Arval stawia na huby mobilnościowe i współdzielenie pojazdów dla firm
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas, specjalizująca się w wynajmie długoterminowym pojazdów, zamierza w tym roku mocno postawić na rozwiązania technologiczne, wspierające korzystanie z niskoemisyjnych środków transportu. Firma przystąpiła do stowarzyszenia Mobilne Miasto, by wspólnie wypracować optymalne rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom miast sprawniejsze i bardziej ekologiczne przemieszczanie się.
Przystąpienie Arval do inicjatywy Mobilne Miasto jest kolejnym krokiem w realizacji pięcioletniej strategii Arval Beyond, która zakłada duże skupienie firmy na zrównoważonej mobilności przedsiębiorstw. W tym roku Arval zamierza mocno rozwijać swoją ofertę związaną z elektromobilnością, a do końca 2025 roku w jego flocie wynajmowanej w Polsce ma się znajdować 25 000 zelektryfikowanych pojazdów (25% wszystkich aut).
Nowym kierunkiem proponowanym przez spółkę klientom są różne modele współdzielenia samochodów, rowerów i innych form mikromobilności.
– Jeden z filarów naszej strategii to oferta 360o Mobility, która zakłada mocny zwrot w stronę zrównoważonej mobilności. Polega ona na uruchamianiu niskoemisyjnych środków transportu i optymalizacji korzystania z nich przez pracowników firm naszych klientów. Pomaga w tym np. opcja w pełni zelektryfikowanego car sharingu, którą uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce ruszy też nasz testowy hub mobilnościowy, w którym pracownicy firm będą mogli w łatwy sposób wypożyczyć auto, rower oraz inne nowoczesne i niespotykane dotąd pojazdy. Trwają też prace nad naszą platformą Mobility as a Service (MaaS), która ułatwi użytkownikom planowanie szybkich, wygodnych i ekologicznych przejazdów. Podobna rewolucja technologiczna czeka w najbliższych latach całą branżę transportową, a my chcemy stać w Polsce na jej czele. Dlatego korzystamy ze wsparcia merytorycznego Mobilnego Miasta, stowarzyszenia z dużym doświadczeniem i wiedzą w zakresie współdzielonej mobilności i potrzebnych do niej rozwiązań technologicznych – mówi Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska.
Arval będzie także uczestniczył w działaniach edukacyjnych Mobilnego Miasta, promujących miejską mikromobilność i użytkowanie pojazdów niskoemisyjnych.
Jak wynika z danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się w niektórych miesiącach nawet o 55% w stosunku do przeciętnego poziomu z wcześniejszych lat. Było to następstwem pandemii COVID-19, kolejnych lockdownów i wprowadzanych obostrzeń. Nie oznacza to jednak spadku zainteresowania współdzieleniem samochodów i innych środków transportu.
– Współdzielone pojazdy dostępne wprost z ulicy czy chodnika za pośrednictwem aplikacji mobilnych, pomimo, iż dostępne są szerokiej grupie użytkowników (w Polsce to ponad 3 mln zarejestrowanych osób), wciąż pozostają środkami transportu indywidualnego, a więc – w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego – są bezpieczniejsze, ponieważ nie eksponują kierujących na styczność z innymi osobami i ułatwiają zachowanie dystansowania społecznego. M.in. z tego powodu usługi sharingu pojazdów nie tylko pozostają obecnie realnie wykorzystywaną przez mieszkańców miast opcją transportową, ale zyskują też coraz więcej zainteresowania ze strony firm i instytucji, które chcą oferować swoim pracownikom dostęp do całej gamy rozwiązań w zakresie mobilności – zwraca uwagę Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, dodając, że współpraca z tak uznaną i innowacyjną marką jak Arval pozwoli jeszcze skuteczniej wytyczać kierunek rozwoju miejskiej mobilności w Polsce.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Infrastruktura
Ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej wchodzi w życie. Najważniejszym zadaniem przygotowanie społeczeństwa na zagrożenia
1 stycznia weszła w życie większość zapisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. MSWiA i MON, autorzy przepisów, podkreślają, że pozwolą one stworzyć nowy system reagowania na różnego typu zagrożenia w czasie pokoju i wojny. Legislacja to jednak pierwszy etap tego procesu, który teraz wymaga wysiłków w praktyce, również w obszarze edukacji społeczeństwa. Kwestie ochrony ludności i obrony cywilnej mają być jednym z priorytetów polskiej prezydencji w UE w obszarze spraw wewnętrznych.
Prawo
Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
Z badania Komisji Zdrowia Publicznego „Lancet” ds. hazardu wynika, że na całym świecie stanowi on większe zagrożenie dla zdrowia publicznego, niż do tej pory sądzono. Jego szybki rozwój za pośrednictwem telefonów komórkowych i internetu sprawia, że kasyno można mieć dziś w kieszeni, dlatego zdaniem naukowców należy go traktować podobnie jak tytoń i alkohol. Zaburzenia związane z hazardem dotykają niemal 16 proc. dorosłych korzystających z kasyn online lub automatów, coraz częściej narażone są na nie także dzieci.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.