Komunikaty PR

Arval stawia na huby mobilnościowe i współdzielenie pojazdów dla firm

2021-03-25  |  11:51
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Do pobrania Arval Hub ( 2.88 MB )

Arval Service Lease Polska, spółka z Grupy BNP Paribas, specjalizująca się w wynajmie długoterminowym pojazdów, zamierza w tym roku mocno postawić na rozwiązania technologiczne, wspierające korzystanie z niskoemisyjnych środków transportu. Firma przystąpiła do stowarzyszenia Mobilne Miasto, by wspólnie wypracować optymalne rozwiązania, które umożliwią mieszkańcom miast sprawniejsze i bardziej ekologiczne przemieszczanie się.

Przystąpienie Arval do inicjatywy Mobilne Miasto jest kolejnym krokiem w realizacji pięcioletniej strategii Arval Beyond, która zakłada duże skupienie firmy na zrównoważonej mobilności przedsiębiorstw. W tym roku Arval zamierza mocno rozwijać swoją ofertę związaną z elektromobilnością, a do końca 2025 roku w jego flocie wynajmowanej w Polsce ma się znajdować 25 000 zelektryfikowanych pojazdów (25% wszystkich aut).

Nowym kierunkiem proponowanym przez spółkę klientom są różne modele współdzielenia samochodów, rowerów i innych form mikromobilności.

– Jeden z filarów naszej strategii to oferta 360o Mobility, która zakłada mocny zwrot w stronę zrównoważonej mobilności. Polega ona na uruchamianiu niskoemisyjnych środków transportu i optymalizacji korzystania z nich przez pracowników firm naszych klientów. Pomaga w tym np. opcja w pełni zelektryfikowanego car sharingu, którą uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce ruszy też nasz testowy hub mobilnościowy, w którym pracownicy firm będą mogli w łatwy sposób wypożyczyć auto, rower oraz inne nowoczesne i niespotykane dotąd pojazdy. Trwają też prace nad naszą platformą Mobility as a Service (MaaS), która ułatwi użytkownikom planowanie szybkich, wygodnych i ekologicznych przejazdów. Podobna rewolucja technologiczna czeka w najbliższych latach całą branżę transportową, a my chcemy stać w Polsce na jej czele. Dlatego korzystamy ze wsparcia merytorycznego Mobilnego Miasta, stowarzyszenia z dużym doświadczeniem i wiedzą w zakresie współdzielonej mobilności i potrzebnych do niej rozwiązań technologicznych – mówi Bartłomiej Kwapisz, Head of Marketing & Innovations w Arval Service Lease Polska.

Arval będzie także uczestniczył w działaniach edukacyjnych Mobilnego Miasta, promujących miejską mikromobilność i użytkowanie pojazdów niskoemisyjnych.

Jak wynika z danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się w niektórych miesiącach nawet o 55% w stosunku do przeciętnego poziomu z wcześniejszych lat. Było to następstwem pandemii COVID-19, kolejnych lockdownów i wprowadzanych obostrzeń. Nie oznacza to jednak spadku zainteresowania współdzieleniem samochodów i innych środków transportu. 

– Współdzielone pojazdy dostępne wprost z ulicy czy chodnika za pośrednictwem aplikacji mobilnych, pomimo, iż dostępne są szerokiej grupie użytkowników (w Polsce to ponad 3 mln zarejestrowanych osób), wciąż pozostają środkami transportu indywidualnego, a więc – w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego – są bezpieczniejsze, ponieważ nie eksponują kierujących na styczność z innymi osobami i ułatwiają zachowanie dystansowania społecznego. M.in. z tego powodu usługi sharingu pojazdów nie tylko pozostają obecnie realnie wykorzystywaną przez mieszkańców miast opcją transportową, ale zyskują też coraz więcej zainteresowania ze strony firm i instytucji, które chcą oferować swoim pracownikom dostęp do całej gamy rozwiązań w zakresie mobilności – zwraca uwagę Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes Stowarzyszenia Mobilne Miasto, dodając, że współpraca z tak uznaną i innowacyjną marką jak Arval pozwoli jeszcze skuteczniej wytyczać kierunek rozwoju miejskiej mobilności w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.