Copilot korzystając ze wsparcia Avanade. Aktualnie firma prowadzi kilkanaście projektów wdrożeniowych tego narzędzia. Więcej informacji na temat usług Avanade w ramach Microsoft 365 Copilot można przeczytać tutaj.
O raporcie
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2023 r. przez McGuire Research Services na zlecenie Avanade.
W ramach badań zebrano odpowiedzi 3000 wykwalifikowanych pracowników firm z siedzibami we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Brazylii i Japonii, reprezentujących branże, takie jak: Bankowość, Energetyka, Zdrowie, Life Sciences, Handel, Przemysł, Usługi komunalne, a także organizacje rządowe i non-profit.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia
Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Farmacja
Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.